Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ylläpidetään ystävällisestiBoldaan sen, mikä minun silmään pisti.
"Communications with the units of the defense forces heroically holding the city are stable and maintained"
Paska reissu mut tulipahan tehtyä.
Onko nämä niitä kumppari jannuja kaukaa idästä? Kiva oli reissu.
Ollaankohan nyt Javelinien aikakaudella palaamassa tähän Leopard1 filosofiaan, että vaunut on suhteellisen helppo puhkoa ja pitää panostaa muihin ominaisuuksiin kuin panssariin. Sikäli nämä käyttökokemukset tässä sodassa olisivat relevanttia tietoa.Tuon puremahammas neukkuvaunuun olisi kyllä mielenkiintoista nähdä MUTTA yhden twiitin mukaan toimitukset olisi 6 viikon kuluttua, jos saadaan lupa toimittaa.
Iso tykki tela-alustalla, varmasti kelpaa, mutta tässä ei ole panssarointia juuri mitään. Shoot-and-scoot pitää olla miehistöllä joka hetki mielessä. Tähtäimet on 80-luvulta, oletan että aikalaista neukkua paremmat vaan ei välttämättä paljoa? Leopard 2 vaunun tähtäimistä sovellettu versio. Oletan että tämä kestää BMP-2 vaunun konetykin osumat, paitsi jos tulee 90 kulmassa suoraan kylkeen tai perään, en muista panssaroinnin vahvuuksia tähän hätään vaan eivät ole häävit.
Ensimmäinen vapaan Saksan oma vaunu, alunperin siis 50-luvulla suunniteltu ja heijasti sitä näkemystä että HEAT-panosta ei torjuta kun pitäisi olla terästä niin paksusta (komposiittipanssarit keksittiin myöhemmin) joten laitetaan sitä juuri sen verran ettei pst-kiväärillä ja pienemmällä tykillä tulla läpi. Sirpalesuojaa ja luotisuojaa se tietysti tarjoaa ja liikkuu ketterästi vaan ohjukset, singot ja paksut vaunut jos osuu niin huh....
Enemmän toivoisi että Krimilla alkaa tapahtua sissijäynää. Vaikka pari riittävän röyhkeää ukkoa Switchblade 600 systeemin kanssa kantaman päähän Sevastopolin satama-altaasta kokeilemaan miten Moskvalle käy kun Javelinin ontelopanos sanoo moro meritorjuntaohjuksen tuhannen kilon taistelukärjelle siinä komentosillan juuressa.
Alkaakohan luottamus voittoon pikkuhiljaa vanjalla murentua?
Toivottavasti ei enteile ydinaseilla varustettujen sukellusveneiden merelle lähtöä.Katso liite: 59994
Kylläpä uteliaisuus heräsi, että millainenkohan tilanne tuolla on
edit: Ruotalainen signaalitiedustelukone matkalla tuonnepäin Rovaniemen pohjoispuolella
Kuinkahan syvälle pitää kaivaa, että pääsee vuoteen 1986? Maahan kerrostuu siten, että mitä syvemmällä kaivaa, sitä kauemmaksi historiaan päätyy.Joo uSv (myy-kirjain on usein helpoin kirjoittaa u:ksi) eli mikrosievert näytti olevan kyseessä, siis tuhannesosa millisievertistä.
Tosin mielestäni se 71 uSv oli mitattu jossain tien vieressä seisoskellessa. Tongituissa poteroissa se lukema voi olla korkeampi, varsinkin jos on sattunut tonkimaan huonosta kohtaa. Pitäisi nähdä video missä kiertävät kaikki kuopat.
Näkyy olevan muuten Suomeltakin siiellä Miinalautta Pyhärantakin,tällä hetkellä Latvian edustallaNiinkuin tuolla aikaisemmin oli mainittu! Ryssä pelkää NATO.n laivasto-osaston harjoitusta Itämerell
Venäläiset on jo keskustassa? Olleet jo jonkin aikaa. Sieltähän löytyy mm videoita paljon. Taisteluja käydään nyt muualla.Oon aivan samaa mieltä. Sitä kaupunkia on varustettu kahdeksan vuotta, varmaan jokaikinen kellari on täynnä aseita, ruokaa ja vettä. Sen on tiedetty olevan venäjän ykkösprioriteetti. Mariupolin on tiedetty joutuvan piirityksen kohteeksi. Mariupol ei myöskään ole mikään pieni kylä, siellä asuu 450k ihmistä. Sitten jos/kun venäläiset änkeevät itsensä läpi keskustaan, alkaa lahtaaminen - joka ikkunasta tulee ohjusta. Luultavasti myös kaikki pääväylät on saatu miinoitettua. Mariupol ei kaadu.
Helppo kai se on mennä mihin vaan, mutta kuka sen ampuu? Ja missä se koti on sen jälkeen.Toivottavasti ei enteile ydinaseilla varustettujen sukellusveneiden merelle lähtöä.
Tätä ukrainalaisten henkeä täytyy ihailla, oli osin propagandaa tai eiParilla hymypojalla oli kädet täynnä, laitetaan heidän puolesta tämä:
Itse olen miettinyt samaa. Ja myöskin sitä, että saisi Tikkurila lahjoittaa pari merikontillista keltaisia ja sinisiä kilikalipurkkeja Ukrainaan, niin saisivat samantien ylimaalata nuo Zvastikat.Riippumatta siitä kävikö nyt näin, niin mulla on käynyt sodan alusta asti mielessä, että Venäjän tunnuksilla varustettujen, hyljättyjen ajoneuvojen vieressä hengailu (tai niillä ajaminen) on kyllä aika iso riski ukrainalaisille, eli kannattaisi nyt vähintäänkin Ukrainan lippua pitää näkyvästi esillä näissä tilanteissa...
Jos olen käsittänyt oikein niin krimin alueella on ollut aika rauhallista koska rintama on sillä suunnalla Mykolaiv- Khersonin väli´maastossa.Enemmän toivoisi että Krimilla alkaa tapahtua sissijäynää. Vaikka pari riittävän röyhkeää ukkoa Switchblade 600 systeemin kanssa kantaman päähän Sevastopolin satama-altaasta kokeilemaan miten Moskvalle käy kun Javelinin ontelopanos sanoo moro meritorjuntaohjuksen tuhannen kilon taistelukärjelle siinä komentosillan juuressa.
Vilkaisin ikkunasta - ei näytä.Näyttää ihan keväiseltä hervannalta.
Tuskin siinä montaa sentiä on tullutKuinkahan syvälle pitää kaivaa, että pääsee vuoteen 1986? Maahan kerrostuu siten, että mitä syvemmällä kaivaa, sitä kauemmaksi historiaan päätyy.
Arvaisin että kyllä siellä selustassa aktiivisuutta on. Toimintaan on selkeä tarve ja löytyy edellytyksiä kuten paikallisten asukkaiden tuki jne. Ei vaan kumpikaan puoli tiedottele asiasta.Jos olen käsittänyt oikein niin krimin alueella on ollut aika rauhallista koska rintama on sillä suunnalla Mykolaiv- Khersonin väli´maastossa.
Khersonista pelkästään Krimin alkavalle rajalle kertyy vajaa satakilsaa.
Lieneekö resurssien puutetta vai mitä mutta luulisi olevan suht helppoa hyökätä krimin syvyyteen tekemään jäynää mm. huoltoon yms.
Itse olen miettinyt samaa. Ja myöskin sitä, että saisi Tikkurila lahjoittaa pari merikontillista keltaisia ja sinisiä kilikalipurkkeja Ukrainaan, niin saisivat samantien ylimaalata nuo Zvastikat.