Ukrainan konflikti/sota

Minä tulkitsen tämän näin: SECRET kertoo salaustason ja "REL TO FIN, UKR, FVEY, NATO" tarkoittaa "Release message to Finland, Ukraine, Five Eyes, NATO"

Ainakin näin on arkielämässä REL-lyhenne tarkoittanut, ne muutamat kerrat kun olen törmännyt siihen.

Se REL TO on "Authorized for release to". Muuten menee <salaustaso> ja kaksi vinoviivaa, sitten muut. Eli tuossa Salainen//Voidaan jakaa FIN, UKR... maakoodi on aina 3-kirjainta. Jotenkin tuolleen tavailin tuolta dni.gov sivuilta.
 
Hetkonen!
Siis ymmärsinkö oikein? Snipex Alligator joka on nykypäivänä melko mörkö jopa antimateriel-kivääriksi on nyt risteytetty jotenkin natsien Hochdruckpumpen kanssa? Melkoisia seppiä.
siellä on twiitin kommenteissa kuva josta rakenteen näkee paremmin. En tiedä asiasta sen tarkemmin.
 

Samat höpinät ja löpinät jatkuu, mutta jossakin rivien välissä aina vilahtaa, että neuvottelupöytään pitäisi jo päästä. Hiljalleen kiehuva kattilavesi polttelee jo kovasti 🐸 sammakkoa...

"Kaikkien neuvottelujen tulee perustua siihen, että Venäjän edut ja huolenaiheet otetaan huomioon, Lavrov sanoi."🤣🤣🤣
 
Venäläiset miinoittamassa Dnipron vasenta rantaa eli itäistä puolta:

A video appeared in local Kherson sources, as its said, Russians are mining the left bank of the Dnipro river


-

TOW-2, Humveen päältä laukaistuna Bakhmutin seudulla:

Ukrainian soldiers attack Russian positions with TOW-2, as said to be Bakhmut area.

https://t.me/MaksymZhorin/4331


-

Hylätty T-90M, tästäkin näyttää olevan tela katki, tai ehkä kuva hämää. Kommenttien perusteella voisi olla uusi menetys:

Damaged and abandoned Russian T-90M as said somewhere near Kreminna, Luhansk region.

https://t.me/lost_warinua/33161

 
Väitetysti Pietarissa jonotetaan rahanvaihtopisteelle. Kommenteissa kysyttiin, milloin video on kuvatta ja hän vastasi että tänään:

As ruble continues to plunge, there is a long line in St. Petersburg for money exchangers.


Tulee ihan vanhat hyvät 80- ja 90-lukujen ajat mieleen, näin varmasti vanhemmat pietarilaiset tuumivat kun seisovat taas kerran jonoissa.

-

Muistan että joku pohtii tässä ketjussa viikko tai pari sitten, mitä eri reittejä Krimille voisi suorittaa maahyökkäyksen. Yksi vaihtoehto oli niemimaan itäreunassa sijaitseva "ohut kaistale", joka näyttää uhkaavasti pehmoiselta rantamaalta (Arabat Spit nimeltään, ainakin alla olevassa kartassa). Sattumalta tuli tämä viesti vastaan, lainaan ensin eläkkeelle jääneen kenraali Ben Hodgesin viestin, johon se vastaa:

Ben Hodges: Make it untenable...isolate it by severing the two 'bridges' that connect it to Russia. Then, with long-range precision fires, hit Sevastopol and Dzankoy and Saky and the other sites where Russia has assets, facilities, or hq's. LÄHDE

Vastaus tähän: LÄHDE

Two factual errors in the cited tweet: there are two roads to Crimea; Sivash isn't a swamp, it's a salty lake mostly only up 2 meters deep.

(the Red Army crossed Sivash in 1920)


FsQyvYtWYAAHine


And yes, sorry, three roads - I've forgotten about the Arabat spit.

-


Toki sodankäynti vuonna 1920 on rajusti erilaista kuin vuonna 2023, mutta selvästi tuo "oikean reunan kaistale" (Arabat Spit -nimeltään yllä olevassa kartassa) on vähintään jalkaväen kuljettavissa.

HUOM: vielä on hyvin pitkä matka että oltaisiin tässä tilanteessa, laitan tämän ainoastaan koska se tuli vastaan ja muistin että aiheesta käytiin keskustelua aikaisemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Kappas vain, mitäs meillä on tässä. Puolalainen Bumar-Łabędy yhtiö ilmoittaa aloittavansa T-64 panssarivaunujen ja muiden T-sarjalaisten korjaustyön yhteistyössä ukrainalaisen Ukroboronprom-yhtiön kanssa. Lisäksi Bumar-Łabędy tekee mahdollisesti Leopard 2 vaunujen tarvitsemat korjaustyöt tiloissaan. Lehdistötiedotteessa puhutaan muustakin yhteistyöstä (tutkimus, tuotekehitys yms.) joten ei jääne pelkästää vaunujen korjaamisen tasolle.

En myöskään ihmettelisi, vaikka yhteistyö olisi ollut aktiivista jo aikaisemmin, mutta nyt se on julkista ja virallista kun asiasta on oikein sopimus (en voi olla pohtimatta myös, että kun sota on joskus ohitse ja Ukraina miettii seuraavaa panssarivaunuaan, Puolassa valmistettu K2PL voi olla vahva ehdokas):

Together with our partners Ukrainian @ukroboronprom we have created a service center for #T64 tanks in #BumarŁabędy.

In the long term, it is planned to extend the cooperation to support the T-family tanks.

The possibility of joint maintenance of the #Leopard2 family tanks is also being considered.

Press release:


https://grupapgz.pl/bumar-labedy-i-ukrobronprom-utworzyly-centrum-technologiczne-napraw-czolgow-t-64/

Lehdistötiedosteen tekstin käännös:

Bumar-Łabędy and Ukrobronprom have established a technological center for the repair of T-64 tanks

Bumar-Łabędy and Ukrobronprom have established a technological center for the repair of T-64 tanks


In Zakłady Mechaniczne Bumar-Łabędy SA, works related to the implementation of the concluded contract for repairs of T-64 tanks have begun. The agreement was signed between the company of Polska Grupa Zbrojeniowa and the Ukrainian concern Ukrobronprom.

Bumar-Łabędy and Ukrobronprom have jointly established a technology center dedicated to the repair of T-64 tanks. New capacities will be created based on the technological potential of the Gliwice-based company. The agreement also provides that the Ukrainian T-64 tanks will be serviced, serviced and restored to full working order. The choice of Bumar-Łabędy as the partner of this contract results from the fact that it has extensive experience in servicing and modernizing tanks of the T family, including the T-72 and PT-91.

– Gliwickie Zakłady Mechaniczne is ready to create a hub for repairs of armored equipment used by the Ukrainian army. Over 70 years of experience of the Department in the field of both production and conducting inspections, repairs, retrofitting and modernization of armored equipment will be a key help in maintaining the defense capabilities of the Ukrainian army. Thanks to regular repair and service activities, the used vehicles will regain fully the required combat readiness - said Edyta Szymańska, President of the Management Board of ZM "BUMAR-ŁABĘDY" SA

The agreement provides for cooperation in the field of repairs, overhauls, assembly, production and development of the supply chain of T-64 vehicles together with other elements of the technological process of tanks. In the long term, cooperation is also planned in the servicing of T-72 and PT-91 tanks, transferred by Poland to the Ukrainian side. The possibility of conducting joint work on servicing the Leopard 2 family tanks, transferred to Ukraine by an international coalition, is also being considered.

The Bumar-Łabędy company is considered as a service hub for Leopard 2 family tanks transferred to Ukraine by the international armored coalition. Thanks to the modernization program of the Leopard 2A4 tanks to the 2PL standard for the needs of the Polish Army, the company has gained the knowledge, technical facilities and experience necessary in this area.

– We are grateful to our Polish partners for their help in increasing the number of armored equipment for the Armed Forces of Ukraine. Each such international agreement integrates us within the production chains of NATO member countries, said Ukroboronprom Director General Yuri Husyev.

The ongoing agreement on cooperation in the service of T-64 tanks is another in the broadly understood armored area concluded between the Polish and Ukrainian sides. During President Volodymyr Zelensky's visit to Poland, the following agreements were signed: an agreement on cooperation in the production of 125mm tank ammunition and a letter of intent on the sale of Rosomak wheeled armored personnel carriers to the Ukrainian side.

 
Muistan että joku pohtii tässä ketjussa viikko tai pari sitten, mitä eri reittejä Krimille voisi suorittaa maahyökkäyksen. Yksi vaihtoehto oli niemimaan itäreunassa sijaitseva "ohut kaistale", joka näyttää uhkaavasti pehmoiselta rantamaalta (Arabat Spit nimeltään, ainakin alla olevassa kartassa). Sattumalta tuli tämä viesti vastaan, lainaan ensin eläkkeelle jääneen kenraali Ben Hodgesin viestin, johon se vastaa:

Ben Hodges: Make it untenable...isolate it by severing the two 'bridges' that connect it to Russia. Then, with long-range precision fires, hit Sevastopol and Dzankoy and Saky and the other sites where Russia has assets, facilities, or hq's. LÄHDE

Vastaus tähän: LÄHDE

Two factual errors in the cited tweet: there are two roads to Crimea; Sivash isn't a swamp, it's a salty lake mostly only up 2 meters deep.

(the Red Army crossed Sivash in 1920)


FsQyvYtWYAAHine


And yes, sorry, three roads - I've forgotten about the Arabat spit.

-


Toki sodankäynti vuonna 1920 on rajusti erilaista kuin vuonna 2023, mutta selvästi tuo "oikean reunan kaistale" (Arabat Spit -nimeltään yllä olevassa kartassa) on vähintään jalkaväen kuljettavissa.

HUOM: vielä on hyvin pitkä matka että oltaisiin tässä tilanteessa, laitan tämän ainoastaan koska se tuli vastaan ja muistin että aiheesta käytiin keskustelua aikaisemmin.
Niin, nuo vesialueet Krimin ja muun Ukrainan välissä ovat matalia. Niiden ylittäminen on mahdollista sekä syöksyveneillä, lautoilla, että amfibiokykyisillä ajoneuvoilla. Pelkkiin kuivan maan teihin ei tarvitse operaatioissa tukeutua.
 
Back
Top