Ja mun arvaukseni on 66KES75 tai seuraava vuosimalli. Vanhinta, mitä hyllystä löytyy. Toimivan se kumminkin melkein mihin vaan.
66 KES 75 on poistettu 2015, joten ilman muuta vanhimmasta päästä olevat 66 KES 88:t.
Itse jättäisin haihattelut suur-Suomesta omaan arvoonsa, kun joutomaata on jo muutenkin ihan tarpeeksi väestön pakkautuessa kehätien sisäpuolelle. Pitäisi sitten laittaa karjalan infra kuntoon ja ottaa iso venäläisväestö hoidokiksi, joka kuitenkin sekin muuttaisi Stadiin. Ei kiitos! Minun verorahoja ei laiteta idän paskan kiillottamiseen.
Katso liite: 57590
Tässä nyt on useitakin merkittäviä virheitä/väärinkäsityksiä. Suur-Suomihan on ajatus Itä-Karjalan (ja mahdollisesti muiden suomensukuisten kansojen asuttamien, muihin maihin kuuluvien alueiden) liittämisestä Suomeen, Karjalan palautus taas on aivan eri asia, eikä liity Suur-Suomi-kysymykseen.
Ymmärryksesi kansantaloudesta on myös vajavainen, koska lisäresurssit ovat aina hyöty sille, ja siksi on nytkin kansantaloudelle tarpeellista, että liiketoiminta syrjäseuduillammekin on mahdollista, monien etelässä pääkonttoriaan pitävien yritysten liikevaihto kun muodostuu ympäri maata tapahtuvasta liiketoiminnasta, erityisesti metsäteollisuuden ja kaivosteollisuuden osalta. Olisi hyvin lyhytnäköistä keskittyä vain tiheimmin asuttujen alueiden kehittämiseen.
Suurin osa palautetun Karjalan infrasta olisi yksityisellä rahalla korjattava, jos asia niikseen tulisi. Julkisinfraan sinne uppoaisi yllättävän vähän, koska päällystettyjä teitä on hyvin vähän, kyse olisi lähinnä niistä harvoista teistä, sähkön runkoverkosta, vesi-infrasta ja alueen kolmen kaupungin (Viipuri, Käkisalmi, Sortavala) keskustasta. Lisäksi, kuten historian jälleenrakennusprojektit osoittavat, tuottavat ne merkittävää BKT:n ja hyvinvoinnin kasvua.
Karjalan metsät myös olisivat EU:n uusien linjausten toteuttamiseksi aika hyvä resurssi.
Niistä löydettiin jokin heikkous, jota ei osattu fiksata. Vientimalli, joten suuniteluun on jätetty jotain kivaa, on mun veikkaus.
Ei Bukissa sen kummempaa ongelmaa ollut, ja kyseessä oli vieläpä Neuvostoliiton/Venäjän asevoimien itselleen tarkoittama malli, eikä mikään monkey model. Tämä herättikin sittemmin vierailleissa venäläisupseereissa ihmetystä, että hetkinen, kyseessähän ei ole vientimalli vaan sama, joka heilläkin on.
Suomihan oli ennen Krimiä tiedustellut Bukin päivittämistä, Venäjä oli ilmeisesti tarjonnut sen päivittämistä uusimpaan vientimalliin, Buk M2E.
Tanskalaiset kessit jaettu käyttäjille.
Eivät ole M72 EC LAW, siinä on peukalolla laukaistava laukaisukytkin, ei puristettava, ja lisäksi putkessa on muovinen Picatinny-kisko sekä taittuva etukahva.
Suomessa tuo malli kulkee nimellä 66 KES 12 PST, ja sitä käyttäneet huomaavat kyllä erot.