IT-nörtti
Luutnantti
Tämähän tarkoittaa juuri sitä, mitä on kirjoitettu. Minäkin olen juuri näitä makkaranpaistajia. Ikäni voi arvata, kun kerron, että saapumiseräni oli III/84, joten muutaman vuoden kuluttua olen jo nostoväkeä. Tosin sotavaltiokin on muistanut minua tänäkin vuonna käskyllä kertaamaan vaikka takana on jo liki 100 kh-vuorokautta ja useampi MPK:n makkaranpaistoreissu.Sanopa, mitä sitten itse tarkoitit ihailemalla ”timmejä” ja hyvissä kamppeissa olevia kärkijoukkoja ja toteamalla että makkaranpaistajat voivat nyt keskittyä huoltoon ja logistiikkaan?
Ruumiinrakennekaan ei ole enää aivan timmi mutta ei myöskään kelpuuttaisi venäjällä hävittäjälentäjäksi. Tehtävä ja sijoitus on vaihtunut muutamaankin kertaan ammatin myötä ja iän karttuessa.
Minusta ei todellakaan olisi enää taistelutehtäviin vaan paikkani on nimenomaan siellä huollossa ja logistiikassa. Tai sitten paikallisjoukoissa vartiotehtävissä.
Itse sotiminen on nuorten miesten hommaa. Me sotavanhukset väistämme kunnioittavasti sivulle enintään kohti nakkisuojaa hitaasti kiiruhtaen.