Ukrainan konflikti/sota

Roizmanin kotiin meni lukuisia naamioituneita maastoasuisia miehiä, ja jonkin ajan kulutta Roizman tuli heidän kanssaan ulos asunnostaan. Hän ehti kommentoida lyhyesti pidätystään paikalle tulleille median edustajille.

– Minut pidätettiin käytännössä yhden ainoan ilmauksen takia: ”Hyökkäys Ukrainaan.” Olen käyttänyt sitä kaikkialla, Roizman ehti sanoa Gazeta.ru:n mukaan.



Keskiviikkona useat tahot kommentoivat, että Roizman oli liki viimeinen tunnettu ja merkittävä oppositiopoliitikko, joka ei ollut joko paennut Venäjältä ulkomaille tai joka ei ollut vielä tähän mennessä joutunut vankilaan.

– Tämä on minun maani enkä minä lähde täältä pakoon enkä pelkää heitä. Ymmärrän, että he ovat vahvempia, että he ovat alhaisia ja että heiltä voi odottaa mitä tahansa. Minulla ei ole illuusioita maani suhteen mutta pelkoa minulla ei myöskään ole.
 
Viimeksi muokattu:
Roizmanin kotiin meni lukuisia naamioituneita maastoasuisia miehiä, ja jonkin ajan kulutta Roizman tuli heidän kanssaan ulos asunnostaan. Hän ehti kommentoida lyhyesti pidätystään paikalle tulleille median edustajille.

– Minut pidätettiin käytännössä yhden ainoan ilmauksen takia: ”Hyökkäys Ukrainaan.” Olen käyttänyt sitä kaikkialla, Roizman ehti sanoa Gazeta.ru:n mukaan.



Keskiviikkona useat tahot kommentoivat, että Roizman oli liki viimeinen tunnettu ja merkittävä oppositiopoliitikko, joka ei ollut joko paennut Venäjältä ulkomaille tai joka ei ollut vielä tähän mennessä joutunut vankilaan.

– Tämä on minun maani enkä minä lähde täältä pakoon enkä pelkää heitä. Ymmärrän, että he ovat vahvempia, että he ovat alhaisia ja että heiltä voi odottaa mitä tahansa. Minulla ei ole illuusioita maani suhteen mutta pelkoa minulla ei myöskään ole.

Rohkea mies. Jos näitä olisi ryssälässä enemmänkin, niin sota oisi voinut jäädä alkamatta.
 

Rotat ryömivät koloistaan, hyvä. Mitä pidempään sota jatkuu, sitä enemmän aikaa ryssän ystävillä on tulla julki. Nyt tiedetään, keitä he ovat.

Toki tuon ry:n nimestä melkein haistoi, mitä väkeä ovat. Aina kun näkee tällaisia nimiä, niin tekee mielessään automaattisesti käännöksen:

"Valta kuuluu kansalle" = Haluan Suomen diktaattoriksi

"Rauhanpuolustajat" = sodan kannattajat

jne jne.

Oulu on iso kaupunki, joten ei yllätä että sieltäkin löytyy muutama latvasta laho. Nuorelta näyttää tämä jamppa joten liekö näitä "nuoria idealisteja" eli idiootteja.

-

 
Tällainen hevostoimiston väliaikatieto: sisareni asuu Saksassa ja lomailee nyt siellä.
On tänään ollut Rammsteinin lentotukikohdan liepeillä, ja sanoi että kovasti sieltä nousee hävittäjiä ja lentää kohti itää.
Liekö jotain normiharjoituksia. Vaiko lähetetäänkö Puolaan Migin korvaajia...no, lie toiveajattelua.
Mutta että pöhinää gibt es dahin.
 
Rohkea mies. Jos näitä olisi ryssälässä enemmänkin, niin sota oisi voinut jäädä alkamatta.

On myös erittäin älykäs mies.

– On tajuttava, että tällainen on Venäjä. Jos nyt on huonosti, myöhemmin voi olla vielä huonommin, ja sen jälkeen voi olla vielä paljon pahemmin, ja vasta sen jälkeen alkaa ahdinko. Ja sitten kun ahdinko on alkanut, kärsimyksestä tulee niin suurta, että hämmästyt, kun kaikki muuttuu vieläkin pahemmaksi.

Venäjä menee taas vaihteeksi sellaiseen suuntaan että valoa ei ole ikkunassa eikä edes tunnelin päässä, eikä tämä älyttömyys siihen pääty että Putin poistuu kuvioista. Jos joku odottaa että Venäjä järkiintyy ja muuttaa suuntaansa niin kauan saa odotella. Ei ehkä maailman tappiin saakka mutta kauas on pitkä matka nyt kun ovat alkuun päässeet.
 

Britannian pääministeri Boris Johnson yllätysvierailulla Ukrainassa​

Britannian väistyvä pääministeri Boris Johnson vierailee parhaillaan Ukrainan pääkaupungissa Kiovassa osana maan itsenäisyyspäivän viettoa. BBC kuvailee Johsonin vierailua Ukrainaan yllätysmatkaksi, josta ei ollut kerrottu julkisuuteen etukäteen.

Johnson kuvattiin Kiovassa Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyin kanssa.

-Se, mitä Ukrainassa tapahtuu, on tärkeää meille kaikille. Siksi olen tänään Kiovassa. Siksi Britannia seisoo edelleen ukrainalaisten ystäviemme rinnalla. Uskon, että Ukraina voi voittaa ja tulee voittamaan tämän sodan, Johnson twiittasi keskiviikkona.

Johnson ilmoitti keskiviikkona vierailun yhteydessä myös Britannian uudesta tukipaketista Ukrainalle. Britannian Ukrainalle antaman tukipaketin arvo on 54 miljoonaa puntaa, ja se sisältää 2000 uusinta lennokkia sekä vaanivia aseita, Reuters kertoo.
 
Rohkea mies. Jos näitä olisi ryssälässä enemmänkin, niin sota oisi voinut jäädä alkamatta.

Ryssälä muistuttaa aina vaan yhä enemmän natsi-Saksaa. Sielläkin sotaa ja hallintoa vastusti näkyvästi vain todella harva saksalainen. Ja niistä harvoista todella moni sai kärsiä nahoissaan diktatuurin lätkäisemät rangaistukset. Sophie Scholl nyt vain yhtenä esimerkkinä historiasta.

 
Tällainen hevostoimiston väliaikatieto: sisareni asuu Saksassa ja lomailee nyt siellä.
On tänään ollut Ramsteinin lentotukikohdan liepeillä, ja sanoi että kovasti sieltä nousee hävittäjiä ja lentää kohti itää.
Liekö jotain normiharjoituksia. Vaiko lähetetäänkö Puolaan Migin korvaajia...no, lie toiveajattelua.
Mutta että pöhinää gibt es dahin.
 
Kyllähän Käyhkö on oikeassa. Ei Ukraina tule noita alueita takaisin valtaamaan ellei saa kunnon hyökkäysaseistusta ja se on pomminvarma ettei Ukrainassa nähdä yhtään Abramsia, Leopardia tai Leclerciä. Todennäköisin skenaario on että sota jämähtää jotakuinkin noille paikoille, Venäjä voi hieman edetä vielä idässä, mutta pääasiassa se tulee olemaan että AFU paskoo AFR:n ammusvarastoja ja AFR paskoo Harkovaa kostoksi öisin.
 
Viimeksi muokattu:
Tällainen hevostoimiston väliaikatieto: sisareni asuu Saksassa ja lomailee nyt siellä.
On tänään ollut Rammsteinin lentotukikohdan liepeillä, ja sanoi että kovasti sieltä nousee hävittäjiä ja lentää kohti itää.
Liekö jotain normiharjoituksia. Vaiko lähetetäänkö Puolaan Migin korvaajia...no, lie toiveajattelua.
Mutta että pöhinää gibt es dahin.
Meinasin neuvoa pitämään OPSEC-jutut salassa, mutta tajusin, että örkkitiedustelulla on varmasti väkeä käyttämässä jokaisen NATO-tukikohdan laidalla.
 
Back
Top