Ukrainan konflikti/sota

Ukrainan asevoimat tuhosivat venäläisten päämajan ja noin 200 kalustoa.​

Ukrainan asevoimat käynnistivät tykistöhyökkäyksen vihollista vastaan Melitopolin lähellä. Noin 200 ajoneuvoa ja venäläisten hyökkääjien päämaja tuhoutuivat. Raportoi UNN viitaten sisäministeri Anton Gerashchenkon Telegram-neuvonantajaan.
Ukrainan asevoimat aloittivat tykistöhyökkäyksen vihollista vastaan lähellä Vasylivkaa (Zaporozhyen alue). Täällä, Melitopolin alueella, hyökkääjät keräsivät noin 200 laitetta.
"Tykistömme rikkoi varusteet", Gerashtshenko sanoi.
Myös tykistöhyökkäyksen seurauksena Melitopolin lähellä sijaitseva hyökkääjien komennossa oleva päämaja tuhoutui.
 
Käytännössähän Kiina voisi Venäjän kutsusta lähettää 50.000-100.000 sotilas Itä-Euroopan rajoille mikä taas vapauttaisi huomattavasti Venäjän armeijan joukkoja Ukrainan rintamalle.

Siinäpä ei kukaan voisi valittaa sillä kyseessähän on itänaapurin omat alueet missä kiinalaiset majailisivat.

Kiinalla on todella paljon sijoituksia Ukrainassa. Esimerkiksi peltoja ostanut sieltä todella paljon.

En oikein itse ymmärrä miksi Kiina haluaisi ne sijoitukset ryssän antaa tuhota ja olisi vielä itse tukemassa niiden tuhoamista aseavulla ja rahallisesti.

Kiinan vienti- ja tuonti on kymmeniä kertoja suurempaa länsimaidenkuin Venäjän kanssa. Vaikea nähdä että tätäkään pisnestä kiinalaiset haluaisivat tuhota tai vaikeuttaa hyppäämällä ryssän kelkkaan. Sen verran rajuja liikkeitä nyt kaikkialla, että sehän saattaisi käynnistää boikotit ja taloussaarrot Kiinaa vastaan ja länsimaat alkaisivat siirtää tuotantoa Kiinasta ihan muualle. Kiinan talouden kannalta tämä olisi musertavaa.
 
Kiinalla on todella paljon sijoituksia Ukrainassa. Esimerkiksi peltoja ostanut sieltä todella paljon.

En oikein itse ymmärrä miksi Kiina haluaisi ne sijoitukset ryssän antaa tuhota ja olisi vielä itse tukemassa niiden tuhoamista aseavulla ja rahallisesti.

Kiinan vienti- ja tuonti on kymmeniä kertoja suurempaa länsimaidenkuin Venäjän kanssa. Vaikea nähdä että tätäkään pisnestä kiinalaiset haluaisivat tuhota tai vaikeuttaa hyppäämällä ryssän kelkkaan. Sen verran rajuja liikkeitä nyt kaikkialla, että sehän saattaisi käynnistää boikotit ja taloussaarrot Kiinaa vastaan ja länsimaat alkaisivat siirtää tuotantoa Kiinasta ihan muualle. Kiinan talouden kannalta tämä olisi musertavaa.

En oikein usko, että kiinalaiset suostuisivat suuremmin tukemaan Venäjää. Venäjän armeijalla kestää ja kestää ja Putin taisi luvata Kiinalle, että sota olisi ohi parissa viikossa. Tilanne ei ole ollenkaan helppo kiinalaisille - Kiina taiteilee Venäjän ja lännen välissä.
 
Koko Kiinakysymyksen USA voisi kuitata vaan sillä, että jos Kiina lähettää joukkoja Ukrainaan, niin USA lähettää joukkoja Taiwaniin.
Tollasessa ratkaisussa ei välittömästi alkaisi maailmansota vaikka Kiina meniskin Ukrainaan, mutta olisi silti Kiinalle sellainen pala, että haaveet Taiwanin valtauksesta ilman maailmansotaa voi unohtaa.
Tossa kupissa Putinin pelastaminen painaa paljon vähemmän.
 
Hyvä pointti. Minulle kävi niin, ettei ammattinimikkeeni edes mahtunut siihen tekstikenttään. Oli pakko käyttää lyhenteitä. Hakua tekevän pitää osata arvata oikein, minkälaisia lyhenteitä käytin, jotta minut tuolta löytää.
Missä siellä voi noita muka vaihtaa? En minä ainakaan löytänyt, kun omaani hain.
 
Käytännössähän Kiina voisi Venäjän kutsusta lähettää 50.000-100.000 sotilas Itä-Euroopan rajoille mikä taas vapauttaisi huomattavasti Venäjän armeijan joukkoja Ukrainan rintamalle.

Siinäpä ei kukaan voisi valittaa sillä kyseessähän on itänaapurin omat alueet missä kiinalaiset majailisivat.
Yhtä paljon kuin Venäjä voi valittaa NATOn tekemisistä tai esim. Suomen ja Ukrainan tekemistä puolustuspoliittisista ratkaisuista.
 
Onko Kiina luotettava kumppani diktatuurille? Sortovaltiot katselee tarkaan, että mitä Kiina tekee. Jos ei uskalla tukea mahtavaa Venäjää, niin miten sitten muualla? Xillä on muitakin näkökulmia kuin pelkkä kaupallinen.
Venäjä ei ole mahtava, kuin ydinase valtiona. Täysi kehitysmaa Kiinaan verrattuna talouden osalta ja armeijakin on osoittautunut suureksi bluffiksi.
Venäjällä ja Kiinalla historiallinen taakka. Ei Venäjä ja Kiina mitään kumppanimaita ole. Venäjän asemassa olisin enemmän huolissani mitä Kiina tekee, jos Venäjä sotilaallisesti heikkenee.
 
Tietysti voi, mutta kuinka moni niin tekee?
Henkilökohtaisesti tunnen muutaman henkilön, jotka ovat täysin kelpaamattomia palvelukseen sairauden/vamman takia. Kukaan ei ole tehnyt ilmoitusta.
SA aikana on monenelaista muutakin tarvittavaa hommaa, kyllä hekin jotain hyödyllistä päätyvät tekemään elleivät ole rintama kelpoisia.
Noin 12-vuotiaan tasolla henkisesti.
heittääkö niin nuoret noin hyvää leukaa?
 
Back
Top