Ukrainan konflikti/sota

Ja sitten seurataan haluaako putteli pitää diplomaattisuhteet vai ei. Jos tekijät ei pian löydy telkien takaa niin asia on selvä, ryssä ei halua enää pitää kiinni lähetystöjen suojelusta. Tuolla ei kuka tahansa tule lähetystöalueille riehumaan, FSB pitää siitä taatusti huolen.

Lisää vaan tätä perseilyä niin ei pääse Väyryset ja Tuomiojat asioita sotkemaan ja sopua Moskovan kanssa hieromaan :ROFLMAO:
 
Nyt kun Putin ja kumppanit saivat Valko-Venäjän vierailun päätökseen niin on hyvä seurata syrjäsilmällä mitä maassa tapahtuu. En lähde vieläkään ylireagoimaan joukkojen siirtoihin tms. mutta tässä tuore uutinen:


Voivat tietysti siirtyä uudelle koulutusalueella tms. joten ei tätä vielä kannata ottaa uuden hyökkäyksen valmisteluna (vaikka tästäkin on juteltu).
V-Venäjän hyökkäyksellä tuskin on menestymisen mahdollisuuksia, mutta Putler voi silti aloittaa sellaisen sitoakseen Ukrainan joukkoja. Miesten tapattaminen ei Venäjää haittaa.
 
Nyt kun Putin ja kumppanit saivat Valko-Venäjän vierailun päätökseen niin on hyvä seurata syrjäsilmällä mitä maassa tapahtuu. En lähde vieläkään ylireagoimaan joukkojen siirtoihin tms. mutta tässä tuore uutinen:


Voivat tietysti siirtyä uudelle koulutusalueella tms. joten ei tätä vielä kannata ottaa uuden hyökkäyksen valmisteluna (vaikka tästäkin on juteltu).
Voisiko tämä liittyä asiaan?

 
Tällä foorumilla puhutaan paljon erilaisista sotatapahtumista. Ydinkysymyksestä, tarkoitusperästä sen sijaan vähemmän.



Mikä on Venäjän käymän sodan päämäärä ?

Tuhota Ukraina valtiona, kansana ja kulttuurina. Väittää että niitä ei itse asiassa ole koskaan ollutkaan. Todeta ettei Zelensky voi edustaa kansaansa koska ei ole slaavi. Määritellä Ukraina joksikin Malorossijaksi. De-Natsifioida Ukrainalaiset. Jne-jne.

Jos tarkoitusta varten teet systemaattisesti toimia a-e kaikilla valtaamillasia alueilla:

a) Laadit tappolistat kohdemaan keskeisistä kansalaisista
b) Perustat kidutuskeskuksia murtamaan kohdemaan vastarinnan
c) Tuhoat kohdemaan sähkö ja vesihuollon että elämän edellytykset poistuisivat
d) Suosimalla joukkoraiskauksia yrität estää väestön tulevan lisääntymisen
e) Pakkosiirrät lapsia ja väestöä Venäjälle

Niin itse asiassa toimesi avaavat sen mikä on tarkoituksesi ja päämääräsi.

Päämäärä on Kansanmurha.


Timothy Snyder
1671548237217.png
 
Zelenskylle :salut:

Onhan tuo riskaabelia hommaa, mutta tuo on sitä johtajuutta jota Putella ei ole. Jos sitten joskus kävisi niin heikosti, että Zelensky kuolisi, niin sekin voisi olla vain Ukrainalaisten motivaatiota lisäävä tekijä. Miehestä tulisi marttyyri jonka nimeen taisteltaisiin.

Ei ihan äkkiä tule mieleen kuka vastaava johtaja / valtionpäämies olisi tehnyt samaa. A. Hitler ei, jenkkien presidentit tietääkseni ei, Winston Churchill olisi moneen otteeseen halunnut käydä etulinjassa muttei ukkoa päästetty. Stalin ei käynyt ikinä lähelläkään rintamaa, eivätkä muutkaan neukkuryssäpäälliköt. Ja Putlerin paskiainen on lymyillyt valtaosan sodasta jossain bunkkerissaan.
 

Parasta pitää silmällä, ei savua ilman tulta. Näille T-80BV vaunuille olisi käyttöä muuallakin mutta nyt ne on viety Valko-Venäjälle. Pelkän harjoittelun takia? Ehkä, mutta muitakin vaihtoehtoja on.

Toisaalta kohta on sodan 300. päivä ja Valko-Venäjä (tai oikeammin Lukashenko) on kyennyt kiemurtelemaan irti sotaan osallistumisesta. Nytkö tämän eilisen tapaamisen jälkeen tilanne on muuttunut? Ehkä ajoitus on sattumaa, mutta sopivasti seuraavana päivänä tuovat vaunuja maahan. Olivatko nämä odottamassa lupaa toimitukselle?

En aio panikoida tämän kanssa enempää, uskon pohjoisesta tulevaan uuteen hyökkäykseen sitten kun sellainen nähdään. Yhden tai kahden venäläisen panssaripataljaanon verran vaunuja ei vielä riitä vakuuttamaan minua.
 
Viimeksi muokattu:
Ote kirjasta
Ukraina -Rajamaa (2015). Teksti Anna-Lena Laurenin. Liittyy aika vahvasti siihen, miksi venäläiset ei kapinoi.

"Minä olen asunut Venäjällä yhteensä seitsemän vuotta, mutta vieläkin on kysymyksiä joissa venäläiset ystäväni ja minä emme tavoita toisiamme. Yksi tyypillisimmistä koskee ihmisen kykyä muuttaa yhteiskuntaa, jossa hän elää, yksilön voimaa joka minun nähdäkseni voi olla ällistyttävä tilanteissa, joissa kaikki osuu kohdalleen. Mutta tätä minun venäläiset ystäväni eivät usko. Minun korkeasti koulutetut, kielitaitoiset, matkustaneet ja vapaamieliset venäläiset ystäväni. He ovat vuorenvarmoja, että jossakin on aina jokin ulkopuolinen voima joka vaikuttaa tapahtumiin ja ohjaa niitä. Yksilö voi toimia miten tahtoo, mutta loppujen lopuksi asiasta määräävät muut etupiirit. Joka ei tätä tajua on lapsellinen."

Juuri ennen tuota pätkää mainitaan yhdestä kirjailijan ystävästä, joka ei usko sitä, että Maidanin sai aikaan kansa, vaan joku muu taho ja niin mittavaa ruohonjuuritason liikettä ei voi olla olemassa.

Toisessa kohtaa kirjassa on eräs mielenkiintoinen kohtaus, kun Lauren käy kuvaajan kanssa Krimillä. Eräskin venäläismielinen, kun sai selville, että nämä puhuvat keskenään ruotsia, totes että - ahaa Pultava, olette siis vakoilemassa meitä täällä!. Lauren on siis suomenruotsalainen.
 
Parasta pitää silmällä, ei savua ilman tulta. Näille olisi käyttöä muuallakin mutta nyt ne on viety Valko-Venäjälle. Pelkän harjoittelun takia? Ehkä, mutta muitakin vaihtoehtoja on.

Toisaalta kohta on sodan 300. päivä ja Valko-Venäjä (tai oikeammin Lukashenko) on kyennyt kiemurtelemaan irti sotaan osallistumisesta. Nytkö tämän eilisen tapaamisen jälkeen tilanne on muuttunut? Ehkä ajoitus on sattumaa, mutta sopivasti seuraavana päivänä tuovat vaunuja maahan. Olivatko nämä odottamassa lupaa toimitukselle?

En aio panikoida tämän kanssa enempää, uskon pohjoisesta tulevaan uuteen hyökkäykseen sitten kun sellainen nähdään. Yhden tai kahden venäläisen panssaripataljaanon verran vaunuja ei vielä riitä vakuuttamaan minua.
Potaattimaassa lienee uudistamaton n-liiton aikainen armeija, jolla on myös kouluttajat. Tuota ei ole päässyt ZuroviZ mädättämään. Joten ainoa mitä tuolta saa irti on koulutusta joukoille. Joukot ovat olleet tuolla jo muutaman kuukauden joten olisiko motivoituneemmat mobikit koulutuksessa tuolla ja nyt tulee sitten se kalustokin paikalle kun on ehditty paikkaamaan romuja jossain uralin takana ajokuntoon.

No en usko tälläiseen järkevään ratkaisuun, joku rysellyshän tuolla on tulossa, esim. se uusi yritys Kiovaan. Ei sotketa nyt, antaa vihulaiset ryssiä nyt ihan rauhassa.
 
Parasta pitää silmällä, ei savua ilman tulta. Näille olisi käyttöä muuallakin mutta nyt ne on viety Valko-Venäjälle. Pelkän harjoittelun takia? Ehkä, mutta muitakin vaihtoehtoja on.

Toisaalta kohta on sodan 300. päivä ja Valko-Venäjä (tai oikeammin Lukashenko) on kyennyt kiemurtelemaan irti sotaan osallistumisesta. Nytkö tämän eilisen tapaamisen jälkeen tilanne on muuttunut? Ehkä ajoitus on sattumaa, mutta sopivasti seuraavana päivänä tuovat vaunuja maahan. Olivatko nämä odottamassa lupaa toimitukselle?

En aio panikoida tämän kanssa enempää, uskon pohjoisesta tulevaan uuteen hyökkäykseen sitten kun sellainen nähdään. Yhden tai kahden venäläisen panssaripataljaanon verran vaunuja ei vielä riitä vakuuttamaan minua.
Eikös tässä jokuaika sitten toi juna mennyt ihan päinvastaiseen suuntaan? Mitähän hittoa noi nyt häslää 🤔
 
Vastavuoroisesti ihmisiä Tehtaankadulle heittämään rysylähetystön rakennusta esim. koiranpaskalla.
Venäläisiksi emme halua tulla. Annetaan mieluummin Kremliin nootti, että Suomen suurlähetystö suljetaan toistaiseksi koska pelkäämme diplomaattien turvallisuuden vaarantuneen. Asiointi keskitetään Pietarin konsulaatti on, joka on auki joka toinen tiistai klo 14:00-14:30.
 
Hitler itse sanoi: kommunistista saa aina kelpo kansallissosialistin mutta (porvari)liberaalista.. (nyt en enää tarkkaa sanamuotoa muista). Omana sukutarinani on kiusallinen totuus että hyvin suuri osa vakaumuksellisista demareista "kääntyi" vilpittömästi kansallissosialismiin Hitlerin valtaan noustessa koska se tosiaan toimi! Sikailevia "porvareita" todellakin Saksassa riitti ennen Hitleriä ja nämä laitettiin kuriin kovin ottein ja nopeasti. Palkat nousivat nopeasti ja kaikenlaisia sosiaaliohjelmia duunarien perheille aloitettiin jne. Turha on syyttää taviksia kun tilanne oli esim. sellainen että "porvari-sika" jätti palkat maksamatta ja SPD vaihtoehto oli lakko ja kenties ikkunan kivittäminen.
Binga Tupamäki: Natsit olivat sosialisteja.

Moskoviitit uppoaa tuohon logiikkaan minusta varsin hyvin (minun subjektiivinen mielipide, saattaa olla jonkun muun myös).
 
Poisto
 
Viimeksi muokattu:
Venäläisiksi emme halua tulla. Annetaan mieluummin Kremliin nootti, että Suomen suurlähetystö suljetaan toistaiseksi koska pelkäämme diplomaattien turvallisuuden vaarantuneen. Asiointi keskitetään Pietarin konsulaatti on, joka on auki joka toinen tiistai klo 14:00-14:30.
Murmanskin konsulaatti on sopiva asiointipiste.
 
Ei ihan äkkiä tule mieleen kuka vastaava johtaja / valtionpäämies olisi tehnyt samaa. A. Hitler ei, jenkkien presidentit tietääkseni ei, Winston Churchill olisi moneen otteeseen halunnut käydä etulinjassa muttei ukkoa päästetty. Stalin ei käynyt ikinä lähelläkään rintamaa, eivätkä muutkaan neukkuryssäpäälliköt. Ja Putlerin paskiainen on lymyillyt valtaosan sodasta jossain bunkkerissaan.
Kyllähän Aatu aika lähellä etulinjaa kävi esim Mansteinin luona vieraillessa 1943. Ei ollut vihollisen vaunut kaukana. Marskista on useita kuvia etulinjassa että onhan noita muitakin.
 
Back
Top