Ukrainan konflikti/sota

Sodanjulistus/erikoisoperaatio: Itse olen vielä sillä kannalla että kaikesta huolimatta ryssä ei ole lähtenyt vielä täydelliseen tuhoamissotaan, esim sähköverkkoa ei ole ilmeisesti pistetty paskaksi laajemmalti.
Putte leikkii erikoisoperaatiota? ja toteutus on sitten laidasta laitaan alkaen malliin Bucha mitä nyt toverit sattuvat keksimään.

Vaikea kuvitella että jos venäjä lähtisi esim tänne korpeen hyökkäämään että meillä olisi sähköjä abt missään ensimmäisen 24 tunnin jälkeen.
Joo. Venäjä vain leikkii Ukrainassa. Jos ne hyökkäisi meitä vastaan, niin ne käyttäisi ohjuksia ja muita täsmäaseita ja lähettäisi maahanlaskujoukkoja ottamaan haltuun tärkeitä kohteita, kuten lentokenttiä ja muodostasi panssaroituja voimaryhmiä suorittamaan syviä iskuja...

Ei kun hetkinen. Nehän tekee just tuota kaikkea jo Ukrainassa. Kyllä ne sielläkin käy ihan oikeaa sotaa, mutta toteutus vain ei ole paras mahdollinen. "Haluttiin parasta, mutta kävi kuten meillä aina." totesi jo pääministeri Viktor Tšernomyrdin eropuheessaan.
 
Joo, olishan se varmaan ihan fiksua näin 2kk sodan alkamisesta aloittaa se infosota. 😄
Aika moni Venäjän kyky oli kyllä lännen pahasti yliarvioima, mukaanlukien sen cyber- ja infosotakyvyt. Eihän se ole saanut mitään aikaan millään osa-alueella.
Bluffaamisen ja pokerinaaman Putin kyllä osaa, mutta osaakohan sitten mitään muuta.
 
Kyllä. Ja vielä kun huomaavat että isovenäläisissä ja islamisteissa on se sama ominaisuus, että ne eivät pysähdy ennen kuin ne pysäytetään niin tekevät meikäpojan tyytyväiseksi.
Islamisteja on kovin vähän tulossa Suomea uhkaamaan. Olen itse vain viher- mutten vassari, mutta tuollaiset viestit ovat aika paskaa kun kokoomuslainen kaverikin sanoo, että arvostaa Li Anderssonia koska hän selvästi kannattaa Natoa. Mutta olkoon.
 
Itse olen vielä sillä kannalla että kaikesta huolimatta ryssä ei ole lähtenyt vielä täydelliseen tuhoamissotaan
Mitähän tämä meinaa sinun maailmassasi? Pommikonelauttoja Kiovan yllä ja kiovasta uusi Dresden?
Venäjä tuhoaa kyllä infraa mm. junaraiteiden solmukohtia, jalostamoita, polttoaineiden keskusvarastoja yms. selustassa.
Ja on myös hyvä muistaa että UKR on yhä ilmatorjuntaa ja lentokoneita joten vapaa lentely ei tule vielä kysymykseen läpi maan.

esim sähköverkkoa ei ole ilmeisesti pistetty paskaksi laajemmalti.
Saat hieman auttaa minua sillä en ymmärrä sähköverkosta mitään, mutta kuulostaa äkkiseltään todella haastavalta tehtävältä tehdä Ukrainan kokoiselle maalle. Mutta alkupäivinä mm. kiovan voimalaitoksiin iskettiin kyllä.
Suomenkaan täyteen sähköttömyyteen SA-tilanteessa en usko. Niin suuri resurssien syöjä, joko kalliiden puikkojen tai sitten on uhmattava ilmatorjuntaa ja tehtävä tuo perinteisesti.
 
Sodanjulistus/erikoisoperaatio: Itse olen vielä sillä kannalla että kaikesta huolimatta ryssä ei ole lähtenyt vielä täydelliseen tuhoamissotaan, esim sähköverkkoa ei ole ilmeisesti pistetty paskaksi laajemmalti.
Putte leikkii erikoisoperaatiota? ja toteutus on sitten laidasta laitaan alkaen malliin Bucha mitä nyt toverit sattuvat keksimään.

Vaikea kuvitella että jos venäjä lähtisi esim tänne korpeen hyökkäämään että meillä olisi sähköjä abt missään ensimmäisen 24 tunnin jälkeen.
Mitä paskaa 🤠
 
Mitähän tämä meinaa sinun maailmassasi? Pommikonelauttoja Kiovan yllä ja kiovasta uusi Dresden?
Venäjä tuhoaa kyllä infraa mm. junaraiteiden solmukohtia, jalostamoita, polttoaineiden keskusvarastoja yms. selustassa.
Ja on myös hyvä muistaa että UKR on yhä ilmatorjuntaa ja lentokoneita joten vapaa lentely ei tule vielä kysymykseen läpi maan.


Saat hieman auttaa minua sillä en ymmärrä sähköverkosta mitään, mutta kuulostaa äkkiseltään todella haastavalta tehtävältä tehdä Ukrainan kokoiselle maalle. Mutta alkupäivinä mm. kiovan voimalaitoksiin iskettiin kyllä.
Suomen täyteen sähköttömyyteen SA-tilanteessa en usko. Niin suuri resurssien syöjä, joko kalliiden puikkojen tai sitten on uhmattava ilmatorjuntaa ja tehtävä tuo perinteisesti.
Ja hakkerinsa ovat ilmeisesti toistuvasti yrittäneet lamauttaa sähkönjakelua. Eli kyllä sitä yritystä on ihan riittämiin ollut, eikä Venäjä ole mitenkään toinen käsi selän takana sotinut. Mopolla ei vaan pitäis lähteä moottoritielle.
 
Kun katsoin tuota Putkosen lapsellista hymyä tuossa kuvassa, niin tuli mieleen, että mikä siinä on, että meiltä suomalaisilta löytyy aina näitä hörhöjä, jotka on mukana hämmentämässä, kun naapuri lähtee isommalla vaihteella diktaattorihommiin. Stalinilla oli Kuusinen ja varmasti paljon alemman tason kätyreitä, Putinin ajassa Putkoset ja Bätmänit. Ei kai muista maista tuolla ole heilumassa juurikaan hahmoja? Onko suomalaisessa dna:ssa joku heikko kohta, joka ajaa näitä henkilöitä ehdoitta mielistelemään mielikuvissa vahvempaa naapuria?
Kyllä tätä porukkaa löytyy ihan joka kansasta ja kun vähän suhteutetaan niin aivan helvetin vähän noita putkosia on Suomessa vaikka moni on, usein syystäkin, erittäin katkera Suomen hallinnolle. Kuten aiemmin sanoin niin pulla-uaziin nämä innokkaat putlerin ja pätmänin kannattajat mahtuisivat, ei siis mitään merkitystä mihinkään. Perinteiset kätyrit eduskuntatalossa taas vetävät aika matalaa profiilia nyt, Paratiisi kun näyttää olevan oikeasti mahdolliselta tulla lihaksi ja se taas tarkoittaa paremminkin 9mm makarovin osumaista naamaan kuin sitä vihreää oksaa.
 
Eiköhän noita risteilyohjuksia ole ammuttu sen verran kuin on käytössä. Nyt varmaan ammutaan jo ohjuksia, joita on ajateltu tarvittavan muita uhkia vastaan.

Niin kauan kuin ukrainalla on ilmatorjuntaa, eivät vain voi vapaasti lennellä ja pommitella ihan mitä haluavat.

Ja kohteetkin koitettu priorisoida.
Mitä kertoo isku sotaromuja korjaavaan pajaan? Ei minusta mikään strateginen kohde. Kapasiteetti ei voinut olla montaa vehjettä päivässä. Maalilistalla taitaa olla pulaa kohteista. Toimiiko noiden sateliitit?
 
Suomalaisilla on se iso ongelma että kaikkea tuijotetaan Suomalaisesta näkökulmasta.
Venäjällä on vaikeuksia UKR-VEN sodan motivaation kanssa.

20v propaganda on kuitenkin tehnyt tehtävänsä ja siitä kansasta suurin osa ihan oikeasti uskoo sen että NATO on kaiken pahan alku.
Länsi on ollut vihollinen jo yli 40v.

Suurin osa nuorista uskoo samaa vaikka on netti...


Tästä syystä / siksi vaikuttaisi että Venäjän propagandaa ohjataan nyt suuntaan "Emme itse asiassa sodi Ukrainaa vastaan vaan Natoa"
Venäläiset puolustavat maataan ihan varmasti NATOn hyökätessä, mutta venäläisiä nuoria on vaikea motivoida hyökkäys sotaan Ukrainaan..
Talouden järkkyessä ja ruuan loppuessa aseet voivat tosiaan kääntyä Venäjällä valtaapitäviä vastaan. Ei valtaapitävä voi motivoida kansaa puolustamaan maataan, jollei minkäänlaista hyökkäystä ole olemassakaan 😂
 
Ja hakkerinsa ovat ilmeisesti toistuvasti yrittäneet lamauttaa sähkönjakelua. Eli kyllä sitä yritystä on ihan riittämiin ollut, eikä Venäjä ole mitenkään toinen käsi selän takana sotinut. Mopolla ei vaan pitäis lähteä moottoritielle.

Kyllä meidät on kohtuullisen hyvin aivopesty pitämään Venäjän armeijaa sentään kohtuukelpoisena suurvalta-armeijana vuosikymmenet Neukkulan jälkeen. Tämän sodan alun epäpätevyydet tuntuivat niin idioottimaisilta, että minä ainakin ajattelin tuon olevan harhauttavaa. Noh.. Toista kuukautta painettu samalla mentaliteetilla niin joko niiden sodanjohto ja armeijan kunto on pakko todeta uskomattoman paskaksi tai sitten Putella on Seppä Ilmariselta anastettu Sampo (Ei pesukone) mikä tuottaa tarvittaessa uusia tankkeja, ohjuksia, miehiä operaation jatkamiseen.
 
Tässä nelivuotias Alice sieltä Mariupolin terästehtaalta.

Edit ei perkele. Onko siellä tuhat siviiliä?


Voi perkele tuota ryssän julmuutta. Vaikkei omia lapsia olekaan, niin totisesti tiedän minkä puolesta täällä meillä taistella. Saatanan elukat. Parempi kaatua RK-62 kädessä kuin jäädä sormi suussa tappamistaan ja kiduttamista vartoomaan, Tuntemattoman Lahtista lainaten.
 
Sodanjulistus/erikoisoperaatio: Itse olen vielä sillä kannalla että kaikesta huolimatta ryssä ei ole lähtenyt vielä täydelliseen tuhoamissotaan, esim sähköverkkoa ei ole ilmeisesti pistetty paskaksi laajemmalti.
Putte leikkii erikoisoperaatiota? ja toteutus on sitten laidasta laitaan alkaen malliin Bucha mitä nyt toverit sattuvat keksimään.

Vaikea kuvitella että jos venäjä lähtisi esim tänne korpeen hyökkäämään että meillä olisi sähköjä abt missään ensimmäisen 24 tunnin jälkeen.
Niin kyllähän MPKK:n Paronenkin lausui nelisenkymmentä päivää sitten ettei Venäjä ole vielä näyttänyt todellista voimaansa. Kai nyt voidaan jo sanoa että jos sitä voimaa todella olisi ollut enemmän niin se olisi pitänyt näyttää ajat sitten?
 
Mitä kertoo isku sotaromuja korjaavaan pajaan? Ei minusta mikään strateginen kohde. Kapasiteetti ei voinut olla montaa vehjettä päivässä. Maalilistalla taitaa olla pulaa kohteista. Toimiiko noiden sateliitit?
Toimii sen minkä toimii. Mutta onkos Vanjan satelittien kuvantamisen resoluutio ollut koskaan kovin hyvä? Ja onko niillä niitä geostationaarisia vakoilusatelliitteja kovinkaan montaa? Veikkaan kyllä, että Vanjan tiedustelutietojen valtaosa tulee kentältä.
 
Toimii sen minkä toimii. Mutta onkos Vanjan satelittien kuvantamisen resoluutio ollut koskaan kovin hyvä? Ja onko niillä niitä geostationaarisia vakoilusatelliitteja kovinkaan montaa? Veikkaan kyllä, että Vanjan tiedustelutietojen valtaosa tulee kentältä.
Saattaahan se olla niin, että vanjan vakoilusatelliitin Canon järkkäri on hajonnut. Kai ne nyt samoja komponentteja käyttää kuin 100k€ vakoilu droneissaan 😅.
 
Kyllä ne on ihan täyteen sotaan lähtenyt. Massiiviset mies- ja kalustotappiot kertoo karua kieltä. Ym. seikat.
Ryssän LKP kuitenkin jäi tekemättä, jonka takia joutuivat turvautumaan suureen määrään varusmiehiä, joilla ei vielä koulutus kaikesta päätellen edes lopussa ja niitä omia kutsuttuja ressujakin pidettiin pimennossa harjoituksen varjolla (tai käsittääkseni kukaan antautunutkaan ei ole lipsauttanut, että se olisi paskapuhetta ja vain peitetarina paremman kohtelun toivossa). Luulisi että Syyrian, Georgian ja jopa viimeisimpään Tsetsenian rähinöihin osallistuneita olisi ollut riittävästi reservissä oikeiden ammattisotilaiden lisäksi.

Jos ihan oikeaan sotaan olisivat lähteneet, olettaisin kyllä että olisivat tehneet asioita toisin. Kaikille ukoille olisi ollut selvää mitä ollaan tekemässä ja enemmän kokenutta sakkia mukana. Nyt ehkä oikeasti odotettiin, että suurimmilta osin blitzkiergillä vain kukkakimppujen saattelemana Kiovaan ja valta vaihtoon operaation omaisesti. Pisteet sille ryssälle kuka päätti käyttää Ukrainan poliittisen vallan ja mielipiteiden ostamiseen suunnatut rahat itse.
 
Back
Top