Ukrainan konflikti/sota

g

Chernihiv
g

"Ukrainian service men take cover from shelling west of Kyiv"
g

Lvil
 
Tästä ei enää puutu kuin se, että Putler laittaa rajat säppiin niin saavat ne venäläiset neuvostoajan ihailijat sen neukkulansa takaisin, kun kaupat kumisee tyhjyyttään, taloustilanne paska, mitään länsimaisia hapatuksia ei löydy ja rahaakaan ei oikein ole. Oikein aikamatkalle pääsevät.

Tuohon päälle vielä sisäinen kuri mallia Stalin, niin ovat todellisessa aikakoneessa. Ovat itse johtajansa valinneet ja tätä palvoneet. Nauttikoot nyt kylmästä kyydistä.
 
Eikö kouluttamiseen käyetyt resurssit ole pois vakinaisen armeijan resursseista? Sodan sytyttyä ei varmaan enää rintamalle miehiä kyllä kouluteta.
Muotoillaan vaikka niin, että nostomiesten kouluttamiseen todellakin käytetään parhaita saatavilla olevia resursseja, mutta ne eivät ole vakinaisen armeijan resursseja. Sen sijaan aika moni tämänkin palstan vakiojäsenistä voi saada yllättävän kutsun pitämään alokkaille sulkeisia, vaikka olisi luullut, ettei iän puolesta enää kutsua tulisi.
 
Petterin ja ryntövaunujen käytössä on toki vähän eroa - lähtökohtaisesti rynnäkkövaunulla ajetaan suoraan kosketukseen ja sitten jalkautetaan. Kärkivaunun ja loppujoukkueen välillä tulisi olla vähän enemmän väliä, että kärkivaunu kerkeää peruuttaa kosketuksesta pois. En tiedä tuleeko tuo siitä, että suojaa ja tulivoimaa on BTR:ää enemmän vai onko nykyajan ps-jääkärit huonokuntoisempia ;).

Ryssällä ei tunnu olevan vaunujen/psajoneiden välit oikein kunnossa, kun eka saa kessistä kylkeen niin loputkin on jo sektorilla. Mutta BMD:llä ei kyllä oikein kannattaisi tehdä noin muutenkaan, kun panssari on alumiinia niin alkaa mennä kaikki ritsaa isompi läpi.
BMD:n ja Petterin nahka lienee jotakuinkin yhtä helposti läpäistävissä, vaikka ensimmäisellä onkin parempi ase.
Niin, mielenkiintoinen kysymys tuo kosketukseen ajo. Onko tämä taktiikka vanhentunut käsiin?
Ikuisessa ase-vasta-ase-kamppailussa, niin nyt on kai ensimmäinen sota, jossa massamaisesti tulee esille, kuinka ryntövaunu nyt vain ei kestä nykyaikaisten pst-aseiden käsittelyssä.

En sitten tiedä, kestääkä länsimainen vaunu paremmin. Onko eroa jos meidän CV pysähtyy vasta kun saa Konkurssin/vastaavan otsalohkoonsa.
 
Muotoillaan vaikka niin, että nostomiesten kouluttamiseen todellakin käytetään parhaita saatavilla olevia resursseja, mutta ne eivät ole vakinaisen armeijan resursseja. Sen sijaan aika moni tämänkin palstan vakiojäsenistä voi saada yllättävän kutsun pitämään alokkaille sulkeisia, vaikka olisi luullut, ettei iän puolesta enää kutsua tulisi.
AKE-ukki myös vahvistaa tämän.
 
Menee vähän itse konfliktista ohi mutta huhhuh että näitä Putleriin uskovia asuu ihan Suomessakin.
FB:n Venäläiset Suomessa ryhmässä paria poikkeusta lukuunottamatta KAIKKI on sitä mieltä että Venäjän oli pakko hyökätä koska natsit. Lisäksi armeija ei ammu siellä siviilikohteita.
Mä jotenkin ymmärtäisin jos noi asuis Venäjällä mutta asuu Suomessa, puhuu englantia tai suomea eikä tiedonsaantia rajoiteta.
Mitä v***ua?!?
 
Jos nyt tosiaan ryssällä on jo 10000 kaatunutta, niin ei tässä kauaa Ukrainan tarvitse enää taistella, että pääsevät tuohon Venäjän mainitsemaan 50000 kaatuneen kipukynnykselle. Kuukauden verran pitäisi saada samalla tahdilla jatkettua ja samalla estettyä venäläisten eteneminen.
 
Menee vähän itse konfliktista ohi mutta huhhuh että näitä Putleriin uskovia asuu ihan Suomessakin.
FB:n Venäläiset Suomessa ryhmässä paria poikkeusta lukuunottamatta KAIKKI on sitä mieltä että Venäjän oli pakko hyökätä koska natsit. Lisäksi armeija ei ammu siellä siviilikohteita.
Mä jotenkin ymmärtäisin jos noi asuis Venäjällä mutta asuu Suomessa, puhuu englantia tai suomea eikä tiedonsaantia rajoiteta.
Mitä v***ua?!?
Sitä tärkeämpää on YLE:n venäjänkieliset uutiset. Tarjotaan oikeaa tietoa, eivätkä voi jälkikäteen sanoa, että sitä ei olisi ollut saatavilla.
 
Menee vähän itse konfliktista ohi mutta huhhuh että näitä Putleriin uskovia asuu ihan Suomessakin.
FB:n Venäläiset Suomessa ryhmässä paria poikkeusta lukuunottamatta KAIKKI on sitä mieltä että Venäjän oli pakko hyökätä koska natsit. Lisäksi armeija ei ammu siellä siviilikohteita.
Mä jotenkin ymmärtäisin jos noi asuis Venäjällä mutta asuu Suomessa, puhuu englantia tai suomea eikä tiedonsaantia rajoiteta.
Mitä v***ua?!?
Ovat mädättäneet aivonsa RT:n propagandalla.

Ja olen kyllä helkkarin tyytyväinen, että meillä Suomessa YLE tekee venäjänkielisiä uutisia, niin saadaan Suomen venäjänkielisille realistisia uutisia eikä mitään Venäjän valtakoneiston hyväksymää aivopesupropagandaa. Tässä mielessä näen, että YLE:n venäjänkielisillä uutisilla on oma pieni turvallisuuspoliittinen dimensionsakin.
 
F4ja3ok.png


Onko Putin menossa keskustelemaan Bidenin kanssa? Siltä näyttää tämän kuvan perusteella.

Ja ei että tuota lentoreittiä, kun EU ja Norja on sulkenut ryssiltä ilmatilansa. Siinä suuri ja mahtava Putte saa haistaa pitkää vittua kun joutuu haaskaamaan tunteja kaarrellen jonkun jäämeren periferian ylitse. Asettaa Putlerin omaan arvoonsa. :ROFLMAO:
Olisko matkalla hakemaan venäläisiä diplomaatteja Washingtonista. Venäjä on karkottanut useita amerikkalaisia, joten vastaveto tulossa.
 
Back
Top