Sotasaalis TOS käytössä:
Ammuksia ei liene rajattomasti, mutta en ihmettelisi, etteikö esim. Azerbaijan myisi tiskin alta.
Ammuksia ei liene rajattomasti, mutta en ihmettelisi, etteikö esim. Azerbaijan myisi tiskin alta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Minun näkemys ryssien tappioista: Jos sinne lähdettiin puolella miljoonalla ukolla jotka loppu kesken, mobikkeja on sitte viety sen parisataatuhatta... ja nyt ei kähmyt riitä mihkään, puhumattakaan miehitetyiltä alueilta pakkovärvätyistä... puhumattakaan ryssien JSP:n ja kenttäsairaalan tasosta....Sanoisin että mikään normi 1:3 kaava ei päde ryssien kuolleitten ja haavasten kanssa... Minun näkemys on että siellä on mennyt pian yks 350 000 ukkoa hautaan ja toinen mokoma lasarettiin ilman jalkaa/kättä...Kun katsotaan mitä tahansa ryssän suunnasta tulevaa tietoa tappioista, niin sen voi kyllä suoraan kertoa kahdella tai kolmella. Perustan tämän mutun ihan suoraan siihen mitä olen nähnyt ja lukenut netin ihmeellisestä maailmasta. Johan noista kalustotappioista saisi varmaan kasaan tuon 47700 kuollutta oli niissä tuhoutumishetkellä täysi miehistö tai ei.
Kuolleita poltetaan, jätetään pellolle tai puristetaan lihapaaliksi, niin miten kenelläkään on kuvaa oikeista luvuista? Tuskin katujen miehet, maaseudun juopot tai edes burjaatit saa nimiään lehtiin kuolinilmoituksiin. Ainoastaan parempi väki omaa sen verran voimaa, että heillä edes teoriassa mahdollisuus saada tieto kuolemasta. Virallinen KIA jos olisikin tuo 47700, niin MIA vähintään sama. Mutta ryssän logiikallahan kadonnut ei ole kuollut ja Lada jää saamatta. Paljonkohan Ukrainalla on jo vankejakin varastossa?
Se alkuvaiheen vahvuus oli maks 200k sotilasta Venäjällä, ei siis puolta miljoonaa. (Toki en ole varma, sisältyikö tuohon Wagnerit ja muut palkka-armeijat ja mielikuvitusvaltojen joukot)Minun näkemys ryssien tappioista: Jos sinne lähdettiin puolella miljoonalla ukolla jotka loppu kesken, mobikkeja on sitte viety sen parisataatuhatta... ja nyt ei kähmyt riitä mihkään, puhumattakaan miehitetyiltä alueilta pakkovärvätyistä... puhumattakaan ryssien JSP:n ja kenttäsairaalan tasosta....Sanoisin että mikään normi 1:3 kaava ei päde ryssien kuolleitten ja haavasten kanssa... Minun näkemys on että siellä on mennyt pian yks 350 000 ukkoa hautaan ja toinen mokoma lasarettiin ilman jalkaa/kättä...
Perustin ton "puol miljoonaa ukkoa" kentällä olleitten yhtymien määrävahvuuteen, joten siinä laskelmat kyllä kusee mulla rankasti .... Toisaalta ryssien kaiken kattavaan valehteluun suhteutettuna, mun näkemys saattaa sekin olla liian pieniSe alkuvaiheen vahvuus oli maks 200k sotilasta Venäjällä, ei siis puolta miljoonaa. (Toki en ole varma, sisältyikö tuohon Wagnerit ja muut palkka-armeijat ja mielikuvitusvaltojen joukot)
Siinä taidettiin miinoittaa tieura dronen avulla.
Unavoidable punishment day and night. There are 36 OBrMP "Owls" working
Tuo 200k oli siis länsimaiden määrittelemä ja laskema vahvuus.Perustin ton "puol miljoonaa ukkoa" kentällä olleitten yhtymien määrävahvuuteen, joten siinä laskelmat kyllä kusee mulla rankasti .... Toisaalta ryssien kaiken kattavaan valehteluun suhteutettuna, mun näkemys saattaa sekin olla liian pieni
Russia has amassed up to 190,000 troops on the borders with Ukraine, the US warned on Friday, claiming it was “the biggest mobilisation of troops since the second world war” and an increase of more than 90,000 in less than a month.
Minkäs takia traktorit ei kuumene vaikka isoimmissa on aika helvetin monisiipiset aurat, etenkin Ukrainan pelloilla ja ne kyntää syvältä ja aamusta iltaan.Meillä harvoin noin kuumaa, mitä Ukrainassa säät kesällä on.
ryssät tuntien, me ei tulla koskaan tietämään niitten todellisia tappioita....Tuo 200k oli siis länsimaiden määrittelemä ja laskema vahvuus.
Tuossa esimerkiksi Guardianin juttu aiheesta 18.2.2022
Russia has amassed up to 190,000 troops on Ukraine borders, US warns
Country says Russia undertaking the ‘biggest mobilisation of troops since the second world war’www.theguardian.com
Ne onkin traktoreita, niiden käyttötarkoitus on kyntöauran tai muun äkeen veto. Ne on suunniteltu siihen. Tämä kuumenemis-case kiinnostaa itseäni, niin kuumeneeko niissä vaunuissa moottori kiehumispisteeseen vai kuumeneeko esim öljyt, vaihteistot, kytkimet tai turbiinit? (Asiaa voidaan jatkaa vaikka mussutteluissa tai maanrakennus/maataistelukone-ketjussa)Minkäs takia traktorit ei kuumene vaikka isoimmissa on aika helvetin monisiipiset aurat, etenkin Ukrainan pelloilla ja ne kyntää syvältä ja aamusta iltaan.
Joo, ei tietenkään. Tosin uskon itsekin, että Ukrainan ilmottama lukema nimenomaan kaatuneina on oikean suuntainen. Mutta siinäkään ei taida olla rintaman takana Himars- ja muu iskuissa kaatuneita venäläisiä sotilaita, ellei joku vastarintaliikkeestä ole käynyt laskemassa ainakin osan.ryssät tuntien, me ei tulla koskaan tietämään niitten todellisia tappioita....
Ei kai sillä pitäisi olla mitään väliä onko puskettu kilometritolkulla tai vain satoja metrejä. Jos on työkaluksi tehty niin pitää sen kestää. Tuolla logiikalla jos miettii vaikkapa kaivoskäytössä olevia kauhakuormaajia, niin eihän niillä voisi tehdä töitä kesällä ollenkaan kun ne reppanat kuumenee. Tai isot traktorit jotka kyntää ainakin sen 30 senttiä syvältä ja leveämpää aluetta kuin Leon raivausvaunu. Kyllä on insinööritaidon varsinainen työnäyte jos se kuumeneminen on oikeasti syy, voi hemmetti.Onkos noilla auravaunuilla tuupattu suomessa menemään yhtäjaksoisesti kilometritolkulla vaiko vaan satoja metrejä?
Ukrainalaiskomentaja: Toimimme etelässä kuin suomalaiset talvisodassa | Verkkouutiset
Ukrainalaiskomentaja: Toimimme etelässä kuin suomalaiset talvisodassa | Verkkouutisetwww.verkkouutiset.fi
Näin se homma etenee
Päivän luvut:
Todella pienet luvut tänään viimeaikaisiin verrattuna. Mikäköhän mahtaa olla taustalla, hiljaisempi päivä rintamalla vai tilastomiehet pitäneet vapaapäivän?
Jos syylärit on tukossa ja konetta viritetty niin kyllä keittää. Mutta kysymys lienee siitä että traktorin konepeitto ja lauhdutinpaketti on suunniteltu ilmavirtauksen maksimoiseksi konetilassa. Panssarivaunussa yritetään myös estää miehistöä kuolemasta nuoliin tai räjähteisiin. Se varmasti heikentää jäähdytyksen optimointia, tilanteessa jossa tulitoiminnan sijaan pusketaan maata. Alas. Siitä huolimatta on ylenkatsottu elintärkeä toiminallisuus. Jäähdytyksen PITÄÄ toimia moottorisoidussa sotakoneessa, kaikissa oletettavissa käyttöolosuhteisssa. Jos muokataan käyttöä kuormittavammaksi, pitää varmistaa moottorin suorituskyky myös tarpeellisin muutoksin. Suomi voi joutua sotimaan seksihelteelläkin, ei aina perseraiskauspakkasellaMinkäs takia traktorit ei kuumene vaikka isoimmissa on aika helvetin monisiipiset aurat, etenkin Ukrainan pelloilla ja ne kyntää syvältä ja aamusta iltaan.
Traktorit on suunniteltu vetämään työkoneita/kärryä, panssarivaunu liikuttamaan omaa painoaan.Minkäs takia traktorit ei kuumene vaikka isoimmissa on aika helvetin monisiipiset aurat, etenkin Ukrainan pelloilla ja ne kyntää syvältä ja aamusta iltaan.