Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tai bunkkeri runkkari halusi antaa mielikuvan että uskoo. Pitää huomioida että Putin ei halua neuvotella vaan vaikuttaa"Sitten hän sanoi, että Ukrainan delegaatio oli lähtenyt Puolaan, koska he halusivat puhua Yhdysvaltain presidentille saadakseen ohjeistuksensa, Scholz sanoi transkription mukaan naurahtaen."
Miettikää. Ydinasevaltion johtaja oikeasti uskoo näihin proxysota venäjä vs. Nato juttuihin...
Bild: Näin Scholz ja Macron keskustelivat Putinista Ukrainan sodan alussa – ”Jokin vaivaa minua enemmän kuin puheet”
Saksalaistoimittaja on saanut haltuunsa transkription puhelinkeskustelusta, jonka Saksan liittokansleri ja Ranskan presidentti kävivät Ukrainan sodan toisella viikolla. Aiheena oli Venäjän presidentti Vladimir Putin.www.is.fi
Itse en huomaa videsta yhtään vihollisen tulitusta tai vilaustakaan ryssästä .
On hurjaa touhua... Ennen riitti ku hakkas siivottavaa kohdetta Suojeluskuntamanttelilla, ni katos ryssän haju... Nykyjään tarttetaan Andya, joka suorastaan räjäyttää lian pois...
Samaa hämmästelin ja pohdin että kyllä kranuja ja bullettia palaa ns turhaan melkosesti tuolla tyylillä mutta joo en ole ammattilainen tässäkään asiassaItse en huomaa videsta yhtään vihollisen tulitusta tai vilaustakaan ryssästä .
Ei raatoja .
Juoksuhaudatkin näytti siltä että sieltä on poistuttu jo viikkoja sitten
Ei ole turhaa jos 10 kranaattia ja 300 patruunaa palaa, eikä omia kuole. Ryssää pitää suolata niin kauan ettei se enää aiheuta harmistusta. Ja jos paikat on tyhjät, niin se ei haittaa, parempi kuitenkin käyttää aseistusta kuin saada ylläri omaan nahkaan.Samaa hämmästelin ja pohdin että kyllä kranuja ja bullettia palaa ns turhaan melkosesti tuolla tyylillä mutta joo en ole ammattilainen tässäkään asiassa
Ukrainaa tietää omat resurssinsa ja mihin ne riittävät. Joukkoja on turha keskittää ja sillä paljastaa omaa painopistettä, ennen kuin ollaan varmoja että siellä päästään läpi ja syöttämään murtoon riittävästi joukkoja ottamaan haltuun merkittäviä määriä selustaa. Nyt on hakeuduttu vihollisen pääaseman läheisyyteen, vedetty sen reservejä taisteluun ja tuhottu logistiikkaa sekä johtokeskuksia. Niin luodaan edellytyksiä onnistuneelle läpimurrolle. Mutta siihen yritykseen lähdetään vasta, kun Ukraina uskoo omien voimiensa riittävän kunnolliseen menestykseen.Toisaalta kiinteiden puolustusasemien huonopuoli on siinä, että Ukrainan täytyy onnistua vain yhdessä tai parissa kohtaa mutta Venäjän on onnistuttava jokaisessa murtokohdassa. Kun linjat on läpäisty niin tie sivustoille ja selustaan on auki. Jännä kyllä, että miksi ei joukkoja ole keskitetty Ukrainan toimesta reippaammin. Aika ohuella taidetaan sielläkin mennä ja pelätään vastaavasti Venäjän onnistumista jossain toisaalla kun omat joukot on kiinni.
Tokassa mätössä tappoon meni noin 45 000 ammusta ja Vietnamissa noin 50 000. Huomioitavaa on, ettei tokassa mätössä vielä kovin moni jannu räiskinyt sarjatuliaseilla.Samaa hämmästelin ja pohdin että kyllä kranuja ja bullettia palaa ns turhaan melkosesti tuolla tyylillä mutta joo en ole ammattilainen tässäkään asiassa
Ukrainaa tietää omat resurssinsa ja mihin ne riittävät. Joukkoja on turha keskittää ja sillä paljastaa omaa painopistettä, ennen kuin ollaan varmoja että siellä päästään läpi ja syöttämään murtoon riittävästi joukkoja ottamaan haltuun merkittäviä määriä selustaa. Nyt on hakeuduttu vihollisen pääaseman läheisyyteen, vedetty sen reservejä taisteluun ja tuhottu logistiikkaa sekä johtokeskuksia. Niin luodaan edellytyksiä onnistuneelle läpimurrolle. Mutta siihen yritykseen lähdetään vasta, kun Ukraina uskoo omien voimiensa riittävän kunnolliseen menestykseen.
Mä en vaan käsitä tätä nyky sotaa... Mun aikana opetettiin kuin kiinteet puolustusasemat on historiaa nyky sodassa, ei ole edes rintamalinjoja.... Opetettiin kuin vihu päästetään syvyyteen ja sitte alkaa ne koukut jne... Ei se vissiin niin sitte menekkään, niin ku luultiin. Luulis nyt perkele, että nykypyssyköillä saatais tommotteisiin kiinteisiin asemiin tehtyä helposti vaikka kilometrin levynen ränni, missä ei elä edes heinäsirkka... mut ei... Näillä vaan mennään... Mä oon kauhian hämmästyny....Toisaalta kiinteiden puolustusasemien huonopuoli on siinä, että Ukrainan täytyy onnistua vain yhdessä tai parissa kohtaa mutta Venäjän on onnistuttava jokaisessa murtokohdassa. Kun linjat on läpäisty niin tie sivustoille ja selustaan on auki. Jännä kyllä, että miksi ei joukkoja ole keskitetty Ukrainan toimesta reippaammin. Aika ohuella taidetaan sielläkin mennä ja pelätään vastaavasti Venäjän onnistumista jossain toisaalla kun omat joukot on kiinni.
Leopardeja pitäisi olla vielä reilusti heittää murtoon:
Ainoa kysymys mikä herää kun noin tarkkaan ilmoitettu että 2A4 on kuollut joku miehistön jäsen?Laitetaan itse juttukin. Siis 5 tuhoutunut ja 10 vahingoittunut. Lukemisen arvoinen juttu, paljon kaikenlaista detaljia. Miina+Lancet pahin uhka.
In 13 Weeks, Ukraine Has Lost Just Five Of Its 71 Leopard 2 Tanks
The fundamental toughness of the 69-ton Leopard 2 means tanks might take damage, visit a depot, return to the fighting then again take damage and head out for repairs.www.forbes.com
Kommenteista löytyi tällainen. Todella hienoa jos totta (kiistatta on selvää että suojaa paljon paremmin kuin ryssätankki).