Ukrainan konflikti/sota

Sanopa, mitä sitten itse tarkoitit ihailemalla ”timmejä” ja hyvissä kamppeissa olevia kärkijoukkoja ja toteamalla että makkaranpaistajat voivat nyt keskittyä huoltoon ja logistiikkaan?
Tämähän tarkoittaa juuri sitä, mitä on kirjoitettu. Minäkin olen juuri näitä makkaranpaistajia. Ikäni voi arvata, kun kerron, että saapumiseräni oli III/84, joten muutaman vuoden kuluttua olen jo nostoväkeä. Tosin sotavaltiokin on muistanut minua tänäkin vuonna käskyllä kertaamaan vaikka takana on jo liki 100 kh-vuorokautta ja useampi MPK:n makkaranpaistoreissu.

Ruumiinrakennekaan ei ole enää aivan timmi mutta ei myöskään kelpuuttaisi venäjällä hävittäjälentäjäksi. Tehtävä ja sijoitus on vaihtunut muutamaankin kertaan ammatin myötä ja iän karttuessa.

Minusta ei todellakaan olisi enää taistelutehtäviin vaan paikkani on nimenomaan siellä huollossa ja logistiikassa. Tai sitten paikallisjoukoissa vartiotehtävissä.

Itse sotiminen on nuorten miesten hommaa. Me sotavanhukset väistämme kunnioittavasti sivulle enintään kohti nakkisuojaa hitaasti kiiruhtaen.
 
Russiadefence.netissäkin alkaa pikkuhiljaa totuus valkenemaan, tavallista vaisumpaa on kommentointi näihinkin.

Russia has turned out to be a paper tiger beyond anyone's imagination to a degree that would be considered impossible just a year ago.

Arkanghelsk wrote:So now the second post.

To restate. This is a major defeat. All territory gained by Russia in the Kharkov Oblast save the most northern parts, looks like it will be completely abandoned. This will severely shake Russia's credibility in Ukraine, in Russia itself and in the world. The Russian authorities promised that 'Russia is here forever' and it quickly abandoned Kharkov - which is a city founded by Russian Tsars and not in the Russian imagination a foreign city.

The Ukrainians - by all accounts punched forward with a powerful fist - their most powerful yet and barely grazed the Russians. From 6 to 10 September they attacked and whenever they met resistance from a Russian unit of appreciable size they were always halted or thrown back. From 6 to 10 September 2022 the Rosgvardia and then the VDV fought while being heavily outnumbered in Balakleya for 4 fays and prevented the Ukrainians from capturing a town they had clearly reckoned to capture on day 1 or day 2 of their offensive, judging by UKR telegram posts and a number of false claims they had captured it and/or overrun the garrison. Russian forces throughout all of this demonstrated high morale and never retreated until ordered to. This makes the complete abandonment of the position utterly baffling and questionable from both a military and, in this author's opinion, political standpoint. Military the Russians tied significant Ukrainian forces to Kharkov city and to near Izyum and Slavyansk that were not directly in front of Donetsk. Now the Ukrainians can concentrate their forces.

This leads to the conclusion. More Russian troops are not on their way, the Russians were taken by surprise at the force of the blow - and Putin is not releasing more troops to the operation.

The contrast between a masterful defense in Kherson and - at the operational level, tactically Russian forces performed at worst acceptably if not better - the abysmal defense of Kharkov Oblast will have consequences. Now is that the time to doom though - and not to be optimistic. Now is the time to be angry. If you are Russian, demand that more be done. If you are Ukrainian and live in areas where the Russians are, demand that they protect you and be serious. If you are not Russian, urge these things - for the Ukrainians have made no secret of what they will do to those they see as 'collaborators' which is to say anyone who so much as accepted Russian humanitarian aid packages. It is encouraging that Russia has begun more seriously evacuating civilians to keep them out of harm's way but they should never have been put there in the first place.

The responsibility for this goes to the very top - to the political decision makers. They have choices they need to make if they want to win - and we should do whatever we can to urge them to do it.

- Rybar , Donbass Devushka, zastavny, Voenkor Kotenok

The time has come enough is enough

Putin, shoigu, someone has to step down
 
Nehän käyttää ukrojen sähköä ja nostattavat välillisesti ruplan arvoa...
On ne ryssät ovelia kun samalla hidastavat Ukrainan etenemistä, voimistavat eurooppalaista energiakriisiä ja tukevat Venäjän taloutta jäämällä vangeiksi. Oikea shakkimatti. Voin nähdä jo tulevat lehtiotsikot suomalaisessa lehdistössä: "Näin Putin höynäytti Ukrainaa ja länttä"
 
Kun tätä jatkuvaa uutistulvaa seuraa, niin on pakko kysyä että mitä vittua siellä Ukrainassa tapahtuu? Siis positiivisesti tietysti.

Onko ryssän armeija ihan tosissaan tullut järkiinsä ja todennut, "Vitut, lähdetään himaan vetämään vodkaa da?" Elävän voiman tappiot jos ovat jotain 300 luokkaa eiliseltä, niin eivät ryssät näytä oikein taistelevan. Antautuvista on huhua, että olisi tuhansittain ja perääntyminen on melkoista.

En minä eivätkä kartantekijät pysy enää lainkaan perässä, missä ryssälaumat juoksevat karkuun ja Ukrainan miehet ottavat uusia kohteita takaisin haltuunsa. Ryssän romahdus on niin täydellinen, että sitä on mahdotonta uskoa, mutta totta se näyttää olevan. Taistelevatko ne edes vastaan?

Jumalauta mikä isku Ukrainalta. :camo:
Tämähän valkenee meille kaikille vasta ajan kanssa.
En jaksa uskoa mihinkään järkiin tulemiseen.
Taisi tulla kuumat paikat nopeasti ja johto luikunut ekana pakoon?

Vakavammin, voisiko olla jotain tämmöistä:
1. Kyseessä todella suuret maa-alueet joiden sitomiseksi ei kerta kaikkiaan ole riittävästi porukkaa
2. Oikeasti siirtäneet joukkojaan muualle, esim etelämmäksi jossa olettavat menestymisen mahdollisuudet paremmiksi?

Silti. Ilmeisen vähän ollut vastarintaa, ilmavoimista kuulunut lähinnä video uhoilua.
Ei ole kykyä vastaiskuunkaan joten ei muuta kuin putket punaisina rajaa kohti vaan
 
Tämähän tarkoittaa juuri sitä, mitä on kirjoitettu. Minäkin olen juuri näitä makkaranpaistajia. Ikäni voi arvata, kun kerron, että saapumiseräni oli III/84, joten muutaman vuoden kuluttua olen jo nostoväkeä. Tosin sotavaltiokin on muistanut minua tänäkin vuonna käskyllä kertaamaan vaikka takana on jo liki 100 kh-vuorokautta ja useampi MPK:n makkaranpaistoreissu.

Ruumiinrakennekaan ei ole enää aivan timmi mutta ei myöskään kelpuuttaisi venäjällä hävittäjälentäjäksi. Tehtävä ja sijoitus on vaihtunut muutamaankin kertaan ammatin myötä ja iän karttuessa.

Minusta ei todellakaan olisi enää taistelutehtäviin vaan paikkani on nimenomaan siellä huollossa ja logistiikassa. Tai sitten paikallisjoukoissa vartiotehtävissä.

Itse sotiminen on nuorten miesten hommaa. Me sotavanhukset väistämme kunnioittavasti sivulle enintään kohti nakkisuojaa hitaasti kiiruhtaen.
Huomattakoon kuitenkin se, että ilman huoltoa ja logistiikkaa, vaikka sitä hoitaisivat makkaranpaistajat, se ensilinjan taistelija nääntyy varsin pian. Siksi meillä on laaja reservi, ja tarpeen vaatiessa muitakin toimijoita tukemassa taistelijaa.
 
Proud Of You Yes GIF


Happy Very Funny GIF by Disney Zootopia

 
En minä ymmärrä örkkien auttamista kun perskannikassa reikä.

Katso liite: 67014Katso liite: 67015Katso liite: 67016
Kyllähän vihollisen everstiluutnanttia (?) kannattaa ensihoitaa jo ihan sotilaallisestakin näkökulmasta. Kertoilee sitten myöhemmin vaikka mitä ukrainalaisille . Sitten vaihdetaan kymmeneen ukrainalaiseen tms.

Toki voi herra everstiluutnantilla olla kyyti kylmää kotimaassa sitten myöhemmin , mikäli Putte on omaksunut tässäkin oppi-isänsä isä aurinkoisen metodit.

Ja miksei olisi😊.
Mitä sitä vanhoja metodeja muuttamaan: Siperiaan tai niskalaukaus. Toiminut jo Iivana Julman ajoista lähtien.
 
Back
Top