Muutama nopea ajatus:
- myrskystä ei ole tietoakaan, tuulennopeus on max. 5 m/s.
- kuva on otettu valoisalla, mikäli tieto öisestä iskusta pitää paikkansa niin on kellunut tunteja.
- kallistuma voisi olla 10–15 astetta paapuuriin.
- keskilaivassa palaa yhä ja vesirajassa voisi olla iskemä tai pari.. Savusta johtuen P1000:n tilannetta ja muutenkin keulaa on vaikea arvioida. Homma on voinut päättyä reippaaseen räjähdykseen tai räjähdyksenomaiseen paloon kuvan ottamisen jälkeen.
- Rungon ja kannen pohjalta arvioiden palo on ainakin osin rajoitettu/rajoittunut keskilaivan tasalle. Osasta venttiileistä(”ikkunat”) on kuitenkin päässyt savut pihalle -> voi johtua mm. kovasta lämmöstä, paskoista tiivisteistä, pelastautumista yms.
- venekannen pelastuslautat on lauottu ja alus vaikuttaa täysin evakuoidulta. (ja keli on kohdallan) -> pelastuneita voi olla paljonkin
- hangaari on auki -> onkohan helikopteri päässyt lähtemään.
- vesitykit ovat päällä -> ainakin palopumput toimivat perässä, muuten vaikuttaa bläkäriltä.
- alus, mistä kuvat on otettu on varsin lähellä palavaa ohjusristeilijää ja yksi henkilö nojailee reelinkiin -> aluksen valkoinen parras viittaa ei-sota-alukseen. Etäisyys viittaa vähän heikompaan merimiestapaa, eli riskinottoon.