Ukrainan konflikti/sota

Tuo on erikoinen juttu, että Venäjä esittää sankarinsa yleensä naamioituneena. Halutaanko heidän propagandassa esittää venäläinen sotilas kasvottomana tappokoneena?
Tsetseeni rosvot ovat sentään esiintyneet omilla kasvoillaan, mutta outo juttu tuo Venäjän sankarien esittely🤔
 
Tuo on erikoinen juttu, että Venäjä esittää sankarinsa yleensä naamioituneena. Halutaanko heidän propagandassa esittää venäläinen sotilas kasvottomana tappokoneena?
Tsetseeni rosvot ovat sentään esiintyneet omilla kasvoillaan, mutta outo juttu tuo Venäjän sankarien esittely🤔
Jos olet juuri saanut turpaa rintamalla ja häntä koipien välissä paennut niin parempi peittää pettyneet naamat. Ei kovin innokkaasti pojat vastaa, kun saavat koristeen rintaan. Enkä kyllä ihmettele. Tietävät totuuden.
 
Kettu totesi pihlajanmarjat liian happamiksi.

Ryssän sotarikoksia kommentoidessaan demarit voisivat vapaasti siteerata edesmennyttä Olof Palmea. Vaikka "saatanan murhaajilla" tarkoitti Espanjan Francoa, sopii kuvaus loistavasti Putiniin.

Tulee mieleen Ruotsin mahdollinen Nato hakemus. Ja myös että kuinka paljon joillain nykyisillä Nato mailla on hampaankolossa Ruotsin omahyväisistä besserwisser ihmisoikeuslausumista.. Espanja kylläkin liittyi Natoon muutama vuosi sen jälkeen kun Franco kuoli.
 
Veikkasin sodan alussa että vaikea on lännen tästä pysyä erossa. Ne Putinin alussa sihisemät uhkaukset kostaa kaikille jotka tuntevat kiusausta puuttua tähän on pikkuhiljaa menettämässä merkitystä ja haalistumassa hirvittävien sotarikosten tapahtuessa euroopassa.

Lännen aseapu tulee muuttumaan sellaiseksi jota nyt on pidetty "eskaloivana" . Se on varmasti se ensimmäinen vaikutus.
Enkä ihmettelisi lentokieltoaluettakaan jos muuten ei hirveydet lopu. Putinin varoituksilta on tippunut pohja pois.
Veikkaisin myös että jos löytyy yksikkö jonka tehtävänä on ollut totetuttaa näitä hirveyksiä kuten aiemmin kerrottiin, niin se paikannetaan ja hoidetaan.
 
No joo minä sen sanoin, tiesin kyllä että Saksa lähetti noita panzerfaust 3:akin, jotka ainakin netin mukaan on asiallisia vehkeitä. Nauratti vaan niin ne homehtuneet DDR:n strelat. Vaikka siis nekin voi olla ihan relevantteja aseita, en ole mikään ohjus/sinkoasiantuntija.
Mikäs niissä niin nauratti? Se, että Saksa ei lähettänyt niitä paskoja Ukrainaan vai se, että jonkun nettimeemin mukaan lähetti? Minä olen ainakin nähnyt vain ensimmäisestä vaihtoehdosta viitteitä.
 
Onkohan tuore? Ainakaan en muista nähneeni tätä aiemmin.
Juuri tällaisia klippejä tarkoitin kun aiemmin ihmettelin lentokoneiden alasampumisvideoiden vähyyttä suhteessa väitettyihin pudotuksiin. Näillä osumilla on kuitenkin aina näkyvyyttä vähintään useita kilometrejä joka suuntaan + kamerakännykät käytännössä kaikilla ihmisillä niin herkästi kuvittelisin että käytännössä jokaisesta pudotuksesta olisi vähintään tämäntasoinen video saatu.
 
  • Tykkää
Reactions: e7i
Hersonin lentokentän lähellä oli viime yönä jotain taistelun tapaista, mutta mitään merkittävää ei tänään ole tullut vastaan. Ehkä siellä oli joku SOF operaatio.

Näyttää ryssät pureutuneen tuonne ikävän lujasti. Nyt olisi kuitenkin tuhannen taalan paikka edetä tuolla rintamalla ennenkuin pohjoisesta vedettyjä joukkoja kierrätetään vahvistukseksi.
 
Juuri tällaisia klippejä tarkoitin kun aiemmin ihmettelin lentokoneiden alasampumisvideoiden vähyyttä suhteessa väitettyihin pudotuksiin. Näillä osumilla on kuitenkin aina näkyvyyttä vähintään useita kilometrejä joka suuntaan + kamerakännykät käytännössä kaikilla ihmisillä niin herkästi kuvittelisin että käytännössä jokaisesta pudotuksesta olisi vähintään tämäntasoinen video saatu.
Vaikka kamerakännykää monelta löytyykin, niin ei se tarkoita että kaikkien pudotusten kohdalla on joku sellaisellla kuvaamassa. :unsure:
 
Jos olet juuri saanut turpaa rintamalla ja häntä koipien välissä paennut niin parempi peittää pettyneet naamat. Ei kovin innokkaasti pojat vastaa, kun saavat koristeen rintaan. Enkä kyllä ihmettele. Tietävät totuuden.
Tuo kyllä pitää paikkansa, ehkä heilläkin on joillakin omatunto 😇
 
"Me, ukrainalaiset sotilaat, olemme osoittaneet, että taistelemme ja tulemme jatkamaan taistelua vapauden, demokratian ja oikeuden puolesta elää sivistyneessä maailmassa, jota puolustamme tänään. Lännen tuella pystymme tuhoamaan pahuuden, koska emme halua Ukrainan skenaarioiden toistuvan Euroopassa: naisten ja lasten tappamista, infrastruktuurin tuhoamista”, Zaluzhny sanoi Facebookissa.


”Ihmiskunnalla on mahdollisuus rauhalliseen elämään. Toivottavasti koko maailma ymmärtää tämän. Olemme valmiita saattamaan pahuuden tuhon syyn loppuun", sanoi Ukrainan asevoimien ylipäällikkö.

 
Kun sinulla on niin vahvat mielipiteet tästä asiasta, voisitko kertoa mihin ne perustuu ? Ihan käytännön tasolla. Kuinka monta Suomessa asuvaa venäläistä sinä oikeasti tunnet ? Kuinka monen kanssa esim. olet ollut juovuksissa ?
Aika harva länsimaalainen ymmärtää venäläisten ajattelutapaa ja niiden sielunmaisemaa. Olen ymmärtänyt että ovat kovin erilaisia kuin me.
 
Aika harva länsimaalainen ymmärtää venäläisten ajattelutapaa ja niiden sielunmaisemaa. Olen ymmärtänyt että ovat kovin erilaisia kuin me.
Se nyt vaihtelee kovasti siitä onko kyseessä venäläinen Venäjällä tai venäläistaustainen ulkomailla jotka ovat olleet kosketuksissa enemmän muuhun maailmaan. Ja vaikka Suomessa on venäläistaustaisia melkoisesti - henkilöjä jotka ovat lähtöisin nykyisen Venäjän alueelta jotka puhuvat venäjää - niin näistäkään läheskään kaikki eivät ole kanta-venäläisiä vaikka venäjän kieltä puhuvatkin: inkeriläiset ja muut suomensukuisten kansojen edustajat muodostavat lähes puolet Suomen venäläistaustaisista.

Itse olen ortodoksisesta venäläistaustaisesta suvusta Karjalan suunnilta. Sitä en väitä, etteikö Suomessakin olisi venäläistaustaisissa (suuntaan tai toiseen) joitakin jotka oikeasti Venäjää fanittavat siinä Putinin mielessä, mutta se että jokainen on "mahdollinen desantti, sabotööri ja selkäänampuja" tai "jotka myrkyttää ruokatehtaalla maksalaatikot" (kuten pari täällä sanoi) on kyllä melkoista heittoa. Että pientä rajaa. :salut:
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs niissä niin nauratti? Se, että Saksa ei lähettänyt niitä paskoja Ukrainaan vai se, että jonkun nettimeemin mukaan lähetti? Minä olen ainakin nähnyt vain ensimmäisestä vaihtoehdosta viitteitä.
Nauratti se, että eihän tällainen apu riitä yhtään mihinkään. Toi sotahan on vasta alkumutkassa. Ukrainan oma sotateollisuus miltei tuhottu ( Ukraina itse sanoi niin) ja Venäjä käynnistelee uutta hyökkäystä. Tästä voi tulla vieläkin ihan kamalaa, jos sitä apua ei ala ihan oikeasti tulemaan isolla voluumilla. Jos UA:n pääarmeijan puolustus idässä, syystä tai toisesta romahtaa, niin kohta niille aseille ei ole enää käyttäjiä. No onneksi on USA, usko on edelleen vahva, että ne eivät anna kansanmurhan tapahtua. Siis JOS UA:lle sattuisi jotain ikävää.
 
Se nyt vaihtelee kovasti siitä onko kyseessä venäläinen Venäjällä tai venäläistaustainen ulkomailla jotka ovat olleet kosketuksissa enemmän muuhun maailmaan. Ja vaikka Suomessa on venäläistaustaisia melkoisia - henkilöjä jotka ovat lähtöisin nykyisen Venäjän alueelta jotka puhuvat venäjää - niin näistäkään läheskään kaikki eivät ole "venäläisiä-venäläisiä" vaikka venäjän kieltä puhuvatkin: inkeriläiset ja muut suomensukuisten kansojen edustajat muodostavat lähes puolet Suomen venäläistaustaisista.
Helpottaisi kun kaksoiskansalaisuudesta luovuttaisiin.
 
Back
Top