Ukrainan konflikti/sota

Mielenkiintoinen Hornet-keskustelu jatkuu ja jatkuu lipsuen jatkuvasti tarkoitushakuisestikin valheellisen uutisoinnin puolelle. Vaalit ovat selvästi tuloillaan. Aika näyttää kuka on se Kokoomus-poliitikko, joka parin vuoden päästä ottaa itselleen kunnian ajatuksesta antaa meiltä Hornetit Ukrainalle :)

Eihän Ukraina niillä ihmeitä tekisi, mutta jos homma on USA:lle ok, niin miksipä ei meiltä poistettuja koneita voisi ukrainalaisille antaa? Minä en ainakaan keksi yhtään syytä. Näen tämän kyllä olevan enemmänkin löylynheittoa, eli samaa sarjaa, kuin Leopard 2-keskustelu aikanaan. Ukraina tarvitsee joka tapauksessa hävittäjiä paljon nopeammin, kuin noin 2030, jolloin meiltä voisi tavaraa irrota.
Tältä palstalta saatua tietoa: Hornetit on suht loppuun kulutettuja siinä vaiheessa kun ne on joutilaana. Eli vaativat remontin. Miksi antaa romuja riesaksi ja rahankuluksi Ukrainalle kun maailmassa on kuranttiakin tavaraa.
 

Liitteet

  • Jenkeistä Krimille menny jotain.PNG
    Jenkeistä Krimille menny jotain.PNG
    983.7 KB · Luettu: 126
  • DhihuhuaMeksiko.PNG
    DhihuhuaMeksiko.PNG
    1.1 MB · Luettu: 115
Viimeksi muokattu:
USAsta Krimille tosiaan jotain.
Katso liite: 75773
Meksikosta tulee, mutta eiköhän liene jonkun hakkerin tms. jäynä.

Kun klikkaat Ameriikan ja Euroopan väliä lentäviä oikeita koneita, niin harva lentää suoraakin suorempaa reittiä, lisäksi useimmissa näkyy yhteys katkeavan Atlantin päällä joissakin kohtaa ja kartta piirtää katkoviivaa kun kone tulee uudestaa näkyviin.
 
Meksikosta tulee, mutta eiköhän liene jonkun hakkerin tms. jäynä.

Kun klikkaat Ameriikan ja Euroopan väliä lentäviä oikeita koneita, niin harva lentää suoraakin suorempaa reittiä, lisäksi useimmissa näkyy yhteys katkeavan Atlantin päällä joissakin kohtaa ja kartta piirtää katkoviivaa kun kone tulee uudestaa näkyviin.
Vastaavaa on palstojen mukaan ihmetelty ennenkin ilman varmaa vastausta. En usko hakkerin jäynään, kyl tuol jotain lentää mutta toinen asia että mikä sen oikea sijainti on. Vois olla joku karttavirhe ja todellisuudes kone pörrää tossa chihuahuan päällä mistä lähtenytkin. Korkeus ja vauhti kun ei päätä huimaa.. Ja nyt vaihtui callsign, uusi on CRSBO12.

Edit: Nyt katos kartalta.
 
Tältä palstalta saatua tietoa: Hornetit on suht loppuun kulutettuja siinä vaiheessa kun ne on joutilaana. Eli vaativat remontin. Miksi antaa romuja riesaksi ja rahankuluksi Ukrainalle kun maailmassa on kuranttiakin tavaraa.
Jos joku haluaa romua, niin mitä se meitä haittaa. Tässä on keksimällä keksitty perusteluja ajatuksen torppaamiseksi. Ajatus on toki huono, mutta ei se mahdoton ole.

Kuviohan menee niin, että lentotuntien täyttyminen tarkoittaa ettei koneissa ole enää reserviä kriisiajan tarpeiden mitassa. Se ei siis tarkoita että koneilla ei enää voisi lentää.
 
Jos joku haluaa romua, niin mitä se meitä haittaa. Tässä on keksimällä keksitty perusteluja ajatuksen torppaamiseksi. Ajatus on toki huono, mutta ei se mahdoton ole.

Kuviohan menee niin, että lentotuntien täyttyminen tarkoittaa ettei koneissa ole enää reserviä kriisiajan tarpeiden mitassa. Se ei siis tarkoita että koneilla ei enää voisi lentää.
Halutessaan noilla voi lentää vaikka kuinka pitkään. Suosittelen lukemaan uusimman Siivet lehden. Siinä laaja juttu siitä miten Iran on vuosikymmenet ylläpitänyt F4 sekä F5 koneita operatiivisessa kunnossa.
 
Halutessaan noilla voi lentää vaikka kuinka pitkään. Suosittelen lukemaan uusimman Siivet lehden. Siinä laaja juttu siitä miten Iran on vuosikymmenet ylläpitänyt F4 sekä F5 koneita operatiivisessa kunnossa.
Tomcatin tms. nyt jo hieman vanhahtava tekniikka on kuitenkin iranilaisin konstein ylläpidettävissä. Reliikki-Hönöt tarvitsisivat ihan eri mitassa vaihtolaitteita yms. eikä niitä ollenkaan välttämättä ole riittävästi tarjolla.
 
Jos joku haluaa romua, niin mitä se meitä haittaa. Tässä on keksimällä keksitty perusteluja ajatuksen torppaamiseksi. Ajatus on toki huono, mutta ei se mahdoton ole.

Kuviohan menee niin, että lentotuntien täyttyminen tarkoittaa ettei koneissa ole enää reserviä kriisiajan tarpeiden mitassa. Se ei siis tarkoita että koneilla ei enää voisi lentää.
No kai jonkinlaista vastuullisuuttakin voisi tuntea. Annetaan romua jonka kunnostamiseen menee koko energia. Verrattuna siihen että annetaan kuranttia kamaa jota voi käyttää vaikka sotimiseen. Nyt ne demarilasit pois päästä.
 
Jos joku haluaa romua, niin mitä se meitä haittaa. Tässä on keksimällä keksitty perusteluja ajatuksen torppaamiseksi. Ajatus on toki huono, mutta ei se mahdoton ole.

Kuviohan menee niin, että lentotuntien täyttyminen tarkoittaa ettei koneissa ole enää reserviä kriisiajan tarpeiden mitassa. Se ei siis tarkoita että koneilla ei enää voisi lentää.
Ei se lentämistä sinänsä estä, mutta niiden ylläpitoon ja korjaamiseen menee vaan enemmän aikaa ja rahaa. Legacy F/A-18 ei taida olla pidemmän päälle enää niitä ihan helpoimmin ylläpidettäviä noin varaosien saatavuuden puolesta. Muutenhan F/A-18 olisi mitä sopivin konetyyppi operoitavaksi hajautetuilta lentokentiltä, todennäköisesti parempi kuin F-16 siihen tarkoitukseen. Tietysti jos oikeasti olisi halua, niin ehkä liittolaismaat voisivat paikata jossain määrin jonkinlaisen konemäärän luovutusta siksi aikaa että F-35 tulee käyttöön.

Tästähän on USA:ssa jo olemassa taustapaperi, missä ratkaisumalleja on puntaroitu. Kysymys on oikeastaan siitä, löytyykö miltään maalta lahjoitettavaksi koneita mitkä ei ole ihan loppuun lennettyjä. Luulen että Gripenit ovat itseasiassa varmaan parhaasta päästä tässä suhteessa ja kun leasingista vapautuneet koneyksilöt on jo muutenkin maksettu niin niiden antaminen voisi olla ihan ok ratkaisu. Tätä luultavasti vain hidastaa kalkkunamaan mattokauppiaan ja putlerin sylikoiran perseily NATO-ratifiointien osalta. Pidemmän päälle uusien koneiden toimittaminen olisi todennäköisesti Ukrainan kannalta helpompi vaihtoehto, mutta sillä on vaan aika iso hintalappu myös.
 
Annetaan romua jonka kunnostamiseen menee koko energia.
Osaako joku muuten selittää miten on mahdollista että Irani heidän 70-luvun sodan käyneillä F14 lentelee yhä, mutta meidän rauhanajan hornetit pilaantuu/romuttuu käsiin muutamassa vuosikymmenessä?
 
Vastaavaa on palstojen mukaan ihmetelty ennenkin ilman varmaa vastausta. En usko hakkerin jäynään, kyl tuol jotain lentää mutta toinen asia että mikä sen oikea sijainti on. Vois olla joku karttavirhe ja todellisuudes kone pörrää tossa chihuahuan päällä mistä lähtenytkin. Korkeus ja vauhti kun ei päätä huimaa.. Ja nyt vaihtui callsign, uusi on CRSBO12.

Edit: Nyt katos kartalta.
Katoin tuon jäljen kun oli vielä online. Ekana tuli mieleen että nyt on koneen kapteeni ottanut pari lasillista liikaa. Kulmikkaita kurvailuja ja ihmeellisiä sivupoikkeamia ns. suorassa etenemisessä. Joku pikku kone kovassa tuulessa selittyis mutta miksi tulisi meksikosta ja miksi olisi transponderi päällä.

Panokset pilan puolesta.
 
Onkohan Ukraina saanut tuotantolinjan noille sytytyskranaateille, kun niitä näkyy nyt jatkuvasti? Käsittääkseni heidän omaa tuotantoaan eikä neukkuvarastojen perua.
Ihan mahdollista, että sarjatuontanto olisi saatu nyt pystyyn:

They were first presented to the public during the showcase of new weapons at the training ground in the Chernihiv region in 2017, and already in 2020 the RGT-27S and S2 were adopted for service with the Armed Forces of Ukraine. Nevertheless, there was no information about the serial production of these ammunition for the Armed Forces of Ukraine.

 
Back
Top