Ukrainan konflikti/sota

On tää ihmisluonne sairas. Ukrainassa tapetaan ja raiskataan lapsia. Silti kun raha kysymyksessä käydään kauppaa kun on mahdollisuus rikastua. Tavalliset ihmiset auttaa ja antaa vähästään ja samalla poliitikot on joko seteliselkärankaisia tai jarruraita housussa. Suuttuukohan ryssä jos otan asioihin kantaa.

Nyt ois oikeesti aika ottaa se perse pois tyynyltä ja ruveta hommiin ilman mitään rajoituksia. Jos joku haraa vastaan ruveta esim. perumaan sovittuja diilejä, jotka auttaa esim. Saksaa.

Ollaan me Eurooppalaiset yksiä isoja ahneita lampaita. Kreikalle kärrättiin laivalasteittain rahaa. Nyt ois aika kertoa että lainat laukeaa maksuun jollei tietty kalusto hiihdä Ukrainaan pikavauhtia.

Sorry. Eihän me voida koska joku häviää siinä rahaa
 
Suotta täällä taas panikoidaan. Napatkaa ne perjantaihuikkaset kitalakeen ja väsynyt roppa vaateriin niin huomenna on taas taistelumieliala kohdillaan.

Syrskyi oli itse siellä alkuviikosta niin tekivät porukalla sellaisen suunnitelman jolla kokkia viedään kuin kuoriämpäriä. Ukraina on edelleen kuskin paikalla uskokaa pois. Tuossa kylässä on UA vs. Wagner ja meinaatteko, että maa joka kenkii Venäjän vakinaisen armeijan ulos mm. Hersonista jäisi kakkoseksi tuollaista palkattua kevyin asein taistelevaa laumaa vastaan.

Soledarissa oli alle 400 siviiliä, joita on käsketty lähtemään mutta eivät ole halunneet, joten alue sopii joustavaan puolustamiseen kuin nenä päähän. Sota pitää ottaa kärsivällisesti, sitä riittää vielä pitkäksi aikaa. Kulutussota vielä kärsivällisemmin.

You can ensure the safety of your defense if you only hold positions that cannot be attacked.

Sun Zu

Alla juttua miksi juuri tässä kohdassa joustetaan, alleviivaukset minun.

MILITARY WIKI

Defence in depth


Defence in depth (also known as deep or elastic defence) is a military strategy; it seeks to delay rather than prevent the advance of an attacker, buying time and causing additional casualties by yielding space. Rather than defeating an attacker with a single, strong defensive line, defence in depth relies on the tendency of an attack to lose momentum over a period of time or as it covers a larger area. A defender can thus yield lightly defended territory in an effort to stress an attacker's logistics or spread out a numerically superior attacking force. Once an attacker has lost momentum or is forced to spread out to pacify a large area, defensive counter-attacks can be mounted on the attacker's weak points with the goal being to cause attrition warfare or drive the attacker back to its original starting position.

The idea of defence in depth is now widely used to describe multi-layered or redundant protections for non-military situations, both tactical and strategic.


Military defence in depth
A conventional defence strategy would concentrate all military resources at a front line which, if breached by an attacker, would leave the remaining defenders in danger of being outflanked and surrounded and would leave supply lines, communications, and command vulnerable.

Defence in depth requires that a defender deploy his resources, such as fortifications, field works and military units at and well behind the front line. Although an attacker may find it easier to breach the more weakly defended front line, as he advances he continues to meet resistance. As he penetrates deeper, the attacker's flanks become vulnerable, and, should the advance stall, the attacker risks being enveloped.

The defence in depth strategy is particularly effective against an attacker who is able to concentrate his forces and attack a small number of places on an extended defensive line.

Defenders who can fall back to a succession of prepared positions can extract a high price from the advancing enemy while themselves avoiding the danger of being overrun or outflanked. Delaying the enemy advance mitigates the attacker's advantage of surprise and allows time to move defending units to make a defence and to prepare a counter-attack.

A well-planned defence in depth strategy will deploy forces in mutually supportive positions and in appropriate roles. For example, poorly trained troops may be deployed in static defences at the front line, whereas better trained and equipped troops form a mobile reserve. Successive layers of defence may use different technologies against various targets; for example, dragon's teeth might present a challenge for tanks but is easily circumvented by infantry, while another barrier of wire entanglements has the opposite effects on the respective forces. Defence in depth may allow a defender to maximise the defensive possibilities of natural terrain and other advantages.
 
On tää ihmisluonne sairas. Ukrainassa tapetaan ja raiskataan lapsia. Silti kun raha kysymyksessä käydään kauppaa kun on mahdollisuus rikastua. Tavalliset ihmiset auttaa ja antaa vähästään ja samalla poliitikot on joko seteliselkärankaisia tai jarruraita housussa. Suuttuukohan ryssä jos otan asioihin kantaa.

Nyt ois oikeesti aika ottaa se perse pois tyynyltä ja ruveta hommiin ilman mitään rajoituksia. Jos joku haraa vastaan ruveta esim. perumaan sovittuja diilejä, jotka auttaa esim. Saksaa.

Ollaan me Eurooppalaiset yksiä isoja ahneita lampaita. Kreikalle kärrättiin laivalasteittain rahaa. Nyt ois aika kertoa että lainat laukeaa maksuun jollei tietty kalusto hiihdä Ukrainaan pikavauhtia.

Sorry. Eihän me voida koska joku häviää siinä rahaa

Kyllähän me voidaan. Mutta tarvitaan Bismarck puikkoihin ensin.
 
Liekkö ryssän ropakanta uponnut kun näin kummallista juttua foorumilla? Hirveää tappiomielialaa! Minä olen ihmetellyt lähinnä miksi noita maan tasalle pommitettuja kyliä on näinkin pitkään puolustettu kohtuu staattisesti. Näkisin niin, että ukrainalaiset on huomanneet ne oiviksi lihamyllyiksi. Itse olisin odottanut syvyyttä hyväksikäyttävää vihollisen kulutusta. Ehkäpä nyt on tullut se vaihe, että siihen siirrytään zombilauman tiheyden niin vaatiessa.

Kyllä siellä hyväläisten puolella ukkoa riittää. Siitä olen varma. Vuodesta 2014 on kaikki sotilaskoulutuksen saaneet kierrätetty rintaman kautta. Siinä käsityksessä minä olen. Kyllä sieltä joukkojen siemenet löytyy. Ja länsimaista koulutusta pyöritetty kuulausitolkulla.

Sanokaa minun sanoneen (jo pari kuukautta sitten), että sopivan hetken koittaessa ykköskiila pukkaa Berdianskiin kuin kuuma veitti ryssän maksaan. Siitä alkaa sitten kunnon tivoli ja paskakansan ryysyläisarmeija nuijitaan maan rakoon.

Ugh!
 
Ulkomaisten yksiköstä (International Legion) on useampi artikkeli jossa valitetaan korruptiosta ja rikollisesta/epäpätevästä johdosta. Yksiköiden johdossa on mm. Puolassa tuomittu rikollinen samoin Ukrainassa, mutta sota keskeytti Ukrainassa tutkinnan jne. Kyseisistä herrasta on valitettu kaikkialle mutta mitään ei ole tehty.
Nyt onneksi SBU on alkanut tutkimaan yksikön johtajia

“For seven months soldiers here have been fighting on two fronts, one is Russia’s army, and another one is corruption. The only reason why Ukraine is winning is that Russia is rotten in corruption even more than Ukraine is,” one legionnaire told the Kyiv Independent."
 
Viimeksi muokattu:
Pekka Toverin näkemyksiä taas.
Esittää mm. GLMRS Extended range versiota ja ATACMS-ohjusta ukrainalle nopeina keinoina, jotta Venäjän valmisteluja vastahyökkäykseen voidaan häiritä.


Viimeaikoina on puhuttu paljon Leopardien antamisesta Ukrainalle. Toki tärkeä asia ja Ukraina tarvitsee ehdottomasti nykyaikaisen panssariaseen, jotta se voi vallata takaisin Venäjän miehittämät alueensa.
Mutta panssariaseen merkittävä kehittäminen kestää pitkään, 6-12 kk.

Samaan aikaan 🇷🇺valmistautuu sekä puolustamaan valtaamiaan alueita linnoittamalla puolustuslinjoja, että suureen hyökkäysoperaatioon joko lähiviikkoina, viimeistään keväällä.
🇺🇦 tarvitsisi merkittävää puolustus- ja iskukyvyn nostoa nopeasti, ei vasta kesällä, jos silloinkaan.

Tällainen kyky olisi helposti ja nopeasti luotavissa, antamalla Ukrainalle pitkän kantaman (150 km) GMLRS-raketteja ja jopa 300 km:iin lentäviä tykistöohjuksia. Molempia voidaan ampua Ukrainan jo taitavasti käyttämillä Himars-raketinheittimillä.

Venäjä on pääosin oppinut elämään Himars-uhan alla. Tärkeimmät komentopaikat, huoltokeskukset ja muut tukitoiminnot on vedetty yli 80 km:n päähän rintamasta, turvaan Ukrainan nykyisten rajoitetun kantaman GMLRS-rakettien iskuilta. Reserviläisistä ei ole niin väliä...

Pidemmän kantaman iskukyky mahdollistaisi Venäjän hyökkäysvalmistelujen vaikeuttamisen ja estämisen, pakottaen Venäjän vetämään tukevat osat vieläkin kauemmaksi.
Ja 150 km:n etäisyydeltä hyökkäysoperaation tukeminen on venäläisille hyvin vaikeaa.

Tämä kyky saataisiin Ukrainalle haluttaessa todennäköisesti alta kuukaudessa. Se veisi Venäjältä hyökkäyskykyä ja antaisi aikaa Ukrainan panssariaseen kehittämiseen. Eli Leopardit ovat tärkeitä, mutta ei unohdeta muitakin keinoja tukea Ukrainaa.
 
Liekkö ryssän ropakanta uponnut kun näin kummallista juttua foorumilla? Hirveää tappiomielialaa! Minä olen ihmetellyt lähinnä miksi noita maan tasalle pommitettuja kyliä on näinkin pitkään puolustettu kohtuu staattisesti. Näkisin niin, että ukrainalaiset on huomanneet ne oiviksi lihamyllyiksi. Itse olisin odottanut syvyyttä hyväksikäyttävää vihollisen kulutusta. Ehkäpä nyt on tullut se vaihe, että siihen siirrytään zombilauman tiheyden niin vaatiessa.

Kyllä siellä hyväläisten puolella ukkoa riittää. Siitä olen varma. Vuodesta 2014 on kaikki sotilaskoulutuksen saaneet kierrätetty rintaman kautta. Siinä käsityksessä minä olen. Kyllä sieltä joukkojen siemenet löytyy. Ja länsimaista koulutusta pyöritetty kuulausitolkulla.

Sanokaa minun sanoneen (jo pari kuukautta sitten), että sopivan hetken koittaessa ykköskiila pukkaa Berdianskiin kuin kuuma veitti ryssän maksaan. Siitä alkaa sitten kunnon tivoli ja paskakansan ryysyläisarmeija nuijitaan maan rakoon.

Ugh!

No nostetaan mielialaa tällä videolla.

 
Ulkomaisten yksiköstä (International Legion) on useampi artikkeli jossa valitetaan korruptiosta ja rikollisesta/epäpätevästä johdosta. Yksiköiden johdossa on mm. Puolassa tuomittu rikollinen samoin Ukrainassa, mutta sota keskeytti Ukrainassa tutkinnan jne. Kyseisistä herrasta on valitettu kaikkialle mutta mitään ei ole tehty.
Nyt onneksi SBU on alkanut tutkimaan yksikön johtajia

“For seven months soldiers here have been fighting on two fronts, one is Russia’s army, and another one is corruption. The only reason why Ukraine is winning is that Russia is rotten in corruption even more than Ukraine is,” one legionnaire told the Kyiv Independent."
Kyseinen Baroda/Broda lempinimeltään "the beard" esiintyy tuossa marraskuun artikkelissa ja myös artikkelissa elokuulta.


Miksi vitussa tätä asiaa ei ole saatu hoidettua? vai onko kyseessä eri henkilö, joka toki on yhtä perseestä sekin...
 
Ukraina voittaa. USAn johdolle se on sekä periaatteellisesti tärkeää, että erittäin kannattavaa sotilaallisesti/taloudellisesti kun panostuottosuhde kohdillaan. Ryssä matalaksi Ukrainan armeijalla ja USA saa keskittää voimansa Kiinan maihin painamiseen tulevassa koitoksessa. Jos jokin on helvetin hyvä diili voitettaessa ja helvetin huono hävitessä, ei USA kovin kesken päästä Ukrainaa murtumaan. Tietysti toivoisi että USA varustaisi heti kymmenen panssariprikaatia, kolme laivastoa ja 200 Hornettia Ukrainalle, mutta pääasia että voitto varmistetaan edes hitaasti.

Turha porukan murehtia että Kiova, Harkova, Lviv ja Odessa menetettäisiin. Not gonna happen. USA mobilisoi Puolan viimeistään Pultava Dnipro linjalla. Saksalta ei Dneprin lähestyessä enään muut kysy mitään.

Aamulla ampumaan Niinisaloon. Motivaatioo räntäsateeseen ajattelemalla ryssänpaskan naaman taulun paikalle.
 
Viimeksi muokattu:
Kansainvälinen käytäntö ja kansallinen lainsäädäntö oikeusvaltioissa ympäri planeetan on aika yhtenäinen ja yksiselitteinen.
Vihollisen varusteissa saa vältellä kiinnijoutumista ja paeta esim. sotavangiksi jouduttuaan, mutta ei osallistua sotatoimiin, harhautukseen tai tiedusteluun.
Ei nyt taida ihan näin mennä. Ymmärtääkseni tunnukset pitää olla ja tässähän ne on. Jos esim. hypoteettisesti Kaartin patalijoona päätäisi vaihtaa hallinon väkivaltaisesti niin maastopuvuista ei tarvitsisi luopua, mutta pitäisi olla selkeästi erottuva tunnus ja hihanauha tämän mielestäni täyttää.
Vihollisen varusteitahan käytettiin laajasti esim. talvisodassa. Alussa "tunnuksena" toimi lumipuku... toisilla oli toisilla ei.
 
Kannattaa katsoa. CNN raportoi juoksuhaudasta muutama kilometri Soledarista. Ukrainalaiset ovat hyvällä tuulella ja uskovat pitävänsä nämä asemat. Ei ole mitään tappiomieliala -> tuo viittaisi hyvin harkittuun vetäytymiseen.

Kuvakulmasta johtuen tuosta ei näe mitään mutta voi hyvinkin olla tuolla mäkimaastossa kulkevia juoksuhautoja.

 
Back
Top