Ukrainan konflikti/sota

Paskapuhetta, vertaa vaikka meitä paljon pienempään ja köyhempään Viroon. Mennään toisella miljardilla. Ja on mennyt priimaa, muutakin kuin minkinrasvaisia kiinalaisia AK-47 kopioita.

Nyt pitää pistää uutta vaihdetta silmään. Kaikki neukkupaska sinne. Bemarit nyt ainakin ja vaikka ällitällit jos niillä kukaan mitään tekee. Noilla voi alotella.
Voi kai mutta mennäänkö sitten ällien puutteessa taas traktorin lavalla? Ja bemareiden puutteessa tukeilla panssaroiduilla hilukseilla jossa on itko lavalla? Se nyt vaan ei oo mahdollista kaikkee laittaa ukrainaan vaikka sielläkin tavaraa tarvitaan on se uskomattoman vaikee käsittää. Se on vähän eri keskieuroopasta kaikkien seläntakaa lähettää tavaraa tai naton siipien alta kun uutta kamaa sijotetaan vanhojen tilalle likimain 1:1. Kyllä se neukkupaskakin vaan ihmeesti parempi on olemassa kuin ei paskaa ollenkaan tässä maailman tilanteessa kun ei oo takeita yhtään mistään vielä ja rajantakana sekoilee järkensä menettänyt tsaari neuvostoliitto fantasioissaan....
 
Pitäisiköhän tehdä lanka, jossa pelkästään olisi keskustelua ja spekulaatiota sotatapahtumista ja rintamien ajankohtaisesta tilanteesta - täällä on jatkuvasti ihmeellistä lukukelvotonta vääntöä asioista, joista ei valmista tule. Ja itse kun olisin lähinnä kiinnostunut itse sotatapahtumista ja niiden kulusta sekä esim. keskustelua verkossa vilisevien sotauutisten luotettavuudesta ja merkityksestä. Eikä edes jatkuva asehifistely, ellei sitä yhdistetä laajempaan sotatilanteen kontekstiin, ole lopultakaan niin kiehtovaa.
 
Ja itse kun olisin lähinnä kiinnostunut itse sotatapahtumista ja niiden kulusta sekä esim. keskustelua verkossa vilisevien sotauutisten luotettavuudesta ja merkityksestä. Eikä edes jatkuva asehifistely, ellei sitä yhdistetä laajempaan sotatilanteen kontekstiin, ole lopultakaan niin kiehtovaa.
Lainaan koska olen ehdottomasti samaa mieltä ja kannattaa toistaa.
 
Jos sillä on "Bemmi uued kummid"? Ja asiantuntemus sen mukaan? 🤔🤣
Paskakikkare on paskakikkare vaikka kuinka kiillotat. Lada paras auto jos se on ainoa mikä on. Ällitällikin sellainen ahdas kuolemanloukku että mieluummin menisin vaikka Hiluxin lavalla tai mopolla, mutta riittää offtopikki nyt minun puolesta.
 
Paskakikkare on paskakikkare vaikka kuinka kiillotat. Lada paras auto jos se on ainoa mikä on. Ällitällikin sellainen ahdas kuolemanloukku että mieluummin menisin vaikka Hiluxin lavalla tai mopolla, mutta riittää offtopikki nyt minun puolesta.
Kumpaan olet saanut koulutuksen?

Et ilmeisesti kumpaankaan ja kommentit ovat taso minkä täydellinen tietämättömyys antaa..
 
Pitäisiköhän tehdä lanka, jossa pelkästään olisi keskustelua ja spekulaatiota sotatapahtumista ja rintamien ajankohtaisesta tilanteesta - täällä on jatkuvasti ihmeellistä lukukelvotonta vääntöä asioista, joista ei valmista tule. Ja itse kun olisin lähinnä kiinnostunut itse sotatapahtumista ja niiden kulusta sekä esim. keskustelua verkossa vilisevien sotauutisten luotettavuudesta ja merkityksestä. Eikä edes jatkuva asehifistely, ellei sitä yhdistetä laajempaan sotatilanteen kontekstiin, ole lopultakaan niin kiehtovaa.
Eiköhän se siitä taas kun jotain akuutimpaa tapahtuu, nyt rintamalta ei oikein ole konkreettista uutta joten keskustelu täälläkin on hieman suvannossa.
 
Voi kai mutta mennäänkö sitten ällien puutteessa taas traktorin lavalla? Ja bemareiden puutteessa tukeilla panssaroiduilla hilukseilla jossa on itko lavalla? Se nyt vaan ei oo mahdollista kaikkee laittaa ukrainaan vaikka sielläkin tavaraa tarvitaan on se uskomattoman vaikee käsittää. Se on vähän eri keskieuroopasta kaikkien seläntakaa lähettää tavaraa tai naton siipien alta kun uutta kamaa sijotetaan vanhojen tilalle likimain 1:1. Kyllä se neukkupaskakin vaan ihmeesti parempi on olemassa kuin ei paskaa ollenkaan tässä maailman tilanteessa kun ei oo takeita yhtään mistään vielä ja rajantakana sekoilee järkensä menettänyt tsaari neuvostoliitto fantasioissaan....
Taitavat mellä päivitetyt bemarit olla hyvinkin kelpaavaa tavaraa, joku vaunuja paremmin tunteva voisi kommentoida. MT-LB:t variantteineen ovat myös omassa roolissaan muussakin kuin kuljetuksessa: viesti-, tulenjohto-, johto-, ambulanssivaunuina. Vaunut ovat erittäin edullisesti meille ostettuina varmasti paikallaan, vaikka varmaan jokainen tietää parempiakin vaunuja vastaaviin hommiin, mutta sitten pitää löytyä jostain reilusti pätäkkää... Ja toimitusaikaakin pitää varata. Lisäksi reserviläiset on tällä hetkellä koulutettu nykyvehkeisiin.
 
Japanilaiset opiskelijat eivät halua olla vaihdossa Hokkaidossa koska pelkäävät venäjän hyökkäystä;
「ロシアが攻めてくるのでは…」 おびえる学生 北海道に与えた衝撃

 北海道中央部の大学で教育実習の事前指導をしている教授が、ある男子学生からメールを受け取ったのは新学期を迎えてすぐの金曜日だった。会って話がしたい、という。切羽詰まった雰囲気を感じ、翌日、研究室で相談にのることにした。

 本州出身のその学生は4年生。6月から地元に戻り、教育実習をする予定だった。初めは言いにくそうにしていたが、「早めに実家へ帰っていいですか」と切り出した。

 理由を聞いて教授は耳を疑っ…
'Venäjä saattaa hyökätä...' Kauhistuneet opiskelijat järkyttävät Hokkaidoa.

 Oli perjantai juuri uuden lukukauden alkamisen jälkeen, kun Hokkaidon keskiosassa sijaitsevan yliopiston opetusharjoittelun ennakko-ohjausta antava professori sai sähköpostiviestin eräältä miesopiskelijalta. Hän sanoi haluavansa tavata ja jutella. Koska hän tunsi kiireen ilmapiirin, hän päätti keskustella asiasta laboratoriossaan seuraavana päivänä.

 Honshusta kotoisin olevan neljännen vuoden opiskelijan oli määrä palata kotikaupunkiinsa kesäkuussa opetusharjoitteluun. Aluksi hän ei halunnut sanoa mitään, mutta sitten hän kysyi, voisiko hän mennä kotiin aikaisemmin.

 Professori ei ollut uskoa korviaan, kun hän kuuli syyn...
 

Tuohon Halla-ahon tweettaukseen ylempänä liittyen - hieman olen ihmetellyt, kun usein Suomen mediassa näkyy Venäjä tiedottaa että ... tms. ilman kyseenalaistuksia, ja Ukrainan vastaavat kerrotaan varmistamattomiksi tms. No luultavasti tämä on tahatonta, ja olen varmaankin herkempi havainnoimaan nuo tuohon suuntaan. Mutta toimittajat voisivat kyllä kyseenalaistaa kaikki mitä Venäjältä ilmoitetaan, ja kertoa löytyikö varmistuksia vai ei. Ihan kuten Trumpin kanssa aikoinaan (jolloin oli artikkelien perässä usein myös lista monista aiemmistakin Trumpin tekemistä tai sanomisista, vaikkeivät ne liittyneet asiaan ;) )
 
Viimeksi muokattu:
Ei USA:llakaan ole mahdollista vuosikausia tukea tuota Ukrainaa sadoilla miljardeilla vuvuodessa.
Jenkeillä on nyt loistava mahdollisuus potkia ryssä niin syvälle kivenkoloon, että aivan varmasti eivät jätä mahdollisuutta käyttämättä.
Kun Ukraina ja ukrainalaiset hoitavat fyysisen sotimisen ja ryssän kurmottamisen, jenkeille on helppoa ja halpaa varustaa ja aseistaa heitä.

Jenkeille tämä on ihan win-win, saadaan yksi globaali vastapeluri pois pelistä ilman että yhdenkään amerikkalaisen tarvitsee itseään vaarantaa, se tapahtuu halvalla koska oman asevoiman ja logistiikan käyttö maksaisi tuhansia miljardeja, puhumattakaan inhimillisestä hinnasta jonka amerikkalainen yhteiskunta kaatuneina ja haavoittuneina kuitenkin väistämättä joutuisi maksamaan, sekä vielä energiatalouden muutos ja aseteknologian tarve, joka kaikki sataa jenkkien laariin.
 
Jenkeillä on nyt loistava mahdollisuus potkia ryssä niin syvälle kivenkoloon, että aivan varmasti eivät jätä mahdollisuutta käyttämättä.
Kun Ukraina ja ukrainalaiset hoitavat fyysisen sotimisen ja ryssän kurmottamisen, jenkeille on helppoa ja halpaa varustaa ja aseistaa heitä.

Jenkeille tämä on ihan win-win, saadaan yksi globaali vastapeluri pois pelistä ilman että yhdenkään amerikkalaisen tarvitsee itseään vaarantaa, se tapahtuu halvalla koska oman asevoiman ja logistiikan käyttö maksaisi tuhansia miljardeja, puhumattakaan inhimillisestä hinnasta jonka amerikkalainen yhteiskunta kaatuneina ja haavoittuneina kuitenkin väistämättä joutuisi maksamaan, sekä vielä energiatalouden muutos ja aseteknologian tarve, joka kaikki sataa jenkkien laariin.
Ja mikä parasta, tukevat maata, joka on kehityssuuntainen. Ei ole sisäisiä konflikteja, aseellisia, eikä islamin eri suuntauksia. A maa ja irak olivat sellaista nollasummapeliä, että hyvinkin käydessä, olisi korkeintaan saavutettu hetkellinen ajatus demokratiasta, mutta heimokulttuurisen maan demokratia olisi ollut mahdottomuus. Ukraina on sivistynein itäblokin maa, heti Viron Latvian ja Liettuan jälkeen. Puolaa en laske itäblokkiin ollenkaan, ovat vihanneet ryssää aikojen alusta asti.
 
Back
Top