Jos ottaa tuon 2 500 km ja lentonopeuden 185 km/h (vaikka kirjoitetaankin että "enemmän kuin") niin lentoaika maksimikantamalle olisi annettuna noin 13,5 tuntia.
Silloin polttoainetta tarvittaisiin:
Minimi: 10l / h x 13,5 h = 135L
Maksimi: 12l / h x 13,5 h = 162L
Tässä tietysti oletetaan että polttoaineenkulutus olisi jossain tuossa välillä. Minulla ei ole muita numeroita tähän hätään enkä tunne muita vastaavan kokoluokan droneja, joten en osaa arvioida, kuinka lähellä tuossa ollaan.
JOS tankin koko olisi 150L niin tuo lentoaika 13,5 tuntia tarkoittaisi polttoaineenkulutusta 11,11 litraa per tunti.
Nämä laukaistaan rakettiavusteisesti, joten oletan että se vie ne lentokorkeuteen ja sen jälkeen lentävät vakionopeudella. Olisi mahdollista että raketti vie selvästi korkeammalle ja sitten tullaan kokoajan laskevaa rataa alas, jotta lentomatka olisi mahdollisimman pitkä. Tällöin ei tietysti voida lentää maanpinnan muotoja suojana käyttäen, koska se vaatisi matalalla lentämistä. Ehkä nämä lentävät aina saman profiilin mukaisesti, ehkä tuossa on ohjelmoitavissa muutama eri vaihtoehto tai ehkä on vapaammin räätälöitävissä?
JOS tuo polttoaineenkulutus olisi tätä luokkaa niin sitten voi olla että aliarvioin kantomatkan reilusti aikaisemmassa viestissä. Olen tottunut kuorma-autoihin ja niiden pa-tankki on tyypillisesti 330-450 litraa. Iso möhkäle joka tapauksessa, mutta lentävissä värkeissä pa-tankki on yleensä (ainakin osaksi) siipien sisällä joten onhan tuossa siivillä kokoa joten sinänsä tilavuuttakin pitäisi olla.
Kysyin aikaisemmassa viestissä, miksi ryssä hyökkäisi mm. Kiovaan eteläisen Valko-Venäjän alueelta, jos näiden kantomatka on 2 500 km jolloin yltäisi kauempaakin. Yksi selitys voisi olla CEP joka on varmasti sitä suurempi mitä kauempaa laite laukaistaan. Käyttänee jonkinlaista gps-paikannusta saadakseen jonkinlaisia tarkennuksia lennon aikana, mutta miten lie riittää kaupallisessa gps-laitteessa ja signaalissa tarkkuus? Ei välttämättä ole gps-laitetta ollenkaan, jos ei haluta olla siitä riippuvaisia. Tällöin näissä voisi kuvitella olevan jonkinlainen INS-paketti mutta sen tarkkuus on rajallinen myös. Mitä pidempi lentoaika, sitä suuremmaksi virhe kasvaa.