Ukrainan konflikti/sota

Uskotko tosiaan viisaampana&kokeneempana että Nato tekisi jotain sotilaallisia toimia Venäjää vastaan vaikka valtaisivat koko Ukrainan? Ukraina ei kuulu Natoon, joten mielestäni Natolla ei ole mitään asiaa sekaantua Ukraina-Venäjä-konfliktiin. Itse Putinina, jos tälläinen tilanne kävisi todennäköiseksi(että esim ohjuksin/lentokonein hyökätään Venäjän joukkoja vastaa) toteaisin yksinkertaisesti että tämä leikki Naton osalta loppuu tähän, tai joudumme käyttämään(vähintään) taktisia ydinaseita kaikkia Naton Euroopassa sijaitsevia joukkoja ja tukikohtia vastaan.
Niinkuin itse ja monet muut todenneet; tuskin Venäjä päästää Ukrainaa noin vain lännen leiriin. Itse en ainakaan päästäsi itse ylipäällikkönä..

Ja asiasta seitsemänteen; Mitä mieltä olette tuosta Medvedevistä? Tuskin Putin häntä turhaan katselee? Tämän päivän puheiden mukaan ym äijä vaikuttaa itsekin aika kovapintaselta ryssältä...?

Entäpäs jos Obama ilmoittaakin putlerille että tämä leikki loppuu sitten tähän; Komenna rakkisi kotiin tai Venäjästä tehdään radioaktiivinen lasitasanko? Mikä ihme siinä aina on että oletetaan että Venäjällä olisi jokin ihme ensiyönoikeus sanella muulle maailmalle ehtoja? Eikö Putinin pitäisi pikemminkin miettiä onko Krim ja Ukrainan hämmentäminen niin tärkeitä asioita että sen eteen kannattaa asettaa Venäjän olemassaolo vaakalaudalle?
 
"Finnairin viestintäpäällikkö Aku Varamäki sanoo, että lennolla ei ole Finnairin kautta lentolipun ostaneita.
Varamäki sanoo myös, että Finnairin koneet eivät lennä Ukrainan ilmatilan kautta."

Ainakin juuri tällä hetkellä Finnairin lento Rhodokselta Helsinkiin ohittaa Kiovaa länsipuolelta

Nyt Finnairin lento siirtyi Valko-Venäjän ilmatilaan.
 
Uskotko tosiaan viisaampana&kokeneempana että Nato tekisi jotain sotilaallisia toimia Venäjää vastaan vaikka valtaisivat koko Ukrainan? Ukraina ei kuulu Natoon, joten mielestäni Natolla ei ole mitään asiaa sekaantua Ukraina-Venäjä-konfliktiin. Itse Putinina, jos tälläinen tilanne kävisi todennäköiseksi(että esim ohjuksin/lentokonein hyökätään Venäjän joukkoja vastaa) toteaisin yksinkertaisesti että tämä leikki Naton osalta loppuu tähän, tai joudumme käyttämään(vähintään) taktisia ydinaseita kaikkia Naton Euroopassa sijaitsevia joukkoja ja tukikohtia vastaan.
Niinkuin itse ja monet muut todenneet; tuskin Venäjä päästää Ukrainaa noin vain lännen leiriin. Itse en ainakaan päästäsi itse ylipäällikkönä..

Ja asiasta seitsemänteen; Mitä mieltä olette tuosta Medvedevistä? Tuskin Putin häntä turhaan katselee? Tämän päivän puheiden mukaan ym äijä vaikuttaa itsekin aika kovapintaselta ryssältä...?

Osa natomaista voisi lähettääkin apua, monet näistä on jo siirtäneet koneita ja joukkoja lähemmäs. Se, että ryssät alkavat valtailemaan maita on kyllä aika iso syy alkaa vastatoimiin. Putler saa toki uhkailla ydinaseilla miten paljon haluaa, mutta tuskin käyttää niitä, kunhan sotiminen pysyy pääasiassa heidän rajojen ulkopuolella. Ja jos nato mitoittaisi omat joukkonsa pelkästään noiden separatistien poistamiseen, niin ei ryssä voi paljoakaan tehdä, he kun eivät ole lähettäneet joukkojaan Ukrainaan. Noiden joukkojen uhkaileminen olisi pitkälti sama, kuin syyllisyyden tunnustus.

Ja lisäksi putler tietää, että ydinsodassa ei ole voittajia ja hän olisi itse melkoisen iso häviäjä joka tapauksessa.
 
Faktat voivat vielä olla hakusessa, mutta syyttely on kovaa. Myös pelin voi olettaa kovenevan!

Malaysia Airlines MH17 crash: All circumstantial evidence points to Russia
Published on Jul 18, 2014 3:10 AM
1 173 0 0 PRINT EMAIL


An armed pro-Russian separatist stands at a site of a Malaysia Airlines Boeing 777 plane crash in the settlement of Grabovo in the Donetsk region, July 17, 2014. The Malaysian airliner MH-17 was shot down over eastern Ukraine on Thursday, killing all 295 people aboard, a Ukrainian interior ministry official said. Dozens of bodies were scattered around the smouldering wreckage, a Reuters reporter said. The debris from the wreckage was said to spread across an area up to about 15km in diameter. -- PHOTO: REUTERS

By Jonathan Eyal, Europe Correspondent, In London
BOTH the Ukrainian and Russian armed forces have a track record of accidentally destroying civilian airliners: back in 1983, the Soviet military - as it was then known - shot down a South Korean civilian Boeing 747 jumbo jet, while the Ukrainians accidentally downed a Russian civilian airliner in 2001. So, at least in theory, either side may be held responsible for the destruction of Malaysian Airlines' MH17 flight.

Still, all available circumstantial evidence points to Russian culpability for this latest tragedy. The key issue at play here is altitude. The Malaysian Airlines passenger jet was flying at approximately 10,000m when it went missing; That is far above the maximum intercept height for surface-to-air missiles which have previously been recorded in the hands of separatists, namely the Igla shoulder-fired rocket, and the Strela-10 vehicle.

Several weapons, and especially the BUK missile system manufactured by Russia, is capable of hitting aircraft at this height. At the end of last month, ethnic Russian rebels in Ukraine claimed to have "captured" a few BUK ground-to-air missile systems from the Ukrainian military, although the Ukrainians never reported any such losses. The missiles, also known in the West as the SA11, are big but highly mobile, and can reach to altitudes of 14km.

Yet, even if the rebels' claim to posses such weapons is correct, it would be impossible for them to use the missiles without the complex radar systems which pinpoint a target and which ensure that a missile reaches its objective. And such systems are only available to the Russian and Ukrainian governments.

Ukraine has no reason to shoot down any jet, whether by accident or design; throughout the current crisis, Ukrainian air defence systems were never activated, for the simple reason that the rebels opposing the Ukrainian government have no aircraft of their own, so the Ukrainian missiles would be useless. But Russia has every reason to use its anti-aircraft systems in support of ethnic Russian rebels and has already been identified as being behind the destruction of at least 6 previous Ukrainian military jets and helicopters; indeed, at one point in May Russia announced that it was imposing a "no-fly-zone" over the bit of Ukraine where the destruction of the MH17 flight now took place.

Furthermore, at about the same time as the Malaysian airliner went down yesterday afternoon Ukraine time, and in exactly the same area of Ukraine, Mr Igor Strelkov, the local commander of the ethnic Russian rebels, announced triumphantly in Russian-language social websites that his "soldiers" had downed a Ukrainian transport plane. No such plane has been damaged; the suspicion is that the rebels shot the Malaysian aircraft instead. The offending internet posting was quickly withdrawn, providing even more circumstantial evidence that the boast may be related to the destruction of the MH17 flight.

Given the fact that scores of United States and other western countries' intelligence satellites are already hovering over Ukraine, it is only a matter of time before electronic intelligence will be able to pinpoint with a high level of certainty where the missile came from; Nato already published earlier this week video clips purporting to show previous firings of Russian missiles into Ukrainian territory with the intention of hitting Ukrainian aircraft.

Should such evidence become available, Russian President Vladimir Putin has little hope of disassociating his country from the rebels, since the claim that the rebels could operate such sophisticated missile systems on their own will carry to credibility. Another round of sanctions against Russia will, therefore, become inevitable. And this time, most of the European countries which hitherto proved reluctant to impose sanctions will go along with their imposition.

The tragedy may also prompt the Ukrainian authorities to launch an all-out offensive against the rebels, this time with the full encouragement of the West. Either way, a crisis in a little-known corner of Europe has now claimed victims worldwide.

[email protected]

- See more at: http://www.straitstimes.com/news/as...nce-points-russ#sthash.rBmdgbHz.e985aCyd.dpuf
 
"Pirstaleita, istuimia, ruumiita" - Ukraina julkisti separatistien järkyttävät turmakonetta koskevat puhelut
JUHA-PEKKA TIKKA
6 minuuttia sitten (päivitetty 5 minuuttia sitten)
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU julkisti Donetskin separatistien torstaisia puheluita, joissa he puhuivat alas ammutusta Malaysian Airlinesin matkustajakoneesta.

  • 2784c440e6172b51031e9633c80f344b0bee519b4e5b8c934b4e29d397a5180c

    (Youtube/Служба безпеки України)
Ensimmäisessä puhelinkeskustelussa, joka on kuultavissa alla olevalla videolla, puhuvat separatistijohtaja Besler ja venäläinen eversti Vasili Geranin.

"Lentokone ammuttiin alas juuri nyt. Ryhmä "'kaivostyöläisen' toimesta. Se putosi lähelle Jenakijevoa", Besler sanoo.

"Missä lentäjät ovat", Geranin kysyy.

Besler sanoo heidän menneen etsimään heitä ja ottamaan kuvia koneesta. "Se savuaa". Hän kertoo tämän tapahtuneen 30 minuuttia sitten.

Toisessa puhelussa puhuvat "Grek" ja "Major".

Grek sanoo, että "tämä tarkoittaa, että 'tshernuhinskit' ampuivat koneen alas. Tshernuhinskin valvontapisteestä. Kasakat jotka ovat Tshernuhinskissä. Kone hajosi ilmassa lähellä Petropavlovskin kaivosta. Löysimme ensimmäiset 200 (ruumista). Ne ovat siviilejä". Hän jatkaa: "Se on siviilikone".

Major kysyy, onko ihmisiä paljon. Grek vastaa kiroten ja sanoo pirstaleita olevan kaikkialla.

Major kysyy, mikä kone on kyseessä. Grek vastaa, ettei hän ole vielä saanut selvää eikä ollut lähellä päähylkyä. "Katselen kohtaa johon ensimmäiset ruumiit putosivat. On koneen pirstaleita, istuimia, ruumiita".

Grek vastaa kysyttäessä, ettei koneessa ole ainuttakaan asetta, vain siviilitavaroita. Hän mainitsee löytäneensä Thompsonin yliopistossa olevien indonesialaisten opiskelijoiden dokumentteja.

Videolla on myös kolmas puhelu.





Mailaa Printtaa
 
Tämän tiedämme varmaksi: 13 faktaa MH17:stä ja Ukrainasta
flightradar.jpg


Syyttely Ukrainan yllä tapahtuneesta lentokoneonnettomuudesta käy kiivaana osapuolten välillä. Erilaisia teorioita on, mutta toistaiseksi vahvistettua faktaa on hyvin vähän.

Uusi Suomi kokosi puoli yhdeksän aikaan torstai-iltana vahvistuneet tiedot.

  1. Malaysia Airlinesin lento MH17 eli Boeing 777-matkustajakone, sen 280 matkustajaa ja 15 henkilökuntaan kuuluvaa henkilöä on kateissa.
  2. Viimeisin havainto lennosta MH17 tehtiin Ukrainan ilmatilassa Suomen aikaa kello 16.15. Tämän jälkeen Ukrainan lentoturvallisuutta valvova viranomainen ilmoitti lentoyhtiölle, että yhteys sen koneeseen on kadonnut.
  3. MH17 oli viimeisen havainnon aikaan Tamakin lentopisteessä, noin 50 kilometriä Ukrainan ja Venäjän rajalta. Tamak sijaitsee Donetskin alueella, jossa Ukrainan hallinto ja Venäjä-mieliset separatistit käyvät käytännössä sisällissotaa.
  4. MH17 lensi katoamishetkellä noin 10 kilometrin korkeudessa, joka on kaupallisten matkustajakoneiden normaali matkakorkeus.
  5. MH17 oli matkalla Amsterdamista Kuala Lumpuriin. Lento lähti Schipholin lentokentältä kello 14.15, noin 14 minuuttia myöhässä aikataulusta. Lennon piti saapua Kuala Lumpuriin seuraavana aamuna.
  6. Ukrainan maaseudulta on ladattu internetiin lukuisia videoita ja kuvia, joiden kerrotaan kuvaavan lento-onnettomuuden paikkaa tai MH17:n romua. Romua ja ruumiita on raportoitu havaitun useiden kilometrien säteellä, mikä viittaisi jonkinlaiseen väkivaltaiseen tapahtumaan ilmassa.
  7. Ukrainan keskushallinto syyttää Itä-Ukrainan separatisteja ohjusiskusta, joka kohdistui siviilikoneeseen. Ukrainan presidentti on antanut lausunnon, jonka mukaan armeijalla on videotallenne, joka esittää mahdollisesti ohjuksen laukaisun maasta kohti MH17:ää.
  8. Separatistien tiedetään käyttäneen ilmatorjuntaohjuksia Itä-Ukrainassa Donetskin alueella. Separatistit ovat pudottaneen Ukrainan armeijan lentokoneita ja helikoptereita aiemminkin. Heidän käytössään on toistaiseksi todettu olevan vain noin 3 kilometriin yltäviä kevyitä ilmatorjuntaohjuksia.
  9. 10 kilometrin korkeuteen yltävät maasta laukaistavat ohjusjärjestelmät ovat harvinaista ja huolella varjeltua sotilasteknologiaa. Jos tämänkaltaista teknologiaa on joutunut separatistien haltuun, on se todennäköisesti varastettu Ukrainan armeijalta tai saatu Venäjältä. Separatistit ovat saaneet kalustoapua Venäjältä.Uutistoimisto Itar-Tass uutisoi kesäkuun lopussa, että separatistit olisivat saaneet haltuunsa Buk-ilmatorjuntaohjuksia.
  10. Separatistit kiistävät iskeneensä konetta vastaan. Heidän syytöksensä kohdistuu Ukrainan keskushallintoon. Keskushallinto ei kuitenkaan ole operoinut ilmakohteita vastaan Itä-Ukrainan operaatiossa, sillä separatisteilla ei ole toistaiseksi havaittu ilmavoimia.
  11. Tätä kirjoittaessa kukaan ei ole kyennyt vahvistamaan, että MH17 todellakin putosi ohjusiskun seurauksena.
  12. Finnair on ilmoittanut, että se ei käytä Ukrainan ilmatilaa lennoillaan. Lukuisat kansainväliset lentoyhtiöt ilmoittivat välttävänsä toistaiseksi Ukrainan ilmatilaa lennoillaan.
  13. Ukrainan yli kulkee paljon liikennöity lentoreitti Euroopan ja Aasian välillä. Aikaisemmin siviililiikennettä ei ole häiritty Ukrainan kriisissä.
Tämä uutinen on osa päivittyvää aihetta. Katso tuoreimmat uutiset Ukrainan lentoturmasta täältä.
 
Nyt Finnairin lento siirtyi Valko-Venäjän ilmatilaan.

"Finnairin viestintäpäällikkö Aku Varamäki sanoo, että lennolla ei ole Finnairin kautta lentolipun ostaneita.
Varamäki sanoo myös, että Finnairin koneet eivät lennä Ukrainan ilmatilan kautta."

Ainakin juuri tällä hetkellä Finnairin lento Rhodokselta Helsinkiin ohittaa Kiovaa länsipuolelta

Ilmeisesti tunnus on AY1714

Löysinkin flightradarin koodilla FIN1714 olevan lentokoneen matkalla Suomen suuntaan Valko-Venäjällä Minskin pohjoispuolella.

Ja todellakin lento AY1714 on kulkenut Kiovan länsipuolelta.

OH-LZG-Finnair-Airbus-A321-200_PlanespottersNet_431747.jpg


Kuvassa OH-LZG
 
Viimeksi muokattu:
Faktat voivat vielä olla hakusessa, mutta syyttely on kovaa. Myös pelin voi olettaa kovenevan!

Artikkelissa on tosiaan virheitä: jos siinä separatistien kaappaamassa ohjusajoneuvossa on ollut kovia ohjuksia (ei harjoitusohjuksia ja ruutipanokset paikoillaan) niin kyllä se pystyy yksinäänkin ampumaan koneen alas ilman yksikössä normaalisti olevia ilmavalvontatutkaa ja komentokeskusta. JOS siis separatisteilla on ollut ajoneuvoon koulutettu miehistö.

Turmapaikalta näyttäisi olevan Venäjän rajalle 30-40 kilometriä. Bukille hiukan pitkä matka, mutta S-300 tjsp olisi toki voinut tehdä sen helposti. Toisaalta, Venäjän armeijan ohjusyksikössä olisi sitten ollut mukana täysi setti tutkia jne, jossa IFF:n olisi pitänyt tunnistaa kone siviilikoneeksi. -Toisaalta ei olisi ensimmäinen kerta kun IFF:stä huolimatta ammutaan siviili- tai oma kone alas.

"Putinin kone" -sivujuonne on hupaisa - Putinin kone lensi jossain Varsovassa tjsp, ei lähelläkään turmapaikkaa.
 
Artikkelissa on tosiaan virheitä: jos siinä separatistien kaappaamassa ohjusajoneuvossa on ollut kovia ohjuksia (ei harjoitusohjuksia ja ruutipanokset paikoillaan) niin kyllä se pystyy yksinäänkin ampumaan koneen alas ilman yksikössä normaalisti olevia ilmavalvontatutkaa ja komentokeskusta. JOS siis separatisteilla on ollut ajoneuvoon koulutettu miehistö.

Turmapaikalta näyttäisi olevan Venäjän rajalle 30-40 kilometriä. Bukille hiukan pitkä matka, mutta S-300 tjsp olisi toki voinut tehdä sen helposti. Toisaalta, Venäjän armeijan ohjusyksikössä olisi sitten ollut mukana täysi setti tutkia jne, jossa IFF:n olisi pitänyt tunnistaa kone siviilikoneeksi. -Toisaalta ei olisi ensimmäinen kerta kun IFF:stä huolimatta ammutaan siviili- tai oma kone alas.

"Putinin kone" -sivujuonne on hupaisa - Putinin kone lensi jossain Varsovassa tjsp, ei lähelläkään turmapaikkaa.

Joo, kyllä pystyy ampumaan pelkän tulenjohtotutkan avulla. Ja kun asiaa ajattelee, niin se selittäisi paljon tästä tapauksesta.
 
Joo, kyllä pystyy ampumaan pelkän tulenjohtotutkan avulla. Ja kun asiaa ajattelee, niin se selittäisi paljon tästä tapauksesta.

Puhumattakaan siitä, että tulenjohtotutkassa ei välttämättä edes ole IFF-juttua....mikä selittäisi paljon.
 
härregud... mitähän tässä sanoisi...

ei kyllä hyvää seuraa venäjälle ja putinille jos spekuloitu separatistien syyllisyys pitää paikkansa.

miten joku BUK edes toimii, miten ohjus etsii kohteensa?
 
Artikkelissa on tosiaan virheitä: jos siinä separatistien kaappaamassa ohjusajoneuvossa on ollut kovia ohjuksia (ei harjoitusohjuksia ja ruutipanokset paikoillaan) niin kyllä se pystyy yksinäänkin ampumaan koneen alas ilman yksikössä normaalisti olevia ilmavalvontatutkaa ja komentokeskusta. JOS siis separatisteilla on ollut ajoneuvoon koulutettu miehistö.

Turmapaikalta näyttäisi olevan Venäjän rajalle 30-40 kilometriä. Bukille hiukan pitkä matka, mutta S-300 tjsp olisi toki voinut tehdä sen helposti. Toisaalta, Venäjän armeijan ohjusyksikössä olisi sitten ollut mukana täysi setti tutkia jne, jossa IFF:n olisi pitänyt tunnistaa kone siviilikoneeksi. -Toisaalta ei olisi ensimmäinen kerta kun IFF:stä huolimatta ammutaan siviili- tai oma kone alas.

"Putinin kone" -sivujuonne on hupaisa - Putinin kone lensi jossain Varsovassa tjsp, ei lähelläkään turmapaikkaa.
Mikä tukee sitä näkemystä, jotta kapinallisten joukoissa ei olisi BUK-osaamista ja että heillä ei kyseistä järjestelmää ollut käytössä tämän kantaman vaikutusalueella?
 
Eihän An-26:n kattokorkeus ole kuin seitsemän ja puoli kilometriä! Mitäs helvettiä ne luulivat ampuneensa?! Eikö IT-miehistölle opeteta tuntemaan maalikoneet ja niiden suoritusarvot?!
 
Puhumattakaan siitä, että tulenjohtotutkassa ei välttämättä edes ole IFF-juttua....mikä selittäisi paljon.

Kyllä, juuri tämä mahdollisuus kävi mielessä...TELARista voidaan ohjus ampua käsittääkseni paitsi tutkalla, myös optisesti ilman tutkaa, jos se on häiritty tai tutka on rikki. Optinen ohjaus on hankalaa, mutta matkustajakone on helppo maali. Tulenjohtotutkassa ei ehkä ole IFF:ää, tai sitten vajaamiehinen tai -koulutettu miehistö ei ole osannut sitä käyttää.

Ei vaikuta myöskään todennäköiseltä että ohjus olisi suunnattu johonkin toiseen koneeseen, mutta lukittunut vahingossa matkustajakoneeseen...ei tuolla niin paljon koneita lentele ja Ukraina on varmasti varovainen sen jälkeen kun Antonov ammuttiin alas. Elektronisen tunnistuksen epäonnistuminen on todennäköisin selitys, sillä kellään alueella tuskin on intressejä ruveta ampumaan alas viattomia matkustajakoneita: PR-vahinko on niin valtava.

Ihmettelen miten separatistit kuvittelevat voivansa painaa tämän sillä että "kaikki kuoli mutta nou problem, me toimitetaan mustat laatikot Moskovaan". Merkittävän lento-onnettomuuden tapahtumapaikalle on lähetettävä paitsi pelastushenkilöstö (vaikkei ketään pelastettavaa olisikaan) niin myös TÄYSI tutkimuskomitea joka kerää ja syynää joka ainoan löytyvän koneen osan, kerää silminnäkijäraportteja jne. Jos separatistit yrittävät estää tämän, niin vastalausemyrsky tulee olemaan aivan valtava. Kv. yhteisö ei voisi mitenkään hyväksyä sellaista.
 
Mikä tukee sitä näkemystä, jotta kapinallisten joukoissa ei olisi BUK-osaamista ja että heillä ei kyseistä järjestelmää ollut käytössä tämän kantaman vaikutusalueella?
buk on käytössä sekä Ukrainassa että venäjällä jo useamman vuosikymmenen ajan. Tällöin vuosikymmenten ajan on koulutettu useita sukupolvia bukin käyttäjiksi. Populaa kertyy joka osaa käyttää kertyy ympäri maata. Tällöin on helppo kerätä porukkaa käyttäjiksi.
 
Back
Top