"Jos Vladimir Putin alkaa lähestyä tappiota, riskistä tulee hyvin vakava" | Verkkouutiset
Viime kädessä Venäjän johtaja on Grigori Judinin mukaan valmis tuhoamaan kaiken.
www.verkkouutiset.fi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ei tule nykyisessä muodossaan, maa on liian hajanainen mihinkään toimivaan demokratiaan, vaikka olisi pyrkimystäkin sellaiseen.Joskus luulin myös että ex- neukkulasta tulee samanlaisia valtioita kuin meistäkin, Ukraina sitä nyt tekee, mutta epäilys on vahva mahtaako emäryssälästä kunnollista tulla ikinä..
"Jos Vladimir Putin alkaa lähestyä tappiota, riskistä tulee hyvin vakava" | Verkkouutiset
Viime kädessä Venäjän johtaja on Grigori Judinin mukaan valmis tuhoamaan kaiken.www.verkkouutiset.fi
Olen samaa mieltä siitä, että ammustuotanto pitäisi olla jo kunnossa. Mutta länsi ei ole sillä tavoin sodan osapuoli, ettei se itse käy suoraa sotaa Venäjää vastaan eikä siitä asetelmasta ole syytä luopua.[
Tämän on aivan totta. Samaan aikaan EU:ssa riidellään kuukausia siitä miten 155:a pitäisi hankkia. On kyllä uskomatonta seurata EU:n johtajia, kun osa ei vieläkään tajua, että ollaan sodan osapuolia. Macroni ainakin on aivan aivokuollut.
Kyllä hyökkäyksen kohde on osapuoli, silloinkin kun pitää käsiä selän takana eikä puolustaudu.Olen samaa mieltä siitä, että ammustuotanto pitäisi olla jo kunnossa. Mutta länsi ei ole sillä tavoin sodan osapuoli, ettei se itse käy suoraa sotaa Venäjää vastaan eikä siitä asetelmasta ole syytä luopua.
Olen samaa mieltä siitä, että ammustuotanto pitäisi olla jo kunnossa. Mutta länsi ei ole sillä tavoin sodan osapuoli, ettei se itse käy suoraa sotaa Venäjää vastaan eikä siitä asetelmasta ole syytä luopua.
Ukrainan armeijan todellinen vahvuus ja reservi on yksi tämän sodan varjelluimmista salaisuuksista. Tuo 30000-40000 miestä perustuu vuodettujen papereiden alunperin 12 hyökkäysprikaatiin, jotka sieltä löytyi listattuna. Niistä länsi kouluttaisi ja varustaisi 9 ja Ukraina 3. Siitä sitten arvioitu miesmäärää. Tämän lisäksi esim. Militaryland listaa paljon muitakin yksiköitä.En näköjään ole yksin hämmennykseni kanssa. Viime kesänä Ukrainan reservien kooksi arvioitiin 250 000 - 300 000 sotilasta, loppuvuodesta Progozhin puhui 200 000 miehen varustellusta hyökkäysarmeijasta ja nyt se on kutistunut eri lähteissä hyökkäyssotaan koulutettuun ja varusteltuun 30 000 - 35 000 mieheen.
Epäilen tietoja Ukrainan reserviläisistä maskirovkaksi.
Hyökkäyssotaan koulutettu ja varustettu reservi on tottakai eri asia kuin reserviläisistä mobilisaatiolla aikaan saatu paikallispuolustusjoukko.
Veikkaisin että kun Ukrainan alue on niin suuri ja kaikki paikallisjoukot listaa tarvitaan vähintään puolimiljoonaa ukkoa Venäjän mobilisaation suorittamaa armeijaa vastaan. Kuinka paljon näistä operatiivisiin manoveereihin kykeneviä joukkoaja. Veikkaan kolmasosaa.Ukrainan armeijan todellinen vahvuus ja reservi on yksi tämän sodan varjelluimmista salaisuuksista. Tuo 30000-40000 miestä perustuu vuodettujen papereiden alunperin 12 hyökkäysprikaatiin, jotka sieltä löytyi listattuna. Niistä länsi kouluttaisi ja varustaisi 9 ja Ukraina 3. Siitä sitten arvioitu miesmäärää. Tämän lisäksi esim. Militaryland listaa paljon muitakin yksiköitä.
https://militaryland.net/news/ukrainian-units-ready-for-the-offensive/
Puhut hyökkäysarmeijasta. Minä taas olen ymmärtänyt niin, että vahvuudet 30 000 – 35 000 miestä tarkoittavat yhteensä uusia perustettuja yhdeksää prikaatia (ja siihen lisäksi vielä Ukrainan varustamat kolme prikaatia, jotka nostavat tuota miesvahvuutta), ei kokonaista hyökkäysarmeijaa. Ukrainahan on kouluttanut ja kouluttaa hyökkäyssotaan myös sisäministeriönsä alaisuudessa olevia joukkoja, jotka on tarkoitettu tukemaan varsinaisen armeijan joukkoja. Tältä pohjalta ymmärrän niin, että on tarkoituksellisesti melko vaikea arvioida minkä verran Ukraina on kaiken kaikkiaan varannut joukkojaan vastahyökkäykseen.En näköjään ole yksin hämmennykseni kanssa. Viime kesänä Ukrainan reservien kooksi arvioitiin 250 000 - 300 000 sotilasta, loppuvuodesta Progozhin puhui 200 000 miehen varustellusta hyökkäysarmeijasta ja nyt se on kutistunut eri lähteissä hyökkäyssotaan koulutettuun ja varusteltuun 30 000 - 35 000 mieheen.
Varmasti on paljon maskirovkaa ilmassa. Olisihan se aika yllättävää, jos julkisuudessa tiedettäisiin tasan tarkkaan Ukrainan vahvuudet ja edellytykset hyökkäykselle.En näköjään ole yksin hämmennykseni kanssa. Viime kesänä Ukrainan reservien kooksi arvioitiin 250 000 - 300 000 sotilasta, loppuvuodesta Progozhin puhui 200 000 miehen varustellusta hyökkäysarmeijasta ja nyt se on kutistunut eri lähteissä hyökkäyssotaan koulutettuun ja varusteltuun 30 000 - 35 000 mieheen.
Epäilen tietoja Ukrainan reserviläisistä maskirovkaksi.
Hyökkäyssotaan koulutettu ja varustettu reservi on tottakai eri asia kuin reserviläisistä mobilisaatiolla aikaan saatu paikallispuolustusjoukko.
Tuo nimimerkki APCR:n linkkaama Militarylandin laskelma arvioi joukkoja olevan koulutettavana&varustettavana ja muuten hyökkäämiseen varattuna olevan noin 100 000 miehen verran.Puhut hyökkäysarmeijasta. Minä taas olen ymmärtänyt niin, että vahvuudet 30 000 – 35 000 miestä tarkoittavat yhteensä uusia perustettuja yhdeksää prikaatia (ja siihen lisäksi vielä Ukrainan varustamat kolme prikaatia, jotka nostavat tuota miesvahvuutta), ei kokonaista hyökkäysarmeijaa. Ukrainahan on kouluttanut ja kouluttaa hyökkäyssotaan myös sisäministeriönsä alaisuudessa olevia joukkoja, jotka on tarkoitettu tukemaan varsinaisen armeijan joukkoja. Tältä pohjalta ymmärrän niin, että on tarkoituksellisesti melko vaikea arvioida minkä verran Ukraina on kaiken kaikkiaan varannut joukkojaan vastahyökkäykseen.
This is a visual overview of the publicly known Ukrainian spring offensive units. This formation is already more powerful than the operational forces of i.e. the British or French or German or Italian or Spanish Army... but this is not all what is heading to the front soon.
Kuulostaa kovin neuvostodoktriinilta. Välineisiin on omaksuttu kertakäyttökulttuuri. Tämä puolestaan kertoo, ettei ukrainalaisilla ole käytössään tehokasta huoltoketjua. Välineet raavitaan huoltopisteisiin miten pystytään ja ehditään, jossa niitä sitten huolletaan luovasti soveltaen, kun ei ole toimivaa varaosalogistiikkaa. Eivät siis edes ymmärrä, mistä kehityksestä ovat jääneet paitsi 80 vuoden aikana.Tässä vitja liittyen edelliseen. Hänen mukaan kalustokirjo ei ole minkäänlainen ongelma, koska hyökkäyksen ajan eri ajoneuvojen ja lavettien täytyy kestää vain 2-3 viikkoa. Myöhemmin voi sitten katsoa, mitä pidetään ja mitä hylätään.
Thread by @noclador on Thread Reader App
@noclador: A few comments to questions raised about the graphic of the publicly known Ukrainian Spring Offensive brigades: 1) most self-propelled artillery is assigned to artillery brigades, which can fire with 60-8...…threadreaderapp.com