Ukrainan konflikti/sota

Joen toisella puolella ollaan!

Varoitus, langan toisessa videossa ruumiita!

Edit lisätty googlen käännös videon kuvauksesta:

Our soldiers completely liberated Kupyansk. The Oskol River was successfully forced, which allowed our forces to drive the enemy out of the left-bank part of the city.

Now the city is completely de-occupied and is under the Ukrainian flag

 
Osittain OT, mutta silti: Saksan tavoitteena v. 1918 offensiivissa ei ollut voitto, vaan neuvotteluasema jolla olisi vältetty ehdoton antautuminen. Saksassa tiedettiin oikein hyvin että peli on pelattu siinä vaiheessa kun USAn koko teollinen voima on ympärysvaltojen käytössä joten kaikki toivo laitettiin viimeiseen epätoivoiseen rynnistykseen.

Historia opettaa: Jos näemme ryssältä jotain samankaltaista, tiedämme mistä on kyse - epätoivoisesta voimanponnistuksesta, jolla pyritään välttämään täydellinen romahdus.
Eikös se nähty jo? Meni vaan ehkä monelta ohi, kun oli tuhnu. Momentum hyytyi 100 km käytettävissä olevan junarataverkoston ulkopuolelle.
 
Tuo oli kuulemma sellainen yhdistelmä, että kun Mustilla paukautti niin se kasvatti karvoja ampujan rintaan.
Voin vahvistaa, näin yli 50-senäkin ampumisen tulokset vielä näkee, kun joutuu aikamoista tuuheikkoa parturoimaan muutaman viikon välein. Olisi pitänyt jättää pari kovaa ampumatta niin säästyisi leikkuukalustossa! "Sinkobunkkerista", kun ammuttiin niin siinä kasvoi selkä- ja munakarvatkin - ainakin ammusmiehille ja ryhmänjohtajalle. ;) 😂
 
Tämä on viime yöltä, tänään aamulla näki tosiaan kirjoituksia Belgorodin alueen "räjähdyksistä ja sähkökatkoista". Lisäyksenä tähän: Valuyki on Urazovon itäpuolella Venäjän alueella ja näiden molempien läpi tulee rautatie, josta lähtee yksi haara Kupianskiin ja toinen loivasti etelään Starobilskin ja Novoaidarin kautta Luhanskiin.

Nähnyt monen kirjoituksia, miten Valuykin alueella on helikopterien tukikohta (FOB) ja muuta sellaista, mutta yleensä junaliikenne tarvitsee sähköä. Se minulla tuli ensimmäisenä mieleen kun kuulin että tuolta suunnalta on sähköt poikki.


Tämän mukaan Kupianskin itäosa olisi vallattu (Def Mon on hieman varovaisempi arviossaan), mikä tarkoittaa Oskil-joen ylitystä (joki kulkee kaupungin läpi, joten itäosien valtaus vaatii joen ylityksen):


 
Viimeksi muokattu:
Tätä paremmin en olisi osannut asiaa ilmaista!
Höpö höpö. Täällä on vaan aistittavissa Talvisodan henki 2.0.
Ja ilman sitä henkeä ei suomalainen pärjää.

Kyllä täällä ollaan ihailtavan asialinjalla, mutta…

Olin aivan helvetin vihainen kun ryssä hyökkäsi Ukrainaan 24.2. Meinasi melkein otsasuonet revetä, paasasin työpaikallakin että kyllä länsi tulee Ukrainan avuksi, meinas vielä hermot mennä kun pari työkaveria oli sitä mieltä että kaikille olisi parempi jos Ukraina vaan kierähtäisi selälleen ja antautuisi. Voi perkele.

Yleensä en puhu politiikkaa työpaikalla, niin minulle jo kotona oli opetettu. Nyt tein poikkeuksen.

Helvetti että otti silloin päähän, ei menannut ( kohtuullisen vastuullisesta) työstä tulla mitään parina ensimmäisenä sotaviikkona.
Sitten Ukraina alkoikin näyttää kyntensä ja länsiapukin alkoi vaikuttaa.

:camo:
 
Paitsi, että osakeannissa kerätyt rahat on käytetty ja takaajana Fortum joutuu maksamaan, kun Uniperin kassa on kuiva eikä bisnekset vedä. Ja nyt tosiaan Saksa suunnittelee Uniperin ottamista Saksan valtion hallintaan. Siinä otossa tuskin Fortumin kassaa paikataan
Fortum nousi tänään pörssissä melkein 8%, kun taas Omhex laski 1,24%, eli tuo Saksan valtion kansallistamis uutinen Uniperistä oli todella hyvä uutinen 👍
 
Tämä on viime yöltä, tänään aamulla näki tosiaan kirjoituksia Belgorodin alueen "räjähdyksistä ja sähkökatkoista". Lisäyksenä tähän: Valuyki on Urazovon itäpuolella Venäjän alueella ja näiden molempien läpi tulee rautatie, josta lähtee yksi haara Kupianskiin ja toinen loivasti etelään Starobilskin ja Novoaidarin kautta Luhanskiin.

Nähnyt monen kirjoituksia, miten Valuykin alueella on helikopterien tukikohta (FOB) ja muuta sellaista, mutta yleensä junaliikenne tarvitsee sähköä. Se minulla tuli ensimmäisenä mieleen kun kuulin että tuolta suunnalta on sähköt poikki.


Tämän mukaan Kupianskin itäosa olisi vallattu (Def Mon on hieman varovaisempi arviossaan), mikä tarkoittaa Oskil-joen ylitystä (joki kulkee kaupungin läpi, joten itäosien valtaus vaatii joen ylityksen):


Mulle tuli ensimmäisenä mieleen SOF:n salainen uittaminen alueelle yleisen pimeyden ja hässäkän suojassa.
 
.

ei tuossa mitään varoiteltavaa ollut. Ei millään tavoin äärimmäsen raaka.
Noh, on siellä nyt rysy ilman päätä. Ei raaka mulle, eikä raaka sulle, yritän kuitenkin aina muistaa varoittaa näistä linkeissä joita itse jaan. Osa haluaa vaan seurata tapahtumia ilman että näkee ruumiita.

En tuomitse jos jotkut jakaa toisella tavalla, itse tykkään (ja yritän) aina muistaa toimia näin…
 
Back
Top