Ukrainan konflikti/sota

Onkohan Venäjällä niin, että mitä suurempi petos, sitä korkeammalta tiput? Aluksi laskettiin, monennestako kerroksesta tultiin alas, mutta Prigon tapauksessa ei löytynyt tarpeeksi korkeaa pilvenpiirtäjää. Jos löytyy vielä suurempi petturi, täytynee hänet lähettää palkintomatkalle soyuzilla ja tiputtaa kiertoradalta.
Olikohan siinä kuuhun tippuneessa joku kyydissä? Eivät vaan älynneet että ei sieltä maahan tipu.

Näköjään oon pahasti myöhässä....
 
Juuri olin tulossa linkkaamaan samaa, hyvä että päivystys pelaa forumilla.

Todella mielenkiintoista. Kyllä jossain päin rintamaa pöhisee nyt enemmän kuin mitä me tiedämme.

Onko pöhinää Ukrainalla vai ongelmia venäjällä.

Tiedustelu saanut selville että rintamalohkolla X jäljellä enää minimimiehitys ilman kunnollista huoltoa, raskas kalusto pyyhitty pois vahvuudesta ja ilmatuki suljettu torjunnalla pois käytöstä. Vaikka tuonne ei lyötäisi enempää höökiä niin nykyisellä mennään läpi ellei muita lohkoja heikennetä, juuri sitä mihin Ukraina on pyrkinyt kesäkuusta lähtien.

Nämä jenkkien "vuodot" ovat aina vaikuttamista tilanteesseen ja niillä luodaan painetta venäjälle tehdä juuri niinkuin Ukraina haluaa heidän tekevän.
 
Tuo matkanopeus veneissä tarkoittaa lähinnä sitä nopeutta, joka on taloudellisin nopeus. Tuolla nopeudella merimailit taittuvat pienimmällä polttoainemäärällä.

Tuolla samaisella sivulla mainitaan huippunopeudeksi 40 solmua, jota itse pidän aika "nynnynä" vahtina tuollaiselle RIB-veneelle. Mutta sehän on ilmaistuukin +40... Todellinen huippu nopeus on varmasti vähintään tuo @ddude mainitsema 45 solmua. Ja Tuolla nopeudella vene/moottori kestää vetää koko matkan, olkoonkin, ettei se ole polttoainetaloudellisesti parasnopeus..
Aina pitää myös muistaa mitä kyydissä oleva henkilöstö ja heidän sisäkalut kestävät ja uskoisin, että tuo 30 solmua on monen kokonaisuuden summa.
 
Yhdysvallat osallistuu F-16 lentäjien kouluttamiseen, koulutus alkaa syyskuussa eli ensi kuussa.

BREAKING

"The USA plans to start training Ukrainian pilots on the F-16 in September", - NYT

Pilots of the Air Force of the Ukrainian Armed Forces will undergo training in the USA as soon as Ukraine determines them.



Ukraina on huhujen mukaan saamassa 72 konetta Euroopasta ja jenkeistä lisää kun nämä on luovutettu.

Ennen sotaa Ukrainalla oli wikin mukaan 20x Mig-29, 30x SU-27, 8x SU-24 ja 16x SU-25 eli 76 konetta. Oletettavasti lentäjiä on 2-3 per kone ja saman verran niitä koulutetaan myös jokaiselle F-16 koneelle.

Nyt koulutuksessa on sellainen määrä porukkaa että mukana täytyy olla muitakin kuin alkuperäisiä pilotteja tai sitten jäljellä olevilla koneilla ei paljoa enää lennetä.
 
Ukraina on huhujen mukaan saamassa 72 konetta Euroopasta ja jenkeistä lisää kun nämä on luovutettu.

Ennen sotaa Ukrainalla oli wikin mukaan 20x Mig-29, 30x SU-27, 8x SU-24 ja 16x SU-25 eli 76 konetta. Oletettavasti lentäjiä on 2-3 per kone ja saman verran niitä koulutetaan myös jokaiselle F-16 koneelle.

Nyt koulutuksessa on sellainen määrä porukkaa että mukana täytyy olla muitakin kuin alkuperäisiä pilotteja tai sitten jäljellä olevilla koneilla ei paljoa enää lennetä.
Jossain luki, että vain 6 pilottia osasi englantia tarpeeksi hyvin ja pystyivät menemään F-16-koulutukseen. Pilottien määrä tulee olemaan isoin pullonkaula tässä. Koneita toimitetaan Ukrainaan varmaan vain sitä tahtia, kun pilotteja saadaan koulutettua.
 

Luulisi ettei tilanne voi olla näin paha, tämän täytyy olla jonkin museon siirtoajo tai kenties näyttelyn tai paraatin takia?

T-10M vaunuja oli virallisesti Neuvostoliiton panssarijoukkojen kirjanpidossa ihan Neuvostoliiton viimeisiin päiviin asti, joten tietty määrä näitä oli (ainakin teoriassa) pidetty käyttökelpoisessa kunnossa. Sama juttu T-34-85 vaunujen kanssa. Kummatkin oli modernisoitu tiettyjen piirteiden (olikohan telaketjut, moottori ja vaihdelaatikko sekä radiot) osalta 60- tai 70-luvulla, en muista tarkemmin milloin.

Sanomattakin selvää että nämä molemmat vaunutyypit olivat syvien reservien käyttöön merkittyjä.
 
Jos täällä olevat huhut on totta, että Robotynestä etelään on edetty nyt kilometrikaupalla, niin Venäjän tilanne taitaa olla aika heikko.

Ilmoitetut päivätappiot ovat ennemminkin olleet laskevia. Jos tähän yhdistetään kiihtyvä eteneminen niin Venäjä on tainnut kulua aika pahasti. Tai sitten puolustuksen syvyydessä on aika paljon tyhjää linjojen välillä, joka pitää vain perääntyä nopeasti.

Mielenkiintoinen seuraava viikko tulossa. Menestystä Ukrainalle!
 
Back
Top