Ukrainan konflikti/sota

Voikohan Ukrainalla olla jo tilanne, että koulutetuista tankkimiehistöistä on enemmän pulaa kuin tankeista?
Minkä verran tuolla on koulutettua tankkimiehistöä reservissä?
Pitkällisen 2014-2021 sodan ansiosta voi olla että tilanne on hyväkin.
Tämä ehkä selviäisikin jostain lähteestä.
Ei kai tuollaista
Suomi hoitaa myös osansa, toki kokoansa suuremmin ja ottaa ne jäljelle jääneet rapajuopot? Meillä on kuulemma tilaa...
 
Ja kun koronan otit esiin niin voisin veikata, että koronalla, unkarin ja ranskan vaaleilla, maailman taloudella ja tällä sodalla on yhteys toisiinsa. Kukin voi päätellä, että miten liittyvät.
Lisää yhtälöön vielä Saksan uusi liittokansleri, brexit, Capotilin valtaus, vetäytymnen Afganistanista, Putinin matala suosio vuosi sitten ja Ukrainan sotilaallinen vahvistuminen vuosi vuodelta. Mitä jäi pois? Ja kyllä, koronalla on vaikutuksensa tähän hyökkäykseen.
 
Menee arvailun puolelle, mutta lähes varmuudella korona on verottanut osan kuntoa. Huollon puolesta vois kanssa arvata, että Ukraina kotiareenalla pystyy tämän järjestämään paremmin. Ja kun koronan otit esiin niin voisin veikata, että koronalla, unkarin ja ranskan vaaleilla, maailman taloudella ja tällä sodalla on yhteys toisiinsa. Kukin voi päätellä, että miten liittyvät.
kerta kysyit niin se kuuluisa rokote aiheutti tämän sodan ja vaalien tulokset.
 
Lisää yhtälöön vielä Saksan uusi liittokansleri, brexit, Capotilin valtaus, vetäytymnen Afganistanista, Putinin matala suosio vuosi sitten ja Ukrainan sotilaallinen vahvistuminen vuosi vuodelta. Mitä jäi pois? Ja kyllä, koronalla on vaikutuksensa tähän hyökkäykseen.
Kyllä, ehdottomasti nämä vielä. Ja korona liittyi vielä Trumpettiinkin. En usko sattumiin. Puten aikaikkuna oli tässä, mutta jenkit tais kuitenkin olla askeleen edellä.
 
Ihmeisiin voi vielä uskoa? Olisiko kansainvälinen paine tullut niin kovaksi, että jopa ryssä taipui?
Jos edes siviilit saataisiin pois.

Venäjän narratiivi on että Azov pitää siviilejä tuolla panttivankeina jotta Venäjä ei voi käyttää tarvittavaa tulivoimaa heitä vastaan. Ukrainan hallituskin olisi kyllästynyt tähän ja sen takia tuolla oli neuvottelijoita mukana puhumassa asiasta Azoville. Sillä miksi Venäjä ei haluaisi heitä evakuoida kun voisi tehdä lopuille joukoille mitä haluaa.
 
Hei, tämä on minun ensimmäinen viestini ja olen lukenut usean viikon ajan näitä viestejä. Täällä puhutaan mahdollisesta sissisodasta, mutta minun mielestä nuo kaikki videot on sissisotaa. Ei täällä missää videossa näy, että otetaan muutama sata ukkoa ja panssarivaunua ja sanotaan, että mennäänpä tuon suon yli, että heilahtaa. Nurkkajussi meininkiä nuo videot on. Vai onko se sota muuttunut leikkimiseksi toisen maailmansodan jälkeen? Se voittaa kellä on hienoimmat laitteet?
 
Ukrainalaiset tykkimiehet parhaat päivänsä nähnessä 2S1 panssarihaupitsissa ( meillä 122 PsH 74).
Latausautomaatti ei toimi ja kaksi miestä lataa joten tulinopeus on hieman pienempi.
Savunpoistinkaa ei taida toimia kunnolla kun savua tulee ylenmäärin ja ampuja laukaisee mekaanisella- eikä sähkölaukaisulla.
Taistelutahdossa ja huumorissa ei sitävastoin näytä olevan mitään vikaa. Täytyy sanoa että slava Ukraini.


 
Hei, tämä on minun ensimmäinen viestini ja olen lukenut usean viikon ajan näitä viestejä. Täällä puhutaan mahdollisesta sissisodasta, mutta minun mielestä nuo kaikki videot on sissisotaa. Ei täällä missää videossa näy, että otetaan muutama sata ukkoa ja panssarivaunua ja sanotaan, että mennäänpä tuon suon yli, että heilahtaa. Nurkkajussi meininkiä nuo videot on. Vai onko se sota muuttunut leikkimiseksi toisen maailmansodan jälkeen? Se voittaa kellä on hienoimmat laitteet?
Tervetuloa ja heti ensimmäisenä anteeksi jos olen töykeä, mutta jos olet oikeasti seurannut täällä viestejä usean viikon ajan miten et ole törmännyt ihan konventionaaliseen sodankäyntiin videoissa yms? Tänään olemme täällä keskustelleet useaan otteeseen UKR mekanisoitujen joukkojen hyökkäyksistä ja materiaalista jota siitä on tullut meille.

Ja mikä sinun mielestä pidättelee Venäjän joukkojen etenemistä esim. Iziumin suunnalla muu, kuin perinteiset joukot? Ei siellä mitkään sissit pidä rintamalinjaa.
 
Tervetuloa ja heti ensimmäisenä anteeksi jos olen töykeä, mutta jos olet oikeasti seurannut täällä viestejä usean viikon ajan miten et ole törmännyt ihan konventionaaliseen sodankäyntiin videoissa yms? Tänään olemme täällä keskustelleet useaan otteeseen UKR mekanisoitujen joukkojen hyökkäyksistä ja materiaalista jota siitä on tullut meille.

Ja mikä sinun mielestä pidättelee Venäjän joukkojen etenemistä esim. Iziumin suunnalla muu, kuin perinteiset joukot? Ei siellä mitkään sissit pidä rintamalinjaa.

Taitaa olla elokuvien ym. luomat mielikuvat sodasta panssarilauttoineen ja ihmisaaltohyökkäyksineen syynä alkuperäisen kirjoittajan ihmettelyyn.
Nyt kun UA:n OPSEC (ja viestintäkuri kokonaisuudessaan) on ollut hyvin tiukkana koko 2 kuukautta, niin vaikka rintamilta materiaalia olisikin, julkaistavaksi päätyy vain valikoiden ja harkiten tuota ryhmä- ja joskus joukkuetason tavaraa samoin kuin droonilla kuvattua materiaalia. Inhimillinen kärsimys ymmärrettavästi halutaan Ukrainassa häivyttää järkevästi taka-alalle.

Ryssän kanavilla riittää gorea ja ruumiskasoja. Itse en niitä kovin mielelläni katso enkä täällä jaa vaikka linkkejä olisikin.
 
Suolan kanssa:
Ukrainalainen nettilehti ilmoittaa että Venäjällä on printattu sanomalehti päiväyksellä 2. toukokuuta jaettavaksi Transnistriassa.
Siinä syytetään Ukrainalaisten hyökänneen ja aiheuttaneen paljon siviiliuhreja.

False Flag mutta ei kai iivananakaan voi olla noin tyhmä...?

"Tällaisia johtopäätöksiä ehdottaa lukemalla Transnistrian sanomalehti, joka raportoi terrori-iskuista, joiden kerrotaan "äsken räjähtäneen". Mielenkiintoisinta on, että sanomalehden ilmestymispäivä on 2.5.2022 ja numero on "hätä". Tämä sanomalehti julkaistiin Venäjällä viikko sitten. Jos analysoit tekstiä, voit nähdä, että kymmeniä siviiliuhreja, Ukrainan sotilaiden ruumiita ja hyvinvointia tarvittavilla tatuoinneilla sekä poliittisia lausuntoja Tiraspolin vapaaehtoisten mobilisoinnista valmisteltiin etukäteen. Ja myös puheesta Venäjän federaation presidentille Putinille "avusta ja tuesta" (jossakin kävimme tämän läpi jo vuonna 2014). Huomioithan, että toukokuun lomat Transnistrian Moldovan tasavallassa alkavat huomenna (1.-2. toukokuuta), joten Ukrainan naapurivaltion tilannetta tulee seurata tarkasti."


Aiempi provokaatio on osittautumassa kömpelöksi lavastukseksi autossa varastetut Puolan kilvet jotka kuulu siis eri autoon...

Jotain liikehdintää mustalla merellä Venäläisillä lienee, saas nähdä yrittääkö maihinnousua samaan aikaan:
 
Back
Top