Nyt saattaa tulla lunta tupaan, mutta sanon kuitenkin: Sodan hyviin puoliin kuuluu se saatanallinen ählyjen ja neekereitten ymmärtämisen loppuminen... nyt meille tulee oikeita pakolaisia, ei niitä "olen 17 ja voin todistaa sen"... Tai sitte mä en oo tältä sodalta vaan kerenny lukemaan niitä juttuja... Jossain maassa miehet jää puolustamaan maata ja kaatuu sen puolesta... Toisaalla taasen jätetään naiset ja lapset, tullaan tänne sanomaan kuin puuro on paskaa.....
" Lähi-itä, jossa nuoria miehiä vaanitaan ja pakkovärvätään terroristijärjestöihin"... Eli sieltä löyty heti ymmärtämystä näille, ookeitsu
Uusi alokas ilmoittautuu, hyvää päivää.
Olen seurannut foorumia vuodesta 2011 osallistumatta keskusteluun, toisinaan hyvinkin tiiviisti. En ole keskustelupalstaihminen, tätä on ollut vain ilo seurata asiantuntijoiden ja objektiivisuuden ansiosta. Vituttaa aloittaa OT:lla, mutta enemmän vituttaa lainaukseni kaltainen setti.
Venäjän hallinto on absoluuttinen paha ja huumorin pitää saada kuulua joka aiheeseen, mutta on sääli, että tämän kaltainen retoriikka on alkanut helmikuun jälkeen täyttämään tätä hienoa palstaa.
Koen, että uutena käyttäjänä olen lähes velvollinen näyttämään kortit. Muutama ranskalainen, jotka ovat pyörineet mielessä tänä vuonna.
-Venäjän suurhyökkäys oli lopulta yllätys. Vielä helmikuun alussa uskoin, että tällaista ei tapahtuisi.
-venäläisten taktiikka on ollut jotain aivan muuta, mitä joukkueenjohtajan käsikirjasta "vihollisen toiminta" -osiosta olen palautellut mieliin sodan alkupäivinä. Tietysti positiivinen - joskin todella yllättävä - asia.
-Ukrainan menestyksekäs kampoihin laittaminen on niin ikään ollut yllätys - erittäin positiivinen sellainen.
-Se, että minkäänlaista karttaruutupommia ei ole vielä käytetty edes provokaationa testeissä, on ollut pieni yllätys. Moni on täällä mehustellut ajatuksella, että avaimia kääntäessä kuppaiset Topolit räjähtävät siiloihinsa. Varmaan osalle niin käykin, mutta itse pitäisin Venäjän ydinasepelotetta vielä ihan varteenotettavana - tosin tätä kirjoittaessa lähes ainoana - uhkana maailmalle. BTW: Karttaruutupommi -termin poimin joskus sodan alkupuolella tältä foorumilta noin 2000 sivua sitten. Kreditit tämän keksijälle!
Valitettavasti en ole yllättynyt venäläisten kyvystä aiheuttaa siviileille kärsimystä ja tuhoa, jota olemme joutuneet näkemään. Vaikka sodan alussa ajattelin mahdollisuuksia venäläisten kansannoususta tai muunlaisesta kapinasta, olen luopunut toivosta. Koko kansalle täytyy tunkea kurkusta vähintään sukupolven ajaksi mahdollisimman voimakas kollektiivinen häpeä. Siinä kärsii toki "viattomatkin", mutta maailma näyttää menevän vahvemmin kohti asetelmaa: ME, TAI HE.
Voi vain toivoa, että Lännen päättäjät vaalisivat tällaista strategista ajattelua. Yksityiskohtiin ja "positiivisin poikkeuksiin" ei ole varaa kiinnittää huomiota, mitä tulee venäläisiin ihmisiin.
Palatakseni viestini alkuun: Niin ristiriitaiselta kuin se nopeasti ajateltuna vaikuttaakin, myötähäpeän tunne rasisteja ja venäläisiä kohtaan on yhtä vahva.
EDIT: Typoja. Loput jääköön, joita en tässä huomannut.
Viimeksi muokattu: