Ukrainan konflikti/sota

Viimeksi muokattu:
Tämäkin nykyinen raato varmaan ajatteli menevänsä vähän Ukrainan museoita siivoamaan. Olisi mielenkiintoista tietää, millä näinkin kermaperseisestä hommasta on rintamalle oikein jouduttu. Ei kai laarin pohjia vielä kaavita?


Putte-pojan mobilisaatio eli yleinen liikekannallepano oli melkoinen sekasotku. Muistan että sen julistamisen jälkeen oli paljon kirjoituksia siitä, miten "kutsu" oli tullut sellaisille jotka eivät olleet koskaan käyneet armeijaa, tai olivat kuolleet jo vuosia sitten, tai olivat rajusti "yli-ikäisiä" jne jne.

Lisäksi oli paljon kirjoituksia siitä, miten nämä reserviläiset sijoitettiin täysin eri hommiin eli tykkimiehet jalkaväeksi, ilmatorjuntamiehet tykkimiehiksi jne.

Kuulosti olevan uskomaton sotku.
 
Tämäkin nykyinen raato varmaan ajatteli menevänsä vähän Ukrainan museoita siivoamaan. Olisi mielenkiintoista tietää, millä näinkin kermaperseisestä hommasta on rintamalle oikein jouduttu. Ei kai laarin pohjia vielä kaavita?

Oli varmaan pätevä työssään mutta ei oikeita kavereita = turha vatnikki ja rintamalle. Kun ne burjaatit loppui niin sitten siirrytään vatnikkeihin.
 
Päivän luvut:
366279469_635168648796217_651085788393827785_n.jpg
 
Putte-pojan mobilisaatio eli yleinen liikekannallepano oli melkoinen sekasotku. Muistan että sen julistamisen jälkeen oli paljon kirjoituksia siitä, miten "kutsu" oli tullut sellaisille jotka eivät olleet koskaan käyneet armeijaa, tai olivat kuolleet jo vuosia sitten, tai olivat rajusti "yli-ikäisiä" jne jne.

Lisäksi oli paljon kirjoituksia siitä, miten nämä reserviläiset sijoitettiin täysin eri hommiin eli tykkimiehet jalkaväeksi, ilmatorjuntamiehet tykkimiehiksi jne.

Kuulosti olevan uskomaton sotku
Oli varmaan pätevä työssään mutta ei oikeita kavereita = turha vatnikki ja rintamalle. Kun ne burjaatit loppui niin sitten siirrytään vatnikkeihin.
nyt voi lainata teoksia helpommin galleriasta
 
Mielenkiintoista ja vähän kuten aiemmin kirjoittelinkin, että ryssillä ei voi olla syvyydessä yhtä tiivistä miinoitusta koska liikkuvat siellä itsekin, nyt kokeilleet vähän hyökätäkin. Toki voivat yrittää sitä parantaa, mitä onkin tapahtunut, mutta Ukraina on tehnyt kyllä osansa estääkseen miinojen kylvämisen.


Joku venäläisten tankki kohtasi matkansa pään, pääsiköhän muut kuin johtaja ulos.


Melkein ryssälle ahteriin tulee tämä FPV drooni, aika itsemurhahommaa ajella tuollaisella biljardipöydällä yksittäisellä tankilla.

 
Pakotteita kierretään surutta myymällä tavaraa maihin, joista vientiä venäjälle ei ole rajoitettu, esim Saksasta Kirgistaniin.

That means they have a common customs regime towards third countries and what goes from the EU to Kyrgyzstan can be resold to Russia without further controls and customs duties."

Exports of motor vehicles and motor vehicle parts to Kyrgyzstan grew particularly strongly in the first quarter, soaring more than 4,000% from a very small base to over 84 million euros. Metal products, chemical products and clothing exports also increased by more than 1,000% apiece.

german-exports-to-kyrgyzstan-v0-d6goa56v1kgb1.png

 
Myroshnykov / v_stus kertoo Robotynen suunnasta. Maininta myös Kamianskensta.

---
Fighting continues in the Robotyno district. The village is not ours yet. It is very difficult there.

But the Defense Forces managed to widen the wedge between him and Verbov, as a result of which they put the occupiers in a very interesting position.

Enemy counterattacks had a short-term effect, the surviving orcs retreat to initial positions, and others have already joined Zhirinovsky.

In other areas, our assaults also continue. To the east of Kamiansky, two enemy positions were captured.

EDIT: linkki unohtui


Tämä Myroshnykovin kommentti ("the village is not ours yet"). saattaa liittyä seuraavaan. Eilisen Davydovin perusteella (noin kohdassa 8:20) tilanne Robotynen ympäristössä on selvästi parempi kuin mitä tunnetut kartat kertovat. Jotain tällaista huhua on liiikkeellä nähtävästi.

Voiko pitää paikkansa? Mikäli tilanne on kriittisesti kesken niin DS ei kerro. Eivät myöskään vastuulliset OSINT-kaverit jotka lukevat satellittidataa. Mm. Perpetua ja Defmon3 ovat tästä joskus maininneet että ovat nähneet asioita joita ei ole voinut kertoa. Kuitenkin luulisi että joku ryssätaho on doompostannut asiasta, vaikka nuokin kanavat tuntuvat hiljenneen kovasti. Sumua sumua.

 
CV90 saa osuman Bakhmutin lähellä hyökkäyksessä, taitaa 4 kpl hyökätä. Ainakin osa kalustoa käyttävästä prikaatista tuolla. Ensimmäiset havainnothan tuli Svatoven / Kreminnan suunnalta.

Russians damaged one or two CV9040s supplied to the UAF, one possibly damaged by mine. Both are in a recoverable position. The 21st Mechanized might have relocated to northern Bakhmut flank.Location: near Bohdanivka 48.6202, 37.9262
 
Pakotteita kierretään surutta myymällä tavaraa maihin, joista vientiä venäjälle ei ole rajoitettu, esim Saksasta Kirgistaniin.

That means they have a common customs regime towards third countries and what goes from the EU to Kyrgyzstan can be resold to Russia without further controls and customs duties."

Exports of motor vehicles and motor vehicle parts to Kyrgyzstan grew particularly strongly in the first quarter, soaring more than 4,000% from a very small base to over 84 million euros. Metal products, chemical products and clothing exports also increased by more than 1,000% apiece.

Katso liite: 81990

Tämä ihmisten opportunismi suoranaisesti vituttaa. "Nyt on paikka, minä lauon." Vaikka Ukrainassa kuollaan ja kärsitään, vaikka uhka siirtyy sen takia koko ajan lähemmäksi.

Minä minä minä. Kunhan minä saan paremman kiesin kuin naapuri ja viereisen korttelin pisnesmies. Saatanan saatana.

En ole maalittamisen kannalla, mutta näille liikemiesoletetuille soisin mielelläni sen kohtalon, mikä monia odottaa kun ryssää auttavat ja sota pitkittyy. Maalitus voisi tehdä hyvääkin, sen sijaan että maalitetaan Picassoja ja Edelfeltejä liimaamalla itsensä kiinni lattiaan. Anna mun kaikki kestää.

Lopultahan (aivan liian) monen ukrainalaisen kohtalo voi olla monella meistäkin. Ikinä ei voi olla varma, etteikö ryssä tekisi tahallisia vahingonlaukauksia ja falseflagia missä tahansa, tai etteikö puten paikalliset kätyrit lähtisi toteuttamaan jos jonkinlaisia attentaatteja meilläkin. Nimittäin noita ryssiähän valuu tänne koko ajan jopa Norjasta "mökkeilemään". Kaikki taviksia, ei yhtään FSB:n leivissä? Takuuvarmasti.

Ja sivistysmaatko rupeaisivat putelle kostamaan? Niin isoja palleja poliitikoilla ei ole, eikä tule. Sen verran olen piireissä saunonut, että olen kyllä nähnyt niitä rusinoita. Ei sellaisilla varustetuilla EU-nukeilla ole potentiaalia tekemään oikeita päätöksiä.

Senjanen presidentiksi.
 
Tämä ihmisten opportunismi suoranaisesti vituttaa. "Nyt on paikka, minä lauon." Vaikka Ukrainassa kuollaan ja kärsitään, vaikka uhka siirtyy sen takia koko ajan lähemmäksi.

Minä minä minä. Kunhan minä saan paremman kiesin kuin naapuri ja viereisen korttelin pisnesmies. Saatanan saatana.

En ole maalittamisen kannalla, mutta näille liikemiesoletetuille soisin mielelläni sen kohtalon, mikä monia odottaa kun ryssää auttavat ja sota pitkittyy. Maalitus voisi tehdä hyvääkin, sen sijaan että maalitetaan Picassoja ja Edelfeltejä liimaamalla itsensä kiinni lattiaan. Anna mun kaikki kestää.

Lopultahan (aivan liian) monen ukrainalaisen kohtalo voi olla monella meistäkin. Ikinä ei voi olla varma, etteikö ryssä tekisi tahallisia vahingonlaukauksia ja falseflagia missä tahansa, tai etteikö puten paikalliset kätyrit lähtisi toteuttamaan jos jonkinlaisia attentaatteja meilläkin. Nimittäin noita ryssiähän valuu tänne koko ajan jopa Norjasta "mökkeilemään". Kaikki taviksia, ei yhtään FSB:n leivissä? Takuuvarmasti.

Ja sivistysmaatko rupeaisivat putelle kostamaan? Niin isoja palleja poliitikoilla ei ole, eikä tule. Sen verran olen piireissä saunonut, että olen kyllä nähnyt niitä rusinoita. Ei sellaisilla varustetuilla EU-nukeilla ole potentiaalia tekemään oikeita päätöksiä.

Senjanen presidentiksi.

Ryssä valtaa pala palalta ja mitään ei uskalleta tehdä. Jos ryssät olis suomeen hyökänny ni euroopan "suurvallat" Ranska ja Saksa olisi varmaan olis suomenki osalta varmaan samanlaisesti toiminu. Ei uskalleta tehdä mitään ettei vaan eskaloida ja kaasun ostaminen jatkuis entiseen tapaan.

En voi käsittää miksei tännekki muutamaa ydinkärkeä sais hankittua. Joku 20-30 riittäis jo pitämään ryssät omalla puolellaan. Baltiaan myös. Rauhaa siinä rakennettais, mut ei ole meidän poliitikoilla munaa siihen.
 
Back
Top