Kustavi
Ylipäällikkö
Voi olla Mariupolin pääväylillä vähän tungosta, kun ryssää menee edestakasin samaa reittiä ja lisäksi koko eteläisen rintaman huolto kasvaa merkittävästi Mariupolin kautta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
On muuten tasan vuosi kulunut siitä kun Medvedev kännipäissään uhosi tuomiopäivää Ukrainalle, tasan vuosi, miten sattuikin.
Vähän luulen että noiden aseiden tarkkuus ei välttämättä ole niin hyvä kuin voisi olettaa, jos siellä on ilmatorjuntaa ja GPS häirintää. (millä sitten onkaan isketty). Uskoisin että tarkoitus on ollut katkaista kaikki liikenne, mutta raiteisiin tarkoitettu isku on mennyt maantiesiltaan.Sitä mietin, että miksi romautettiin autosilta kun todennäköisesti samoilla paukuilla olisi tullut se rautatiesiltakin alas. Ehkä ryssien junaliikenne on muiden Krimille tehtyjen iskujen seurauksena niin onnetonta ja vaatii jokatapauksessa uudelleen kuormauksen junasta kuorma-autoihin, joihin Ukraina pystyy taas iskemään, että oli tärkeämpi saada autoilta liikenne pois ja etenkin nyt kun Krimillä on jo paljon ryssiä. Ne joutuvat ajamaan rantatietä myöden kotiinsa tukkien liikenteen siellä ja vaikeuttaen siten myös kuorma-autojen liikennettä pohjoisesta Krimille ja Hersonin suuntaan. Lisäksi tämä on ryssien siviileille hyvä merkki poistua sieltä lopullisesti, ne jotka vielä pääsevät.
Ja se oli autosilta mitä Putler ajeli messevänä kuorma-autolla.
On muuten tasan vuosi kulunut siitä kun Medvedev kännipäissään uhosi tuomiopäivää Ukrainalle, tasan vuosi, miten sattuikin.
Ehkä rautatiesillankin päivät ovat vähissä. Sehän ei tarvitse muuta kuin sopivan sisäpiiritiedon saapuvasta ammusjunasta ja kiskot hiukan rikki jostain tai joku lennättää FPV droonin yhteen vaunuista tai mitä vain, lukuisia vaihtoehtoja enemmän sen sillan suhteen, joten sekin puoltaa tätä järjestystä.
Pian voi alkaa siellä Tagan-Rogin suunnalla juniin ja logistiikkasolmuihin ilmestymään ikäviä sattumuksia. Mistäs noista ikinä tietää kun huolimattomuutta on esiintynyt jo niin monessa paikassa.
Kun vertaat noiden siltojen rakenteita ja sitä, miten ilmeisesti käytetyt pintadroonit toimivat, niin vastaus lienee selvä. Kumipyöräsilta saatiin nostettua pois palkeiltaan kun ajettiin droonit sillan matalaan kohtaan ja räjähdys saatiin suunnattua ylös sillan kantta vasten. Junasillan rakenne on toisenlainen.Sitä mietin, että miksi romautettiin autosilta kun todennäköisesti samoilla paukuilla olisi tullut se rautatiesiltakin alas.
Oma mutu on että Ukraina koittaa pakottaa ryssän keskittämään kaiken kuljetuksen menemään ensin rautatiesillan kautta, ja sitten losautetaan sekin paskaksi kun joku oikein mehevä varustekuljetus on menossa yli.Sitä mietin, että miksi romautettiin autosilta kun todennäköisesti samoilla paukuilla olisi tullut se rautatiesiltakin alas. Ehkä ryssien junaliikenne on muiden Krimille tehtyjen iskujen seurauksena niin onnetonta ja vaatii jokatapauksessa uudelleen kuormauksen junasta kuorma-autoihin, joihin Ukraina pystyy taas iskemään, että oli tärkeämpi saada autoilta liikenne pois ja etenkin nyt kun Krimillä on jo paljon ryssiä. Ne joutuvat ajamaan rantatietä myöden kotiinsa tukkien liikenteen siellä ja vaikeuttaen siten myös kuorma-autojen liikennettä pohjoisesta Krimille ja Hersonin suuntaan. Lisäksi tämä on ryssien siviileille hyvä merkki poistua sieltä lopullisesti, ne jotka vielä pääsevät.
Ja se oli autosilta mitä Putler ajeli messevänä kuorma-autolla.
On muuten tasan vuosi kulunut siitä kun Medvedev kännipäissään uhosi tuomiopäivää Ukrainalle, tasan vuosi, miten sattuikin.
Ehkä rautatiesillankin päivät ovat vähissä. Sehän ei tarvitse muuta kuin sopivan sisäpiiritiedon saapuvasta ammusjunasta ja kiskot hiukan rikki jostain tai joku lennättää FPV droonin yhteen vaunuista tai mitä vain, lukuisia vaihtoehtoja enemmän sen sillan suhteen, joten sekin puoltaa tätä järjestystä.
Pian voi alkaa siellä Tagan-Rogin suunnalla juniin ja logistiikkasolmuihin ilmestymään ikäviä sattumuksia. Mistäs noista ikinä tietää kun huolimattomuutta on esiintynyt jo niin monessa paikassa.
Tuolloin ja ennen sodan alkua oli meilläkin tunnelmat toisenlaisia.
Yle tänään kirjoittelee brittien "strategisesta viestinnästä" ja informaatiosodankäynnistä.
Homma alkoi jo ennen sotaa viime vuoden helmikuussa.
"Britannian puolustusministeriön edustaja kertoo Ylelle sähköpostiste, että ministeriö uskoo vaikuttaneensa raporteillaan sodan kulkuun. Hän muistuttaa ensimmäisestä tiedusteluraportista, joka julkaistiin viikkoa ennen suurhyökkäyksen alkamista. Se sisälsi ministeriön varoittavan arvion Venäjän hyökkäyssuunitelmista.
– Olemme varmoja, että tämä auttoi kansainvälistä yhteisöä ymmärtämään ja jakamaan huolemme siitä, miten tosissaan Putin oli. Se auttoi myös Ukrainaa vahvistamaan puolustustaan ennen helmikuun 24. päivää, tiedottaja sanoo."
Vai kaksi raide paria?Oma mutu on että Ukraina koittaa pakottaa ryssän keskittämään kaiken kuljetuksen menemään ensin rautatiesillan kautta, ja sitten losautetaan sekin paskaksi kun joku oikein mehevä varustekuljetus on menossa yli.
Kuorma-autoilla onnistuu tavaran kuljetus sillan yli hajautetusti, jolloin yhdessä kuljetuksessa ei ole pakko kuljettaa kerralla ihan hervottomasti tavaraa. Yksikaistaisella junaradalla on hankalampi koittaa pilkkoa kuljetuksia useaan eri pieneen kuljetukseen jotka eivät ole yksittäisinä niin houkuttelevia kohteita.
Jos kus arvelinkin että tehokkain hetki pistää silta poikki on hyökkäyksen aikana. Tällöin vatnikit ryntää kuin sopulilauma rantatietäpitkin takaisin mordoriin ja tukkivat koko reitin. Ukraina kertoili pari päivää sitten että Krimin sillan kautta kulkee 30% ja Tangorodin kautta 70% ryssän sotalogistiikasta. Nyt tuo 30% on poikki sillan myötä ja loput 70% jämähtää vatnikkivyöryyn. Tämä vaikutus kestänee sen viikon, ehkä kaksi riippuen miten laajasti paniikki Krimillä leviää vatnikkien keskuudessa. Jos ryssän välivarastointi on tuhoutunut hyvin kaukoiskuissa niin tarvikepula ailkaa näkyä parin viikon sisällä etulinjassa.Ryzzien liikenne jamit melitopilin huudeilla
Linkki
Jos kus arvelinkin että tehokkain hetki pistää silta poikki on hyökkäyksen aikana. Tällöin vatnikit ryntää kuin sopulilauma rantatietäpitkin takaisin mordoriin ja tukkivat koko reitin. Ukraina kertoili pari päivää sitten että Krimin sillan kautta kulkee 30% ja Tangorodin kautta 70% ryssän sotalogistiikasta. Nyt tuo 30% on poikki sillan myötä ja loput 70% jämähtää vatnikkivyöryyn. Tämä vaikutus kestänee sen viikon, ehkä kaksi riippuen miten laajasti paniikki Krimillä leviää vatnikkien keskuudessa. Jos ryssän välivarastointi on tuhoutunut hyvin kaukoiskuissa niin tarvikepula ailkaa näkyä parin viikon sisällä etulinjassa.
ainoo vaan että tuo ruuhka on kaiketi ainoastaan toiseen suuntaan eli ryssälästä varmaan pääsee länteen päin sujuvasti toki takasin sitten ei mennä rivakasti, nyt olis hyvä saada kunnon hööki jostain kohtaa rintamalinjaa läpi niin että olis kunnon jamit kun perääntyvät erikoisoperaatioukot sekoilis tuolla turistien seassaJos kus arvelinkin että tehokkain hetki pistää silta poikki on hyökkäyksen aikana. Tällöin vatnikit ryntää kuin sopulilauma rantatietäpitkin takaisin mordoriin ja tukkivat koko reitin. Ukraina kertoili pari päivää sitten että Krimin sillan kautta kulkee 30% ja Tangorodin kautta 70% ryssän sotalogistiikasta. Nyt tuo 30% on poikki sillan myötä ja loput 70% jämähtää vatnikkivyöryyn. Tämä vaikutus kestänee sen viikon, ehkä kaksi riippuen miten laajasti paniikki Krimillä leviää vatnikkien keskuudessa. Jos ryssän välivarastointi on tuhoutunut hyvin kaukoiskuissa niin tarvikepula ailkaa näkyä parin viikon sisällä etulinjassa.