Ukrainan konflikti/sota

Venäläinen yrittää hyökätä edelleen, tässä videossa pysäytetään hyökkäys Avdiikan suunnalla:

"110 Separate Mechanized Brigade of #Ukraine stopping relatively large (15 units of armour plus infantry) #Russia assault near Avdiivka. War Zone channel writes such assaults are frequent in this direction and the 110 Brigade has so been successfully resisting them while receiving much less attention than the assault brigades in the south"


Marinka ja Avdiivkan puolustajat on tehnyt käsittämättömän hienoa työtä koko sodan ajan. Vastaavasti (lähinnä mielikuvitusvaltioiden) ryssä ylittänyt kaikki ryssimisen kykynsä.

Lähialueelta löytyvät myös ainoa pätkät rintamaa, jotka ovat samat kuin 23.2.2022. Kiinnostaisi tietää miksi ryssä ei ole yrittänyt mitään sodan aikana. Kenties Marinka ja Avdiivka toimivat osaltaan näiden pätkien lukkoina.
 
On myös toinen samankaltainen lähde. En osaa sanoa onko luotettava.

Twitterissä törmäsin jonkun esiin kaivamaan ryssänäkemykseen. Sen mukaan olisi jo tiedossa, että ryssä tulee vetäytymään viljadiilistä. Se olisi Erdoganille arvovaltatappio, joten hän päätti päästää Azovstalin vangit Ukrainaan. Silloin hän onkin ensimmäinen, joka ehti tehdä sopimusrikkomuksen ryssän ja Turkin välisissä sopimuksissa, jolloin viljadiilin raukeaminen selittyisi Erdon omilla tekemisillä, eikä näyttäisi Erdon heikkkoudelta. Samalla Erdo saisi näyttäytyä kansainvälisesti vahvana johtajana, joka tuosta noin vain voi haistattaa paskat putlerille. Tuo ei itse asiassa ollut läheskään niin kajahtanut teoria kuin mitä ryssiltä on totuttu yleensä kuulemaan. Totuus on kuitenkin luultavasti jotain muuta. Turkista on kuulunut muitakin hyviä uutisia, hyvä niin, olipa syy siihen mikä tahansa.

Sitäkin on spekuloitu, että putler ei aio/uskalla matkustaa Turkkiin, vaikka valtiovierailusta puhetta onkin ollut.
 
Dimalla on taas känkkäränkkäpäivä. Venäläisten mukaan ukrainalaiset yrittivät iskeä Smolenskin ydinvoimalaan NATO-ohjuksin (!) ja Medvedev on jo iskemässä Ukrainan ydinvoimaloihin ja lisäksi Itä-Eurooppalaisiin ydinvoimaloihin. Diman mukaan tällaisessa toiminnassa ei olisi mitään hävettävää.

https://tass.ru/politika/18228999
Kyllä tuo Medvedev on ihan hupiukko.
 
Find Out Chalk GIF by The Undroppables


 
Kyllä siinä mennään sellaisella kuormituksella ettei ihme, jos vähän lämpimämmällä säällä kone käy kuumana. En tiedä miten esim. Afganistaniin tuodut A4 oli modattu kuumaan ilmastoon.

Eihän tuo voisi selittää kuin sen kärjessä menneen 2R hyytymisen , muut tulleet samaa uraa jolloin aura alhaalla ei ole ajettu, jääneet silti kentälle samaan paikkaan. Jotain muuta siellä on tapahtunut ainakin valtaosalle kalustosta.

Ei noista Afganistan malleista (useimmissakaan vaunutyypeissä) ole yleensä ainakaan mainittu kuin ilmastointi miehistölle. Mielestäni Kanada toi alussa Leo-1:siä ja miehistöllä jouduttiin käyttämään jotain liivejä jotka täytettiin viileällä vedellä ettei porukka sipannut.
 
Osaatko sanoa, kuinka syvää uraa noilla pusketaan? Varmasti on moottori täydessä työssä, jos kilometritolkulla aurataan.

Tiedätkö onko jäähdytykseen panostettu vrt tst- vaunu? Toki lienee haastavaa lisätä kennojen pinta- alaa vaunun sisällä, ulkoiset syylärit taas oma haasteensa.

Itse olisin lähdekriittisen tässä tapauksessa. Saksalainen lähtökohtaisesti osaa kyllä suunnitella. Ja samalla se että onko käyttäjävirhe. Sama kun ajais autolla kakkosvaihde päällä rajotinta vasten, kyllä se kone siinä lämpiää. Jäähdytysjärjestelmä on toimiva, oikein käytettynä.
 
Osaatko sanoa, kuinka syvää uraa noilla pusketaan? Varmasti on moottori täydessä työssä, jos kilometritolkulla aurataan.

Tiedätkö onko jäähdytykseen panostettu vrt tst- vaunu? Toki lienee haastavaa lisätä kennojen pinta- alaa vaunun sisällä, ulkoiset syylärit taas oma haasteensa.
Noin 30 cm on auraussyvyys, jos oikeasti halutaan kääntää miinat ylös.
En usko, että jäähdytysjärjestelmään on tehty muutoksia vs. Normaali tst-vaunu. En usko, että Suomessa on ollut edes mielessä sääolosuhteiden puolesta ajatuksissa +30*C lämpötila mun on mietitty raivausolosuhteita. Ne on kehitetty aikoinaan Suomea varten.
 
Tämmöiseen törmäsin jossain ketjussa, jonka ehdin unohtaa. Sen mukaan Ukraina muuttanut S-200 ohjuksia maasta-maahan moodiin. Tarkempaa ei ollut. Mutta tässä samaa juttua.


Tuossa on peräti 200 kilon taistelukärki joten mikäli tuo pitää paikkansa ja Ukrainalla on edes kohtuullinen määrä noita niin saa kyllä ihan mukavaa jäynää tehtyä.

 
Meillä harvoin noin kuumaa, mitä Ukrainassa säät kesällä on.
Se nyt on selvä. Mutta Suomessa ei ole ollut samaa ongelmaa? Eli tilanne kärjistyy helteiden myötä, mikä on tietysti ihan loogista. Joitain versioita on kuitenkin käytetty hiekkamaissakin, mutta ehkä siellä on ollut paranneltuja jäähdytyksiä?
 
Noin 30 cm on auraussyvyys, jos oikeasti halutaan kääntää miinat ylös.
En usko, että jäähdytysjärjestelmään on tehty muutoksia vs. Normaali tst-vaunu. En usko, että Suomessa on ollut edes mielessä sääolosuhteiden puolesta ajatuksissa +30*C lämpötila mun on mietitty raivausolosuhteita. Ne on kehitetty aikoinaan Suomea varten.
30cm tuollaisella sivulle puskevalla levyllä ei kuulosta miltään tempulta koneelle. Sanoisin, että ei ajeta likikään urku auki tuon tekemiseksi. Johan raktorit 60hv, jäisi jokaiseen isompaan myräkkään teitä aukoessa.. Odotan Ukrainan vahvistusta asiaan, ennen noiden tuomitsemista, komeeta uraa ne peltoon tyrkkää.
 
Noin 30 cm on auraussyvyys, jos oikeasti halutaan kääntää miinat ylös.
En usko, että jäähdytysjärjestelmään on tehty muutoksia vs. Normaali tst-vaunu. En usko, että Suomessa on ollut edes mielessä sääolosuhteiden puolesta ajatuksissa +30*C lämpötila mun on mietitty raivausolosuhteita. Ne on kehitetty aikoinaan Suomea varten.
Jos maata käännetään/pusketaan tai aurataan ja vauhtiakin pitäisi pitää vielä jonkinlaisena niin kyllähän siinä koneet on kovilla ja lämmöt varmasti nousee. Ja ei varmasti tuollainen panssarivaunu ole suljettuine rakenteineen mikään optimi tilanne jos ajatellaan moottorin jäähdyttämistä.
 
Mielenkiintoista huhua ao. ketjussa. Jokunen aika sitten sarjassa "kirjeitä tsaarille" olleet ryssät on siirretty Zaporizziasta Bakhmutiin, mikä saattaa viitata siihen että Bakhmut on arvovaltakysymys. Lisäksi Ukrainan EW vaikuttaa ylivertaiselta ao. lohkolla.

 
Noin 30 cm on auraussyvyys, jos oikeasti halutaan kääntää miinat ylös.
En usko, että jäähdytysjärjestelmään on tehty muutoksia vs. Normaali tst-vaunu. En usko, että Suomessa on ollut edes mielessä sääolosuhteiden puolesta ajatuksissa +30*C lämpötila mun on mietitty raivausolosuhteita. Ne on kehitetty aikoinaan Suomea varten.
Kiitos tiedoista, kyllä siinä tosiaan rykiä vaaditaan jos 30cm syvältä pusketaan, olkoonkin pehmeää mustan mullan maata.
 
Osaatko sanoa, kuinka syvää uraa noilla pusketaan? Varmasti on moottori täydessä työssä, jos kilometritolkulla aurataan.

Tiedätkö onko jäähdytykseen panostettu vrt tst- vaunu? Toki lienee haastavaa lisätä kennojen pinta- alaa vaunun sisällä, ulkoiset syylärit taas oma haasteensa.
Sitä syvyyttähän säädetään hydraulisesti niillä suksilla, varmaan maa-aineksesta kiinni kuinka syvältä voidaan ottaa ja teho/pito tulee varmaan myös sitten jossain kohtaa vastaan.
Kohtuu muhkea kyllä tuo penkka ensimmäisenä menneen 2R keulilla. Tuossa MRAP:kin näyttäisi olevan joku härveli keulilla (raivain?).
Ihan uskomaton tämänkin soppa, jopa viisi raivauslaitetta liki samassa kasassa, todellakin kiinnostaisi tietää mitä kaikkea tuossa on tapahtunut :oops:
Yhdessä videossa näkyy että vasemman puoleinen 2R siis palanut myös kyljestä takaa metsäsaarekkeen puolelta (RPG konehuoneeseen?):unsure:
Screenshot 2023-07-09 23.27.27.png

On se yksi toisen uran tehnyt Leo-1 pohjainenkin kuvasta ulkona oikealla näköjään ihan Wisent auravaunu.
Edit: Ihmettelen tätäkin ihan helvetisti, miten hull lenght aura jättää vihreän kaistaleen keskelle raivattua uraa? 🤯
Screenshot 2023-07-09 23.26.08.png

Edelleen laittaisin T-sarjalaisen jyrällä keulille "tiedustelemaan" mistä miinoite alkaa, sitten kun se löytyy ja jos tuollainen full lenght aura käytössä niin vaihdetaan se keulille varmempana pelinä:unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top