Ukrainan konflikti/sota

Nyt pitäisi ottaa kaikki halukkaat venäläiset pois Venäjältä. Sijoittaa heidät eripuolille länttä. Kuinkahan Venäjälle jääneet suhtautuu karkureihin. Rintamalta myös miehiä pois. Luulen väkisinkin rintamalle raahatun miehen ennemmin tappavan, kuin tulleen tapetuksi. Tällainen toiminta heikentää suurta Venäjää.

Mitä ihmeen suurta Venäjää? Rintamalle väkisin raahattu heikentää muunkin joukon suorituskykyä koska ei ole varmaa keitä se alkaa tappaa.
 
Nyt pitäisi ottaa kaikki halukkaat venäläiset pois Venäjältä. Sijoittaa heidät eripuolille länttä. Kuinkahan Venäjälle jääneet suhtautuu karkureihin. Rintamalta myös miehiä pois. Luulen väkisinkin rintamalle raahatun miehen ennemmin tappavan, kuin tulleen tapetuksi. Tällainen toiminta heikentää suurta Venäjää.
Tämähän on se venäjän narratiivi, joka surullisesti on saanut liikaa tilaa myös ihan oikeissa medioissa.

Tässä uusi alokas, joka ensimmäisessä viestissä kirjoittaa tämän lertoo venäjän näkemyksen. Hyvä silti että nähdään venäjän propagandan uusimmat suunnat.

Bannia vain suoraan.
 
Tämähän on se venäjän narratiivi, joka surullisesti on saanut liikaa tilaa myös ihan oikeissa medioissa.

Tässä uusi alokas, joka ensimmäisessä viestissä kirjoittaa tämän lertoo venäjän näkemyksen. Hyvä silti että nähdään venäjän propagandan uusimmat suunnat.

Bannia vain suoraan.
Ilonpilaaja. Mä koetin sunnuntaiaamun ratoksi juoksuttaa rölliä jonkun aikaa 🦴👀🏃🧑‍🦼
 
Nyt pitäisi ottaa kaikki halukkaat venäläiset pois Venäjältä.
EI . Jokainen Venäjältä länteen päästetty kansalainen itse asiassa heikentää sitä vastavoimaa Putinia vastaan, mikä Venäjälle olisi tarpeellista maan sisällä.
Niitä ei pidä päästää sieltä yhtään länteeen vaan pakata kaikki omaan maahansa selvittämään tilanne sisällissodan keinolla.
Mitään muuta ratkaisu venäläisille itselleen ei oikeasti ole tarjolla.

Länsi heikentää venäläisten omia ratkaisuja sillä että EU rajoja pidetään auki. Samalla Eurooppa heikentää omaa tilannettaan hyysäämällä noita.
.
 
Tämä Svatove mainittaneen varmaankin siksi, että meneillään olevassa ukrainan puskussa Lymamin pohjoispuolella ei ole ilmeisesti kovinkaan vahvoja asemia ryssällä. Siitä olisi mahdollista päästä ehkä nopeasti P66 -tielle, joka johtaa suoraan Svatoveen. Ennen tuota isoa P66 -tietä on myös yksi heikompi suoraan pohjoiseen johtava tie.
"Get your kicks, on the route sixty-six".

Käsittääkseni tykistön rooli on tuollakin iso, palstan tykkimiehet osannevat kertoa, onko perus 155mm murkula ns universaali kampe niin hinattavan kuin itseliikkuvan kaluston suhteen?

Puolustusministerimme tuossa viikolla asiasta kommentoi, että tietyistä materiaaleista on haasteita kulutuksen suhteen, omasta mielestä tuonkin kaliperin a- tarvikkeiden varastot voisi hyvin lähettää keski- ja länsieuroopasta Ukrainaan, samalla niiden maiden ammustuotantoa tehostaen.
 
Kuinka vaikeaa rysyjen on tajuta että vain ja ainoastaan he itse voivat kaataa Putlerin ja tämän lähipiirin ? DDR romahti siinä vaiheessa kun mielenosoittajien ampuminen ei huvittanut Stasia ja armeijaa. Sama Romaniassa 1989. Ei länsi ole Venäjälle hyökkäämässä ja tulossa Abrams -vaunuilla Moskovan Punaiselle torille. Rysyjen täytyy itse hankkiutua eroon diktaattoristaan. Vaatii varmasti verta ja ihmishenkiä, mutta en näe että mitään muuta keinoa on. Se mitä nyt on itärajalla nähty viittaa vain siihen, että Putleria passiivisesti tukenut parempiosainen keski- ja yläluokka ottaa jalat alleen kun ei halua sotia Führerinsä puolesta. Tähän saakka sota Ukrainassa oli heille ihan OK, kunhan vain ei itse tarvinnut osallistua.
 
Kyllä hienosti hämää örkkien propagandatoimisto länkkäreitä! Kuukauden päästä rivissä on ratakireitä superhyperterminaattoreita ja kukaan ei mahda yhtään mitään.
No innokkaita tappelemaan ainakin ovat, jo ennenkuin on ehditty kamppeitakaan vielä jakaa. Ja hyvähän se on vähän lämmittelymatsia ottaa tulevan joukkuetoverin kanssa, nostattaa joukon taistelutahtoa ja yhteishenkeä mukavasti jo ennen tosipaikkaa.
 
Nyt pitäisi ottaa kaikki halukkaat venäläiset pois Venäjältä. Sijoittaa heidät eripuolille länttä. Kuinkahan Venäjälle jääneet suhtautuu karkureihin. Rintamalta myös miehiä pois. Luulen väkisinkin rintamalle raahatun miehen ennemmin tappavan, kuin tulleen tapetuksi. Tällainen toiminta heikentää suurta Venäjää.
Mitäs sinne trolli tehtaalle kuuluu? Taas yksi todiste lisää siitä että 'karkureille' on tehtäviä annettu.
 
Kuinka vaikeaa rysyjen on tajuta että vain ja ainoastaan he itse voivat kaataa Putlerin ja tämän lähipiirin ? DDR romahti siinä vaiheessa kun mielenosoittajien ampuminen ei huvittanut Stasia ja armeijaa. Sama Romaniassa 1989. Ei länsi ole Venäjälle hyökkäämässä ja tulossa Abrams -vaunuilla Moskovan Punaiselle torille. Rysyjen täytyy itse hankkiutua eroon diktaattoristaan. Vaatii varmasti verta ja ihmishenkiä, mutta en näe että mitään muuta keinoa on. Se mitä nyt on itärajalla nähty viittaa vain siihen, että Putleria passiivisesti tukenut parempiosainen keski- ja yläluokka ottaa jalat alleen kun ei halua sotia Führerinsä puolesta. Tähän saakka sota Ukrainassa oli heille ihan OK, kunhan vain ei itse tarvinnut osallistua.

Kyllä venäläiset tuon ymmärtää ja tiedostaa. Hallinnon panta vaan on Venäjällä niin tiukka, että isoja kansanmassoja ei organisoidusti pystytä hallintoa vastaan enää laittamaan liikkeelle. Se aika ja mahdollisuus Venäjällä oli ja meni. Organisoitu hallinnon vastustus on nujerrettu. Nyt jokainen huolehtii itsestään. Kuka hullu tuonne kaduille lähtisi, kun osallistumisesta varmuudella saa kouraansa lipun Ukrainaan tai 10v venäläistä vankilaa ? Kuka tänne kirjoittajista lähtisi.

Isommat mellakat tulee vasta, kun talous on mennyt täysin alas, Ukrainan sota hävitty ja 200 k mussakan tappiot. Silloinkin epäilen, että se vastarinta alkaa niistä katkeroituneista sotaveteraaneista ja niiden omaisista.

Joku ylätasolla tapahtuva vallankaappaus on paljon todennäköisempi. Mutta ei kovin todennäköinen sekään.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top