Ukrainan konflikti/sota

Jätän tänne, kirjoitus kuvaa omia ajatuksia eräästä PMstä vapaan maailman johtajana. Ukrainan konflikti pelasti hänen perseensä nyt, mutta ei ehkä tulevaisuudessa.

VMP! Guardian on muutenkin vassarilehti ja nyt kolumnisti syyttää brexitiä "vapauden vastaiseksi" ja jopa kuvallisen henkilökortin vaatiminen äänestäessä on "hyökkäys liberaaleja arvoja vastaan". Jotain rajaa propagandalle!

The Driven lista EUn eiku Ukrainan hävittäjiksi

In a major development with regards to the conflict in Ukraine, a top European Union official says that the bloc is now working to facilitate the delivery of fighter jets to the country as it continues to resist a full-on Russian invasion. Additional combat aircraft could be especially valuable for the Ukrainians, who have been able to prevent Russian from gaining air superiority, so far, but have suffered losses over the course of the fighting. You can get fully up to speed on the latest news on the conflict in our most recent rolling coverage here.

Josep Borrell, a Spanish politician currently serving as the High Representative of the European Union for Foreign Affairs and Security Policy and as Vice-President of the European Commission, announced earlier today that the bloc would provide funding for Ukraine to purchase fighter jets from unspecified member states. While he did not identify what types of aircraft might be headed to Ukraine in the near future, he did indicate that they would be ones that the Ukrainian Air Force already operates, which would help get them into combat faster. This is just one part of a larger military assistance package valued at 450 million Euros, or just over $501 million at the rate of conversion at the time of writing.

Voiskohan uusien jäsenten rekisteröinnin pistää kiinni vaikka kk ajaksi kun tuntuu puskevan näitä trolleja ovista ja ikkunoista.
Minun mielestäni täällä kyllä nähdään enenevissä määrin näkyjä. Selviä trollejakin on ollut, mutta monesti ihan asialliset ja oikeat mielipiteetkin on joutuneet piikittelyn kohteeksi. Välillä pitää ihan varoa mitä laittaa vaikken itse trollisyytösten kohteeksi olekaan joutunut.

ps. No kerran on ihan puolustusvoimien viralliselta taholta haukuttu mikkihiireksi kun erehdyin sekoittamaan suojaliivin ja taisteluliivin, mut se taitaa olla eri asia :unsure:

Mitä muuta pitäisi olla? Vai oletko samaa mieltä kyseisen kolumnistin kanssa, että Suomessakin de facto hyökätään "liberaaleja, arvoja vastaan" vaatimalla äänestäessä kuvallinen henkilötodistus? Kyllä vai ei?
Miten tämä liittyy ukrainan konfliktiin?

Mua ei todellakaan haittaa näyttää henkkaria äänestäessä. Pidän sitä hyvänä ideana.

Minun mielestäni täällä kyllä nähdään enenevissä määrin näkyjä. Selviä trollejakin on ollut, mutta monesti ihan asialliset ja oikeat mielipiteetkin on joutuneet piikittelyn kohteeksi. Välillä pitää ihan varoa mitä laittaa vaikken itse trollisyytösten kohteeksi olekaan joutunut.

ps. No kerran on ihan puolustusvoimien viralliselta taholta haukuttu mikkihiireksi kun erehdyin sekoittamaan suojaliivin ja taisteluliivin, mut se taitaa olla eri asia :unsure:
Kyllä ihan oikeaa mielipidevaikuttamistakin tapahtuu. Mm. Kiovan pormestarin Twitter-tili oli kaapattu ja sieltä sitten twiittailtu vääristeltyjä tilannetietoja sodan etenemisestä yms. Näistä on muistaakseni täällä oma thread joten en rupea niistä enempää tähän kirjoittamaan.

Kyllä ihan oikeaa mielipidevaikuttamistakin tapahtuu. Mm. Kiovan pormestarin Twitter-tili oli kaapattu ja sieltä sitten twiittailtu vääristeltyjä tilannetietoja sodan etenemisestä yms. Näistä on muistaakseni täällä oma thread joten en rupea niistä enempää tähän kirjoittamaan.
Joo, jaoin myös itse tänne jonkun twiitin missä mainittiin Kiovan olevan saarroksissa. Tosiaan lähdekriittisyys on näinä aikoina äärettömän tärkeää. Taas toisaalta mitään ei voisi tänne postata jos pitäisi olla 100% varma tai edes 90% varma niin loppupeleissä lähdekriittisyys lankeaa lukijalle. Esimerkiksi twitterissä on puhuttu tuon ammusvaraston räjäyttämisvideon olleen itse asiassa sodan ensimmäiseltä aamulta lähtöisin, mutta mistä näistä oikeasti tietää. Juuri ja juuri ehkä noista voi poimia sen, että jostain päin ja joskus Ukrainasta otettua materiaalia on.

Eikö tuo jo sotaa edeltäneenäkin aikana käynyt aika selväksi, että USA/NATO antaa kaiken oleellisen tiedustelutiedon eteenpäin. Hyvä näin, koska tyhmäähän se olisi jättää Ukraina varsinkin nyt ilman tiedusteluapua.

Antaa tai ei anna.
Kannattaa muistaa Ukrainalaisten operoivan älypuhelinaikakautena, omassa maassaan.
Tiedustelutiedosta ei heillä ole pulaa.
Ja tähän he ovat valmistautuneet.

Menestys ei automaattisesti tarkoita mitään mystisiä erikoisoperaattoreita tukemassa tai muuta, pitää muistaa Ukrainan käyneen sotaa jo kahdeksan vuotta "harjoitukseksi".

g

Miksi ne istuu siellä toisessa päässä?
g

g

Harkovassa

Nämä POW kuulustelut on kyllä ollut oksettavinta kuunneltavaa mitä olen koskaan kuullut sotilaan suusta. Ei jumalauta omia jätkiä voi kohdella noin, että sanotaan olevan harjoituksessa ja sitten pistetään rajan yli. Ei ihme että Ukraina niittää semmoista kroppa-saldoa Venäjää vastaan kun on niittänyt. Onkohan Putin antanut pojille vielä vain paukkupatruunoita mukaan.

Tavallaan sitä toivoisi, että tämä on vain joku sairas peitetarina, jolla yritetään vaikuttaa puolustajan tahtoon ampua vastustajaa, kun on kuultu heidän suusta, että eihän ne oikeasti halua ees sotia. Mutta olisi se jo sen verran sairas tapa yrittää vaikuttaa sodankäyntiin, etten tahdo oikein uskoa.

Useissa tweeteissä on ainakin väitetty, että samat tarinat oli kiinni otetuilla usein jo 2014, ja tämä olisi mitä heidän on käsketty sanoa.
(taisi olla maksumuurin takana - archive.fo avuksi)

_123221106_mediaitem123221105.jpg

90

Viimeksi muokattu:
Back