Ukrainan konflikti/sota

Ukrainan ilmavoimat on saaneet Lego/Ikea mallisen lentokoneapunsa kasattua ja päättivät käydä näyttämässä maailmalle, ettei heitä sovi vielä unohtaa pelikirjasta (y)
Jos Valko-Venäjä päättää tässä vaiheessa liittyä rähinään mukaan, se on todellinen emämunaus. Heti alussa, se olisi voinut mennä vielä läpi.
En usko, että Puola jää sivusta katsomaan, vaan voi olla että Ukrainan maaperällä nähdään Puolalaisia "rauhanturvaajia".
Puolan historialliset alueet Lvivin alueella. Ukrainan hallinnon alla oleminen on mennyt läpi sormien ajoittaisella naljailulla asiasta. Mutta jos Valko-Venäläiset sotilaat ilmestyisivät Hussaarien ikiaikaisille harjoituskentille, niin saattaisi alkaa Varsovassa otsasuoni pullistumaan ja Bidenin ote suitsista lipsumaan.
 
Olisi hauska verrata tätä Suomen mediaan. Meilläkin mediat rummuttaa ikkunoiden alla partioivista natsirykmenteistä tasaiseen tahtiin, ja sillä toki pelataan Putlerin hybridiä.
Niinkö? Minä en ole huomannut tällaista ilmiötä, vaikka aika laajasti seuraan valtakunnallista mediaa sekä jossain määrin maakunnallisia julkaisuja. Pari juttua muistan olleen Azov-rykmentin uusnatsikytköksistä kuukausia sitten, mutta niitäkin oli vähän. Kaiken kaikkiaan media on näyttänyt olevan varsin immuuni suoranaiselle ryssäpropagandalle, vaikka muuten jokunen ohilyönti on Ukrainan sotaa koskevassa uutisoinnissa voinutkin tulla. Voi tietenkin olla, että minulta on jotain jäänyt aihetta koskevassa uutistulvassa huomaamatta.

Olen myös huomannut, että kärkkäimmät ns. valtamedian kriitikot eivät tunnu valtamedian julkaisuja edes seuraavan, mutta en nyt väitä että tässä tapauksessa niin olisi. En vain ole itse huomannut "ikkunoiden alla partioivista natsirykmenteistä" tasaiseen tahtiin rummuttamista lainkaan.
 
Jaroslaw Wolski arvioi ettei olisi BONUS vaan joko SMArt tai SADARM:

Thank you @madlyr for processing. This token SFW is NOT a BONUS: it stays SMARt or SADARM. Anyway, not bad for the ID for the available material.

I personally bet on SADARM, not SMART, but that's my guess


SADARM ri ole ollut tuotannossa 25 vuoteen joten epäilen. Tämän mukaan olisi SMArt:


Wolskin viestin kommenteissa yksi kirjoittaa näin:

Yuri Butusov describes exactly today that this is the first use of SMArt. He lives with the Army and has good sources. That closes the topic for me. Scholz is a dick, but when the Germans do something, they usually do it properly. Ukraine got PzH200 + SMArt - there will be chaff from the Ruthenians!

Tässä tarkka lainaus mitä Butusov on kirjoittanut Facebookissa, ensin viestin käännös:

According to Butusow, it is Smart 155. The movie from yesterday, today they shocked a column 8 pcs.

 
Minkäs sille mahtaa kun tälläisellä kotiryssäilyllä pääsi hyvin liitämään poliittiseen nousukiitoon silloin 70-luvulla. Homma oli jopa ihan äänestäjien tukemaakin niin silloinhan tuo oli ns. ok.

No aika on vierinyt ja Paavo hapantunut. Niin ja ne äänestäjätkin riittävissä määrin kadonneet. Eikä ryssän tuella enää pääse vallankahvaankaan eikä taloudelliseen vakauteen. Joten jätetään nämä yya jäämistöt rauhaan ja maatumaan ihan itsekseen.
Väyrysen kuoltua hänen haudallaan voisi kysyä seuraavaa. ` Sanohhan, onko siellä ryssän helevetissä kylymä?`
 
Tämä taitaa olla se keissi missä venäläiset kertoivat että räjähdyksessä oli kyse miinanraivausoperaatiosta - kerrankin venäläiset olivat rehellisiä! Kyseessä todellakin oli 'de-mining operation'. Tosin unohtivat kertoa että miinanraivaus tehtiin omintakeisella tavalla eli maihinnousualuksella :LOL:

 
Kyllä näillä lakeuksilla sentään vielä voimassa ovat lait, jotka vievät MAANPETTURIN loppuelämäksi vankilaan.
Kun tämä meni taas offtopickiksi niin muistutan ettei paavo ole todellakaan ensimmäistä kertaa Z-mies. Mulle käännekohta jossa paavo muuttui paskapoliitikosta maanpetturiksi oli silloin kun paavo puliveivasi Neuvostoliiton kanssa 100% neukkupuppetti Ahti Karjalaista presidentiksi oman puolueensa Johannes Virolaisen sijaan. No ei myöskään hän ollut mun suosikkeja mutta kuitenkin epäilemättä isänmaallinen mies.
 
Tämän mukaan Melitopolin seudulla olisi neljä ryssän tukikohtaa joista yksi olisi nyt tuhottu tai ainakin vaurioitettu:

Ukraine. - Mer Melitopol: one of the 4 Russian military bases in the city no longer exists. He also confirmed information on more than 30 missiles that hit the target.

- Russian media write about the use of "NATO long-range missiles" (and that all of them were shot down)

 
Viimeksi muokattu:
Kun tämä meni taas offtopickiksi niin muistutan ettei paavo ole todellakaan ensimmäistä kertaa Z-mies. Mulle käännekohta jossa paavo muuttui paskapoliitikosta maanpetturiksi oli silloin kun paavo puliveivasi Neuvostoliiton kanssa 100% neukkupuppetti Ahti Karjalaista presidentiksi oman puolueensa Johannes Virolaisen sijaan. No ei myöskään hän ollut mun suosikkeja mutta kuitenkin epäilemättä isänmaallinen mies.
Eipä tästä ole kuin kymmenen vuotta, kun Väyrynen oli ihan tosissaan presidentinvaalissa ja sai jonkinlaista hypeäkin kahvikuppeineen ja muineen. Osa äänesti toki läpällä, mutta aika moni oli oikeasti sitä mieltä että Paavo on mies paikallaan Suomen johtoon. Hänhän tuli ekalla kierroksella kolmanneksi. Sen jälkeen vitsi taisi vanhentua lopullisesti, mutta Paavo ei sitä tajua.
e. nyt kun katsoin, niin reilu prosentti enemmän kannatusta ja olisi mennyt Haaviston ohi tokalle kierrokselle. Sori offtopic.
 
Back
Top