Ukrainan konflikti/sota

Voisiko arvon @Omnipotentti ja @saftamil lopettaa ton nokittelun. Poika vieressä kysyy noiden videoiden jälkeen, että mihin sattuu. Sieluun, mutta miten selität asian neljä vuotiaalle?

Ei tässä mistään nokittelusta ole kyse. Kaikki alkoi siitä kun @Omnipotentti syytti mua aikuisten miesten itkettämisestä kun jaoin videoita joissa kyliä vapautetaan kuukausia sitten . Kaikki tapahtuu hyvässä hengessä! Tiedän tämän koska olemme vaihtaneet parit yksityisviestitkin. Jos tämä häiritsee foorumia, niin lopetetaan! Itse olen pitänyt tätä hauskana juttuna…

Edit.

Olet siis ehkä ymmärtänyt väärin mitä me ajamme takaa. Meitä sattuu ihan hitosti!

Itse tunnen ukrainalaisia, olen heidän puolellaan! Meillä kummallakin on omia lapsia, yritän vain tuoda myös näitä positiiviakin viestejä ilmoille!

Viimeksi muokattu:

Pelkkää vaalipuhetta jälleen Marinilta.
Saa ainakin kepun näyttämään taas huonolta kun Sanna ensin maalaa Hornetteja Ukrainan taivaalle ja kepulainen puolustusministeri joutuu ampumaan toiveet alas ja jättämään Ukrainan ilman. Me siis tarvitaan hornetit ihan itse jossei USAF lyö meille kania hatusta kolmevitosia lainaan omia odotellessa. Olisi mahtava nähdä Hornetit lätkimässä Sukhoita pataan, mutta tässä asiassa Suomi epävakaan ryssän naapurina ja ei-Nato maana niin niin.. Sannalta kyllä huti ja selvä oman hännän kohotus. Annetaan mahdollisimman paljon ja raskasta kalustoa, mutta ei voida ilmavoimien ainoaa tappelukalustoa antaa sentään. Joku Saksa nyt on turvassa Puolan selän takana joten ne ja muut länsi-eurooopan kermaperseet on ne joiden pitäisi antaa hävittäjiä.

Se uutinen koski vapaaehtoisten toimittamia kaupallisesti saatavilla olevia laitteita joita käytetään joukkuetasolla tiedusteluun ja tykistötulen ohjaamiseen. Ryssän elso on kyvykästä ja selvittämällä yleisempien laitteiden kuten DJI lähetystaajuudet on ne helppoa laittaa tukkoon. Kun drone menettää yhteyden ohjaimeen se laskeutuu alas, toki osassa malleista kuvailemasi paluu lähtöruutuun voidaan asettaa toimintatavaksi.

Seuraava kehitysaste on taajuushyppelevä (FH) drone jossa datapaketit kahdennetaan jolloin kaistan tukkiminen muuttuu mahdottomaksi. Paljonko painaa 5-20W lähetystehon taajuushyppelevä lähetin, saako sitä kevyeen droneen ? Elbitin E-Lynx voisi toimia.
Tässä kuitenkin pohdittiin ajatuksia, jotka eivät ole sen enempää saatavila olevien laitteiden ominaisuuksia. Näissä laitteissa on kuitenkin se, että näitä on mahdollistea ohjelmoida. Kaikki mikä on koodattu, on muutettavissa tavalla tai toisella, eikä näissä varmasti ole parhaiten suojattu ohjelmointi.

Viimeksi muokattu:
Ei tässä mistään nokittelusta ole kyse. Kaikki alkoi siitä kun @Omnipotentti syytti mua aikuisten miesten itkettämisestä kun jaoin videoita joissa kyliä vapautetaan kuukausia sitten . Kaikki tapahtuu hyvässä hengessä! Tiedän tämän koska olemme vaihtaneet parit ykstiyisviestitkin. Jos tämä häiritsee foorumia, niin lopetetaan! Itse olen pitänyt tätä hauskana juttuna…

Edit.

Olet siis ehkä ymmärtäny väärin mitä me ajamme takaa. Meitä sattuu ihan hitosti!

Itse tunnen ukrainalaisia, olen heidän puolellaan! Meillä kummallakin on omia lapsia, yritän vain tuoda myös näitä positiiviakin viestejä ilmoille!
Älkää ymmärtääkö väärin! Saa ja pitää laittaa näitä videoita. Samalla tulee hyvä olo, mutta usein tulee mieleen kaikki se paska mitä ryssä on saanut aikaan.

Ei tässä mistään nokittelusta ole kyse. Kaikki alkoi siitä kun @Omnipotentti syytti mua aikuisten miesten itkettämisestä kun jaoin videoita joissa kyliä vapautetaan kuukausia sitten . Kaikki tapahtuu hyvässä hengessä! Tiedän tämän koska olemme vaihtaneet parit ykstiyisviestitkin. Jos tämä häiritsee foorumia, niin lopetetaan! Itse olen pitänyt tätä hauskana juttuna…

Edit.

Olet siis ehkä ymmärtäny väärin mitä me ajamme takaa. Meitä sattuu ihan hitosti!

Jatka vain. Yhtä arvokkaita klippejä kuin pommitusklipitkin.

Partisaanit tuhos SU-27 hävittäjän, mainittu on, mutta olikohan tää video jo täällä?
Ulkomaalaisten agenttien lista taas kasvanu Venäjällä, joukossa mm WFF
Venäjä vie Bahmutiin jääneitä siviilejä jonnekin, toki osa noista niitä "odottajia".

Viimeksi muokattu:
Kuumottavaa pimeätoimintaa (ainakin ryssille). Käännös telegrammin puolelta.

A sniper-reconnaissance of the Luhansk border detachment "minus" fighters of the "world's best private army" from a distance of several tens of meters. A group of border guards repelled an attack by the "Wagnerians" in the industrial zone of Bakhmut tonight. According to sources, the enemy has 5 "200" and 1 "300", the Ukrainians also have one wounded, but, in general, no casualties.

Viimeksi muokattu:
Älkää ymmärtääkö väärin! Saa ja pitää laittaa näitä videoita. Samalla tulee hyvä olo, mutta usein tulee mieleen kaikki se paska mitä ryssä on saanut aikaan.

Juu! Ne saa paskaa aikaan koko ajan! Näissä videoissakin joita perjantaisin olen tavannut jakaa, on aina se valtava suru läsnä. Pieniä ilon läikähdyksiäkin sieltä silloin tällöin löytyy ja niitä olen aina perjaintain melankoliaan halunnut jakaa.

Samalla asialla ollaan.

Niin mutta mihin hintaan? Ei ole järkeä lennellä niillä enää taloudellisesti.
Jos Ukrainalaisilta kysytään niin uskon että lentäisi mieluummin Horneteilla kuin MiGeillä.

Lentotunneista olisi kiva tietää kummalla on enemmän, Horneteilla on lennetty aktiivisemmin mutta MiGit palvelukseen jo karkeasti 10 vuotta aiemmin.
Itse veikkaisin että MiGeissä enemmän.

Back