Ukrainan konflikti/sota

Michael Kofman suosittelee tätä Washington Postin artikkelia, joten kannattanee vilkaista jos on tunnukset (minulla ei ole joten en ota kantaa puolesta tai vastaan):

Jälleen Googlehaku artikkelin otsikolla tuottaa tulosta. Sama artikkeli on Stars & Stripes:n sivulla, joka antaa lukea 5 artikkelia kuukaudessa. Pitkä teksti, en itsekän vielä ehtinyt lukea, joten en viitsi kopioida tännekään.

 
Saattaa olla lähestymis- ja laskeutumisharjoituksia. Silloin kurvaillaan paljon eestaas.
Oli muuten komea näky, kun lensi kaksi näitä alle 1000 jalassa suoraan tontin yli. Lasten kanssa katottiin huuli pyöreänä. Toisella ponderi päällä ja sekin sammutti hetken päästä. Ilmavoimilla on ATEX22 harjoitus menossa. Vapauden äänet oli voimakkaat.
 
Boris on kyllä poikennut tässä positiivisesti siitä ennakkokuvasta jonka olin äijästä mielessäni rakentanut. Väistyvänä pääministerinä tuo tänhetkinen kiovanmatkakaan ei varmaan mikään niin pakollinen olisi ollut.

Minä pidin tuota äijää ihan pellenä ennen sotaa ja olin sitä mieltä jo silloin kun se oli vielä Lontoon pormestari mutta sehän onkin hieno mies :ROFLMAO:

Sitä mieltä ovat myös ukrainalaiset.

 
Minä pidin tuota äijää ihan pellenä ennen sotaa ja olin sitä mieltä jo silloin kun se oli vielä Lontoon pormestari mutta sehän onkin hieno mies :ROFLMAO:

Sitä mieltä ovat myös ukrainalaiset.


Briteillä on jotenkin kumma tapa yllättää. Esim. Suomikin on kritisoinut ja lyönyt Britanniaa kuin vierasta sikaa Brexitin vuoksi ja kas, mitäs penistä, ei kun pienistä: Britannia sitoutuu tukemaan Suomea täysin ns. harmaan ajan ajan.

3528.jpg

täys
 
Itsenäisyys tarkoittaa olla oman maansa herra ja tehdä mitä tahansa valtion ja kansan kohtaloa koskevia päätöksiä: emme ole jonkun satelliitteja, suojelualuetta tai minkään muun valtion osa. Näen Ukrainan tulevaisuuden Euroopan unioniin kuuluvana maana. Tasavertaisten keskuudessa.

Ukrainan paikka on sivistyneessä maailmassa. Myös Ukrainan on liityttävä Natoon saadakseen takeet euroatlanttiselta turvallisuusjärjestelmältä, koska
vieressämme on suuri militarisoitu imperiumi, joka on tullut hulluksi.


Ukraina on maa, jolla on ystäviä. Kryvyi Rihin sotilashallinnon johtajana minulle on tärkeää, että Ukrainan Suomen-suurlähettilään Olga Dibrovan tuella rakennamme nyt kumppanuuksia Suomen kaupunkien kanssa. Meillä on annettavaa toisillemme. Sama tapahtuu maidemme välillä.

Suomi vastusti tehokkaasti Neuvostoliiton hyökkäystä vuosina 1939–1940 ja näytti koko maailmalle esimerkkiä, kuinka pieni mutta yhtenäinen maa voi taistella menestyksekkäästi hirviöitä vastaan. Me voitamme. Suomen esimerkki inspiroi meitä”.
 
Minä pidin tuota äijää ihan pellenä ennen sotaa ja olin sitä mieltä jo silloin kun se oli vielä Lontoon pormestari mutta sehän onkin hieno mies :ROFLMAO:

Sitä mieltä ovat myös ukrainalaiset.

Samahan päteen Zelenskyyn, se oli melkein kirjaimellisesti pelle aiemmassa elämässään...

Jottei silti totuus unohtuisi, niin Boriksen puolueen ajama brexit oli suureksi osaksi Putinin pönkittämä aikaansaannos. Että kyllä meni brititkin lankeamaan tuohon ansaan aika lahjakkaasti.
 
Jälleen Googlehaku artikkelin otsikolla tuottaa tulosta. Sama artikkeli on Stars & Stripes:n sivulla, joka antaa lukea 5 artikkelia kuukaudessa. Pitkä teksti, en itsekän vielä ehtinyt lukea, joten en viitsi kopioida tännekään.


Erinomainen löytö, kiitos. Kopioin artikkelin "Ukrainan sodan havainnot ja opetukset" -ketjuun, jotta on luettavissa myöhemminkin: LINKKI

-

The flame reached #Novoazovsk .


-

 
Viimeksi muokattu:
Back
Top