Ukrainan konflikti/sota

Hätääntynyt Poika soittaa äidille kotiin
Ä: nyt kuuntelet minua tarkasti!
P: ollaan elossa kuitenkin
Ä: se on hyvä
P: ollaan kaivauduttu tänne
Ä: HILJAA. MITÄÄN ET ALLEKIRJOITA
P: äiti, äiti. En allekirjoita
Ä:jos tarvii rahaa, annan Sinun Tanjalle ja hän lähettää. Mutta mitään lainoja et ota
P: äiti, äiti. Minä tiesin mihin menin
Ä:nyt turpa kiinni ja kuuntelet. Sinä tiesit minne menet, mutta menit vain siivoamaan et sotimaan
P: äiti, äiti
Ä: jumalauta, né lähetti teidät silputtavaksi, kuin vihannekset rosolliin
P:äiti, kaikki hyvin
Ä: turpa kiinni ja kuuntele
P: äiti, On huhu, että vetäydymme kahden päivän päästä. Tänne tulee Gulevitsh ja Galoev.
Ä: kuuntele. Sinun ei tarvitse mitään pelätä. Ei mitään enää. Ymmärrätkö. Ja Gulevitsin homo voi painua vittuun. Kyllä minä sen tunnen. Siihen mulkkuun älä luota, tapattaa teidät kaikki
P: äiti, tiesin mihin menin
Ä: HILJAA. Tiesit mihin menet, mutta ei taisteluun
P: äiti. Ei meitä tuotu taisteluun- meidät tuotiin sotaan. Täällä on sota. Meitä on kusetettu. Tulimme helvettiin. Tämä on helvetti. Tämä on nyt tilanne.
Ä: vihdoinkin aloit ymmärtää ja sanoit jotain järkevää. Teitä on kusetettu. Herra Jumala, kuka tuo lapsemme takaisin. Ja ehjänä ja kokonaisena. Kuinka moni teistä on allekirjoittanut?
P: n. 30
Ä: mitään et allekirjoita. Ja jos tarjoavat rahaa, niin sano että voivat työntää ne syvälle perseeseensä ja lähteä vaikka Havaijille lomailemaan.
 
Twitterin mukaan ryssä kiihdyttänyt tykki- ja kranaattitulta Kiovaan. Koputtelee, haluais jo kovasti sisään.

Valkovenäläisistä ei toistaiseksi ole kuulunut mitää. Näinköhän on Luka luvannut Putinille, että "kyllä me mennään kun ollaan valmiita", ja sitten omille pojille, että "katellaan, ottakaa ihan lunkisti vaan"..
 
Ihmetyttää että kevytvaunut ajavat pakoon kun pitäisi kääntää keula metsään ja ampua kaikilla aseilla pirusti samalla kun jalkauttaa jalkaväen putsaamaan metsää. Ei oikein vakuuta tuo rysyjen toiminta. Jo pelkästään kunnon tähystyssuuntien valvonnalla olisi kyllä pitänyt havaita pst-partio ajoissa.
Katoin videon uudestaan ja ainakin kahdesta lähimmästä vaunusta jalkaudutaan. Tuloksena kahdeksan "myttyä", joista yhden joku sankari (pakko sanoa näin kun hinaa tuossa tulen alla kaverin suojaan) saa hinattua suojaan. 8/12 mielestäni jalkaväen tappiot, joten kyllä sielä ihan luotiakin lentää. Yksi jalkautunut ilmeisesti sekoaa, kun vaan kävelee pystyssä kunnes tulee noutaja. Aika rajua kamaa enkä suosittele kenellekään motarilla väijytykseen jäämistä.
 
Jo edellisellä forumilla vaikuttaneena tiedän ja ymmärrän nuo "makkaranpaisto"-viittaukset tässä Ukrainan konfliktissa, mutta silti koen sen melko häiritsevänä ja jopa halventavana. Jätkät tappelee ja kuolee oman maansa puolesta ja täällä nettisoturit naureskelee, kun ei ole hathat-kamppeet eikä cooperissa mene 3000 metriä.

"Väärin sodittu! Itse olisin ollut parempi, mutta oli muuta hommaa."

Edit.
Lisätty "ja kuolee"
Itse olen käsittänyt "makkaranpaisto" -viittaukset piikkinä niitä typeryksiä kohtaan, jotka susi1.netissä ja täällä aikanaan pilkkasivat meitä jotka kävimme viikonloppuisin MPK:n kursseilla. Meitä pilkattiin makkaranpaistokerholaisiksi, kun ei muka koulutus ollut aivan koko viikonloppua maksimisykkeellä ja verenmaku suussa. Se pilkkaaminen oli niin loukkaavaa, että siksi monet iskevät aina takaisin, kun on mahdollisuus. Termin käytössä ei missään nimessä ole pätkääkään kyse siitä, että nyt pilkattaisiin Ukrainalaisia. Päin vastoin sillä osoitetaan kunnioitusta Ukrainalaisille, jotka taistelevat urheasti, vaikka takana ei olekaan 20 vuoden sotilaskoulutusta jenkkien erikoisjoukossa, 25 vuoden ikää, atleettista vartaloa ja viimeisen päälle varustusta. Ja samalla yritetään näpäyttää niitä joiden mielestä ikääntyneillä ja kookkailla reserviläisillä ei tee mitään.

Itse olen ravannut MPK:n kursseilla n. 1998 alkaen. Ja olen istunut makkaranuotiolla monet kerrat ja oppinut siinäkin joskus jotakin. Taistelija tarvitsee huoltoa harjoituksissakin. Itse en käytä ko. termiä, mutta ymmärrän "loukkaantuneita". Ja itse olen juossut jo viitenä perättäisenä vuosikymmenenä yli 3000 metriä cooperissa. Parhaimmillaan n. 3900. Nyt jalat loppu, mutta olen silti kova ukko. Antakaa mulle ahkiollinen kertasinkoja ja kassillinen makkaraa, niin tuhoan parista kolonnasta huoltoautoja siinä kun nuoremmat ja nopeammat ehtivät juosta karkuun. 😜

Motivaatio ja urheus tasaa aika paljon fyysisen sekä taidollisenkin suorituskyvyn puutteita.
 
FNmL6MAWUAUVYke

UA Weapons Tracker "The 125mm ammunition captured appears to be a mix of 3VOF36 HE-FS rounds, 3VBK16 series HEAT-FS-T and 3VBM7 APFSDS-T." Neuvostokamaa?


Nliiton perintöjä

Eipä sillä mitään merkitystä ole, jos ei tapahtu tankki vs. tankki taisteluita, mutta tuolla 3VBM7:lla on vaikea ampua läpi UA:n T-64BV kalustosta. Läpäisyn saavuttamiseksi edestä päin on osattava ampua ns. weak pointteihin (alapelti, ajajan luukun kohta tai tykin mantteli). Tosin voihan tuo olla tarkoitettu myös kaupunkitaisteluihin, joissa taloista läpi ammuttaessa nuolen panssarinläpäisyllä ei ole niin väliä.

"3VBM7 Entered service (estimated 1972)"
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
Venäläisten rekrytointiyritykset menee suunnilleen yhtä hyvin kuin kaikki muukin.
Miehet ei kuitenkaan lopu kesken, jokaisella itseään kunnioittavalla pikku Putlerilla on oma puolisotilaallinen pyssymiesten kaarti. Sitä mukaa kuin joukkoja tarvitaan niin turvallisuuspalvelun, rautatieläisten ym kaarti lähetetään Ukrainaan, valitettavasti heillä ei ole koulutusta tai varustusta siihen mitä siellä on odotettavissa, mutta isossa maassa on isot toleranssit.
 
Sepeliä koko matkalle valmiiksi ja sitten kun ryssä tulee, äkkiä miinat joukkoon. Niin se kuuluu tehdä. Ei noin. Kuten sanoin, ei noille miinoille ole tiellä mitään suojaa ja sepelin levittäminen tielle vie aikaa ja vaivaa ja vaatii sitä sepeliä, ei sitä voi tehdä sitten kun tankit jo on tulossa kohti.
Hei nyt ihan oikeesti. Lakatkaa arvostelemasta, kun ette tiedä mitä noilla on käytössä. Jos käytössä on esim. 1 mies, yksi kirves, kaksi nlawia, kk ja 8 tellua, niin ei niillä tuon parempaa voi tehdä. Tellut lienee tarkoitus laittaa havujen alle, jolloin ovat vähän suojassa. Ja jos on sinkoa, niin niillä voi ammuskella pysähtynyttä/hiljentävää letkaa. Koitetaan näissä kommenteissa pitää erillään ukkojen tekemisen arvostelu ja se, että miten toimintaa voisi parantaa jos siihen olisi resursseja.
 
Venäläisten rekrytointiyritykset menee suunnilleen yhtä hyvin kuin kaikki muukin.
Miehet ei kuitenkaan lopu kesken, jokaisella itseään kunnioittavalla pikku Putlerilla on oma puolisotilaallinen pyssymiesten kaarti. Sitä mukaa kuin joukkoja tarvitaan niin turvallisuuspalvelun, rautatieläisten ym kaarti lähetetään Ukrainaan, valitettavasti heillä ei ole koulutusta tai varustusta siihen mitä siellä on odotettavissa, mutta isossa maassa on isot toleranssit.
Ei taida putterin pamppuryhmä kovin hyvin pärjätä ukrainan taistelijoille. Ovat hieman eri kaliperia kuin mieltään osoittavat mummonkäppänät ja pikkulapset joita nämä kotirintamataistelijat busseihinsa kiikuttavat.
 
Hätääntynyt Poika soittaa äidille kotiin
Ä: nyt kuuntelet minua tarkasti!
P: ollaan elossa kuitenkin
Ä: se on hyvä
P: ollaan kaivauduttu tänne
Ä: HILJAA. MITÄÄN ET ALLEKIRJOITA
P: äiti, äiti. En allekirjoita
Ä:jos tarvii rahaa, annan Sinun Tanjalle ja hän lähettää. Mutta mitään lainoja et ota
P: äiti, äiti. Minä tiesin mihin menin
Ä:nyt turpa kiinni ja kuuntelet. Sinä tiesit minne menet, mutta menit vain siivoamaan et sotimaan
P: äiti, äiti
Ä: jumalauta, né lähetti teidät silputtavaksi, kuin vihannekset rosolliin
P:äiti, kaikki hyvin
Ä: turpa kiinni ja kuuntele
P: äiti, On huhu, että vetäydymme kahden päivän päästä. Tänne tulee Gulevitsh ja Galoev.
Ä: kuuntele. Sinun ei tarvitse mitään pelätä. Ei mitään enää. Ymmärrätkö. Ja Gulevitsin homo voi painua vittuun. Kyllä minä sen tunnen. Siihen mulkkuun älä luota, tapattaa teidät kaikki
P: äiti, tiesin mihin menin
Ä: HILJAA. Tiesit mihin menet, mutta ei taisteluun
P: äiti. Ei meitä tuotu taisteluun- meidät tuotiin sotaan. Täällä on sota. Meitä on kusetettu. Tulimme helvettiin. Tämä on helvetti. Tämä on nyt tilanne.
Ä: vihdoinkin aloit ymmärtää ja sanoit jotain järkevää. Teitä on kusetettu. Herra Jumala, kuka tuo lapsemme takaisin. Ja ehjänä ja kokonaisena. Kuinka moni teistä on allekirjoittanut?
P: n. 30
Ä: mitään et allekirjoita. Ja jos tarjoavat rahaa, niin sano että voivat työntää ne syvälle perseeseensä ja lähteä vaikka Havaijille lomailemaan.
Venäläiset äidit, ilman niitä koko paskavaltio romahtaisi heti. ❤️
 
Hätääntynyt Poika soittaa äidille kotiin
Ä: nyt kuuntelet minua tarkasti!
P: ollaan elossa kuitenkin
Ä: se on hyvä
P: ollaan kaivauduttu tänne
Ä: HILJAA. MITÄÄN ET ALLEKIRJOITA
P: äiti, äiti. En allekirjoita
Ä:jos tarvii rahaa, annan Sinun Tanjalle ja hän lähettää. Mutta mitään lainoja et ota
P: äiti, äiti. Minä tiesin mihin menin
Ä:nyt turpa kiinni ja kuuntelet. Sinä tiesit minne menet, mutta menit vain siivoamaan et sotimaan
P: äiti, äiti
Ä: jumalauta, né lähetti teidät silputtavaksi, kuin vihannekset rosolliin
P:äiti, kaikki hyvin
Ä: turpa kiinni ja kuuntele
P: äiti, On huhu, että vetäydymme kahden päivän päästä. Tänne tulee Gulevitsh ja Galoev.
Ä: kuuntele. Sinun ei tarvitse mitään pelätä. Ei mitään enää. Ymmärrätkö. Ja Gulevitsin homo voi painua vittuun. Kyllä minä sen tunnen. Siihen mulkkuun älä luota, tapattaa teidät kaikki
P: äiti, tiesin mihin menin
Ä: HILJAA. Tiesit mihin menet, mutta ei taisteluun
P: äiti. Ei meitä tuotu taisteluun- meidät tuotiin sotaan. Täällä on sota. Meitä on kusetettu. Tulimme helvettiin. Tämä on helvetti. Tämä on nyt tilanne.
Ä: vihdoinkin aloit ymmärtää ja sanoit jotain järkevää. Teitä on kusetettu. Herra Jumala, kuka tuo lapsemme takaisin. Ja ehjänä ja kokonaisena. Kuinka moni teistä on allekirjoittanut?
P: n. 30
Ä: mitään et allekirjoita. Ja jos tarjoavat rahaa, niin sano että voivat työntää ne syvälle perseeseensä ja lähteä vaikka Havaijille lomailemaan.
Eikös tämä/nämä ole puhdasta Ukrainan tuottamaa propagandaa?
 
Back
Top