ultimateidiot
Kapteeni
Venäläiset tosiaan tykkää matkustaa kannella, kun lähes kaikissa niiden vaunuissa ja psajoneissa jalkautuminen on lähtökohtaisesti perseestä, ja pahimmissa tapauksissa luukkujen avautumissuunta on suoraan tulen alle. Alkupäivinä taisi olla juttua, että mek. jalkaväki oli vastahakoinen poistumaan vaunun sisältä/kannelta kun luotti enemmän mahdollisuuksiinsa vaunussa kuin jalan taistellen. BMD:hen tämä ei kyllä ainakaan päde, onneksi eivät vielä ole tajunneet.BMD:n kannelle on kuollut porukkaa. Mielenkiintoista olisi näin vanhana jjohtajana (BTR) tietää tuohon päättynyt tilanne.
Jos odotetaan välitöntä viholliskosketusta, niin miksi on oltu kannella tai vaunun sisässä? Alueella on kuitenkin ehditty kaivautuakin, mikä viittaisi, ettei läpikulkumatkalla toiseen tehtävään ole oltu matkalla. Väijytys?
Kovakuntoiset miehet, niin äijät ulos ja etenemään ryhmityksessä jalan, ja vaunu suojaa taaempaa. Alueella on kuitenkin taisteltu, niin viholliskosketus todennäköistä.
Vaikea tietysti sanoa. Lähtökohtaisesti, mitä enemmän vihulaista menee tuolla, aina parempi. Käsittääkseni venäläisillä on taipumusta matkustaa vaunujen kansilla, ja olisi eduksi tietää, miten pitkälle he sen vievät. Herkullinen maali meidän taktiikassa viuhkamiinoille ja kk-ryöpyille etc.
Yksi vaihtoehto on tietysti se, että ukrainalaiset vaan on pirun hyviä pysymään piilossa ennen väijytystä. Eli ryssät ei edes kerkiäisi aavistaa olevansa kohta kosketuksessa.
Onhan tuo erikoista, että vaunuilla ei näyttäisi olevan edes asutuskeskuksissa mitään lähisuojamiehiä, vaan mennään possujunassa äijät sisällä/kannella tai parhaimmassakin tapauksessa afrika korpsissa vaunun tai psajonin takana. Noutajahan siinä tulee aika äkkiä kun vihollisella on tarpeeksi sinkoja ampua vaikka molemmin käsin. Pitäisi tehdä juuri nuin, että jimmyt putsaa edeltä taloja ja vaunut pysyy suojassa taeempaa.