Jos olisin sotapäällikkö, mun toimintasuunnitelma olis tämä:
Lasketaan huhu liikkeelle, että Khersoniin hyökätään- Ammutaan vähän siltoja, vaikkapa kranut jäykkänä että sillat pysyy kuitenkin lähes ylityskelpoisina tai helposti korjattavina kranujen mennessä kannesta läpi... Näin annetaan kuva, että hyökkäysvalmistelu on alkanut. Siviilejä pyydetään lähtemään ( ei hyökkäyksen takia, vaan tulevan tulvan takia). Nyt rysy alkaa hilaamaan joukkoja joen yli uskoen tulevaan hyökkäykseen, koska silloista kuitenkin pienellä korjauksella viellä pääsee.
Idässä pyydetään siviilejä poistumaan, koska talvi tulossa jne. vaikka todellisuudessa se hyökkäys on tulossa sinne.
Taustalla on tieto, että rysy joutuu siirtämään joukkonsa muualta sinne missä näkevät uhan.
Sitte kun vihu on keskittänyt joukkonsa Khersonin alueelle, lojautetaan sillat veke, patosilta patoineen. Tähän on kyky ollut jo pitempään, mutta sitä ei ole vihuille näytetty että kyllä ne sillat lähtee, eikä vaan pieniä söpöjä reikiä aikaan saada... Nyt vihu ei pysty joukkojaan itään siirtämään ihan näppärästi tulvivan joen yli.
Sitte se oikea hyökkäys itään. ehkä kahtena kiilana joista toinen itään ja toinen Marupolin kohdilta etelään ratalinjalle asti.
Tämmösiä merkkejä minä oon näkevinäni uutisoinnista.