Ukrainan konflikti/sota

Jaahas... vimeisin julkistettu USA paketti sisältää 250kpl Javelineja. Ainoa keksimäni syy tähän on että ne ovat "loppu" eli on annettu se määrä, joka voidaan omaa taistelukykyä heikentämättä antaa. Itse olin jo konfliktin alussa huolissani siitä, kun RPG:tä roiskittiin menemään "epäsuorana" ihan vaan sinnepäin. Nyt sitten alkaa ilmeisesti pst-aseiden käyttö olemaan jo jonkin tason kontrollin alla eikä niitä vaan roiskita menemään. Faktoja en tiedä, mutta kun katsoo näitä tämän hetken videoita, missä ammutaan yksi RGB ja kun se ei osu, niin ei ole enää toista, niin väkisin tulee mieleen ne alun videot, missä niitä ammuttiin vailla kohdetta kun oli syli täynnä raketteja ja ovat painavia kantaa...
 
Svetsissä on hiton moiset luolastot armeijalla "kaivettu" alppien sisään, kovasti ovat varustautuneet ulkopuolista uhkaa varten.
Täytyyhän rosvottuja kultavarantoja suojella (lue Natsien kultasaalis juutalaisilta)
 
Jaahas... vimeisin julkistettu USA paketti sisältää 250kpl Javelineja. Ainoa keksimäni syy tähän on että ne ovat "loppu" eli on annettu se määrä, joka voidaan omaa taistelukykyä heikentämättä antaa. Itse olin jo konfliktin alussa huolissani siitä, kun RPG:tä roiskittiin menemään "epäsuorana" ihan vaan sinnepäin. Nyt sitten alkaa ilmeisesti pst-aseiden käyttö olemaan jo jonkin tason kontrollin alla eikä niitä vaan roiskita menemään. Faktoja en tiedä, mutta kun katsoo näitä tämän hetken videoita, missä ammutaan yksi RGB ja kun se ei osu, niin ei ole enää toista, niin väkisin tulee mieleen ne alun videot, missä niitä ammuttiin vailla kohdetta kun oli syli täynnä raketteja ja ovat painavia kantaa...
Toisaalta eipä taida panssaroituja kohteitakaan tulla enää syliin samalla tavalla kuin sodan alussa...

Olisihan se ihme, ellei Javelin-varastot alkaisi pikku hiljaa hyytyä. Eikös USA antanut niitä Ukrainalle jo vuonna 2021 ensimmäisen kerran...
 
Jaahas... vimeisin julkistettu USA paketti sisältää 250kpl Javelineja. Ainoa keksimäni syy tähän on että ne ovat "loppu" eli on annettu se määrä, joka voidaan omaa taistelukykyä heikentämättä antaa. Itse olin jo konfliktin alussa huolissani siitä, kun RPG:tä roiskittiin menemään "epäsuorana" ihan vaan sinnepäin. Nyt sitten alkaa ilmeisesti pst-aseiden käyttö olemaan jo jonkin tason kontrollin alla eikä niitä vaan roiskita menemään. Faktoja en tiedä, mutta kun katsoo näitä tämän hetken videoita, missä ammutaan yksi RGB ja kun se ei osu, niin ei ole enää toista, niin väkisin tulee mieleen ne alun videot, missä niitä ammuttiin vailla kohdetta kun oli syli täynnä raketteja ja ovat painavia kantaa...
Taitaa tälläinen ryssän paksummasta pellistä tehty tölkki teloilla olla jo niin harvinainen ilmestys että sitä matkaa katsomaan laajemminkin Javelin ryhmiä. Satunnaiset kaadot ei paljoa PST varastoja juuri nyt kuluta. Oman veronsa vie tietysti dronet, tuppaa nuo ryssän tankkelot heittämään torninsa jo takalinjoilla.
 
Jaahas... vimeisin julkistettu USA paketti sisältää 250kpl Javelineja. Ainoa keksimäni syy tähän on että ne ovat "loppu" eli on annettu se määrä, joka voidaan omaa taistelukykyä heikentämättä antaa. Itse olin jo konfliktin alussa huolissani siitä, kun RPG:tä roiskittiin menemään "epäsuorana" ihan vaan sinnepäin. Nyt sitten alkaa ilmeisesti pst-aseiden käyttö olemaan jo jonkin tason kontrollin alla eikä niitä vaan roiskita menemään. Faktoja en tiedä, mutta kun katsoo näitä tämän hetken videoita, missä ammutaan yksi RGB ja kun se ei osu, niin ei ole enää toista, niin väkisin tulee mieleen ne alun videot, missä niitä ammuttiin vailla kohdetta kun oli syli täynnä raketteja ja ovat painavia kantaa...
250 laukaisinta, 2000 ammusta.

Jos täällä aletaan jokaisesta yksittäisestä videosta vetämään koko sodan lopputulokseen vaikuttavia johtopäätöksiä, niin voi morjens. Eikä tuosta lyhyestä videosta missä ammutaan vähän huono laukaus kimpoamaan näe yhtään mitä muuta kamaa siellä poterossa on.
 

Yhdysvalloilta pitkän kantaman ohjuksia Ukrainalle​

klo 21:03: Yhdysvallat on perjantaina ilmoittanut uudesta 2,2 miljardin dollarin eli reilun kahden miljardin euron aseapupaketista, kertoo Reuters.

Paketti on odotettu, sillä se sisältää muun muassa Ukrainan jo pitkään pyytämiä GLSDB-ohjuksia, joiden kantama on noin 150 kilometriä.



The Ground Launched Small Diameter Bomb (GLSDB) is a weapon made by Boeing and the Saab Group, who modified Boeing's GBU-39 Small Diameter Bomb (SDB) with the addition of a rocket motor. Initial testing began in 2015. The weapon is launched from ground-based missile systems such as the M270 Multiple Launch Rocket System and M142 HIMARS.



Discover_Boeing_Ground-Launched_Small_Diameter_Bomb_that_US_considering_supply_Ukraine_925_001.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti tämä rotta oikeasti saisi sen kohtalokkaan koronan ja Zirinovskin tavoin päätyisi arkkuun.

Paljonkohan Venäjällä on loppujen lopuksi kuollut koronaan? Jo reilu vuosi sitten puhuttiin, että reippaasti yli miljoona olisi kuollut tautiin. Eikä se ketään siellä kiinnostanut, kansa eleli niin kuin ennenkin. Olisihan siitä voinut jo melkein päätellä, miten vähän sotilaiden kuolematkaan tuolla ketään kiinnostaa. Kukaan ei välitä mistään paskaakaan, vähiten ihmishengistä. Paitsi tietysti suurherra itse.
 
Perkele, tänään on vielä perjantai...🥲

Tiesin että osuu 😊

Täällä aina välillä vaivutaan synkkyyteen, joten on hyvä muistuttaa minkä puolesta ukrainalaiset tänäkin päivänä taistelevat!

Myös puolesta sinun ja minun!

Ei anneta pimeyden vallata tilaa, kannustetaan ja tuetaan Ukrainaa jotta meidän ei tarvitse olla niitä, jotka seuraavaksi hyvästelevät lapsensa ja pakkaavat reppunsa!
 
Back
Top