Venäläisistä valtaosa tukee presidenttinsä Vladimir Putinin ”erikoisoperaatiota” Ukrainassa, vaikka harva tietää, mitä tukee.
Venäjällä yleinen mielipide on selvästi ”erikoisoperaation” puolella, mutta käsitys siitä on riittämätön ja puutteellinen, arvioi riippumattoman tutkimuskeskus Levadan johtaja, sosiologi Denis Volkov.
”Tuki on suurta, mutta ei sille, mitä ukrainalaiset näkevät Kiovassa ja Harkovassa. Tuki perustuu venäläisten päämedioiden antamaan yleiskuvaan”, Volkov sanoo puhelinhaastattelussa.
Läheskään kaikki venäläiset eivät osaa vetää yhteyttä lännen asettamien sanktioiden ja Venäjän toimien välille, arvioi riippumattoman tutkimuskeskus Levadan johtaja, sosiologi Denis Volkov.
www.hs.fi
On se kumma, että haluttaessaa voi hakea muutakin informatiota, mutta ei, halutaan mennä helpompaa tietää, jos telkarista sanotaan näin, niin kohotetaan olkapäitä, no sitten se on näin..ja nuoret (!) lisäksi! On niin v:n helppoa sanoa idottimaisuuksia kuten "olen neutraali" ja "en nyt halua ottaa kenenkään puolta, kaikki ovat omalla tavalla oikeassa" ja muut idioottimaiset kliseet, kuten kuulin venäläisiltä jo vuodet, kuten yksi läpikuuluu "totuus on siellä jossain keskellä".
Ei. Ihmiset. On olemassa nimenomaan TOTUUS. Objektiivinen totuus. Tuoli on tuoli, eikä hattu. Kuten ei voi istua kahdella pallilla saman aikaan.
Kuten ei voi olla hiukan raskaana.
24.2.2022 saakka heillä oli hyvät mukavat oltavat kieroutensa kanssa, ei enää. Välinpitämättömyys..Natsiaikana monen saksalaiset tiesi ja näki keskitysleirit, näki savut, mutta sitten kun rikos paljastui, heittäytyneet miten he eivät tienneet.
Ei neutraalisuus vetelee, jos olet heilunnut esim. kuolettomassa rykmentissa Helsingissa yrjönauhat solmittuna ja ripustettuna kaikiin paikoihin mihin mielikuvitusta riitti, huutamalla välillä tätä irvokasta imperialistista saatananmenoa tuomitseville "Mitä Putin tähän ylipäänsä kuuluu" ja saman tien jo seuraavassa lisää "putin on oikeastaan ihan hyvä, te että Lännessä ymmärrä..vielä."Mihin ja miten ne nyt tämä kyttyrä selässä piilottavat..muistavatko miten kyynisesti sysänneet vihat viattomien ukrainalaisten päälle "me parannetaan teitä natsimaisuudesta".
Kun olin koulussa minulla oli radio, kului Golos Ameriki, välillä kuului ihana musiikki, puhepätkiä, jota tarkoituksella häiritty, ettei saa selville, mutta olin liimattuna siihen, jokin vaisto sanoi, siellä puhutaan asia. Silloin harvat olivat niin hysteerisesti aivopestyt, kuten nyt. Kaksi telkkari kanava ja pravda. Nyt he ovat riivattuja zombeja, vaikka koko maailma edessä ruudussa.
Nyt monella venäläisellä oli mahdollisuus valita infoa niin helposti, ennen kun Putinin regimen vastaiset sivustot ruvettu vähittelleen blokkamaan. Taitavammat osanneet löytä, laiskat ei - helppo olla laiska ja julista olevaan a-poliittinen, jotta ei tavitse ottaa kanta. Vastuu on vielä hämärämpi käsite. Siksi hekin ovat yhtä hirviöitä, nämä elukkoiksi aivopestyt.
Suomessa asuvilla venäläisillä oli - 100% mahdollisuus valita, kanhan vitsisivät yrittää edes vähäsen, Mutta nyt jo alkanut takkien kääntö.
Kohta varmaan covidista keuhkokoneesta Sveitsissa (mätänevässä Lännessä, missäpä muualla, eikä kukoistavassa Moskovassa) irrotettu Zhirinovskiy alkaa huutaa kurkkua suoraan "Minä tiesit tätä, minä aina tiesin tätä ja aina sanonut heille". Mutta kyttyrä selässä ei voi piilotta, kaikki muistaa miten hän pudotteli reippaassa hysteriassa "pommin Amerikan päälle, hetki vaan ja se huuhtoutuu mereen". Ukrainakin "parantanut" fasismista..
Hyi, sentään.
Kaikilta pitää jäädyttää varat ja takavarikoida, vaikka miten ne laittaa lapsien nimille, jokaiselle, joka lietsonut sotaa, pommeja ja tappamista. Ketään ei saa katsoa läpi sormien.
Navalnyin tiimi löysi huvilan Italiasta liittoneuvoston puheenjohtajan Valentina Matvijenkon (Val'ka Stakan) eli Val'ka lasi, kun oli kuuluisa kaataa kurkkuun rakkaudesta polytbyroon vodka paljon reilummin kun monet miespuoliset toverinsa.
Tutkinnan mukaan Matveenkon perhe omistaa 26 hehtaarin huvilan Pesaron kaupungissa, 170 kilometrin päässä Venetsiasta. Huvila on kunnostettavana, tilaaja oli Valentinan Sergeyn poika.
Tutkijat löysivät valokuvia huvilasta hänen vaimonsa Julian kanssa. Kuvien yksityiskohdat vastaavat huvilan dronemateriaalia.
Meddun viinitila Italiassa tulee ottaa veks. Kaikilta, jotka kannatti tätä rikosta.
Navalnyin työtoverit huomauttavat, että "huvilan hintaa on vaikea arvioida", koska alueella ei ole samankokoisia kotitalouksia. He kuitenkin ehdottavat, että huvilan arvo on vähintään 10 miljoonaa euroa, mikä on miljardi ruplaa.
Matvijenko kannatti Venäjän "asevoimien käyttöä".