Ukrainan konflikti/sota

Mutta olihan Voronenkov osaksi ukrainalainen, ainakin hänen isoäitinsä asui/asuu Ukrainassa. Ymmärsin että se oli syy miksi sai ukrainan kansalaisuuden nopeasti.
Eiköhän tuohon asiaan vaikuta enemmän hänellä ollut varallisuus ja informaatio. Suomessakin tänne loikannut KGB:n eversti saa helpommin turvapaikan ja oleskeluluvan, kuin irakilainen kamelikuski.
 
Eiköhän tuohon asiaan vaikuta enemmän hänellä ollut varallisuus ja informaatio. Suomessakin tänne loikannut KGB:n eversti saa helpommin turvapaikan ja oleskeluluvan, kuin irakilainen kamelikuski.

Ei liene ihmekään, kun tyyppi selvästi on kuolemanvaarassa, jos hänet palautetaan. Koska hän loikkaa, niin sitä voitanee katsoa toiminnaksi, jonka seurauksena on poliittinen vaino venäjällä, eli turvapaikan hakuperusteet on tavallaan ihan todelliset. Ja kun katsotaan tuollaisen tyypin integraatiomahdollisuuksia, niin sehän osaa jopa kieliä ja on muutenkin oppinut henkilö verrattuna tuohon toiseen.
 
Ei liene ihmekään, kun tyyppi selvästi on kuolemanvaarassa, jos hänet palautetaan. Koska hän loikkaa, niin sitä voitanee katsoa toiminnaksi, jonka seurauksena on poliittinen vaino venäjällä, eli turvapaikan hakuperusteet on tavallaan ihan todelliset. Ja kun katsotaan tuollaisen tyypin integraatiomahdollisuuksia, niin sehän osaa jopa kieliä ja on muutenkin oppinut henkilö verrattuna tuohon toiseen.
No oli perusteet mitkä hyvänsä, niin toisesta voi olettaa olevan hyötyä tälle valtiolle ja toinen tulee tänne elämään siivellä.
"Mikä se on, kun 10 irakilaista upotetaan suomenlahteen? - Hyvä alku."
 
No oli perusteet mitkä hyvänsä, niin toisesta voi olettaa olevan hyötyä tälle valtiolle ja toinen tulee tänne elämään siivellä.
"Mikä se on, kun 10 irakilaista upotetaan suomenlahteen? - Hyvä alku.

Nämä kirjoitukset voivat olla myös lupaavan kirjoitusuran loppusoinnut saitilla. Kehotan tarkistamaan oma-aloitteisesti tuota viimeistä virkettä.
 
Nämä kirjoitukset voivat olla myös lupaavan kirjoitusuran loppusoinnut saitilla. Kehotan tarkistamaan oma-aloitteisesti tuota viimeistä virkettä.
Ei siinä hyvä menisi pilalle ja jäisi enemmän aikaa oikeille asioille. Toivottavasti kumminkaan kukaan ei ahdistunut lopullisesti tuosta loppukaneetista.
 
Ei siinä hyvä menisi pilalle ja jäisi enemmän aikaa oikeille asioille. Toivottavasti kukaan ei ahdistunut lopullisesti tuosta loppukaneetista.

Minä ahdistuin melkoisesti. Upottamisfantasiat eivät kuulu edes vitsin varjolla saitille. Minä kyrpiinnyn varsin ravakkaan tahtiin erilaisista saunantaakseniskalaukaus-fantasioista.
 
Minä kyrpiinnyn varsin ravakkaan tahtiin erilaisista saunantaakseniskalaukaus-fantasioista.
:rolleyes:
Noh, olen aidosti hiukan pahoillani että olen mitä ilmeisemmin pahoittanut mieltäsi, mutta en niin paljoa että aikoisin tehdä asialle mitään. Pallo on sinulla. Koita elää asian kanssa tai tee sille jotain.
 
Ei tässä nyt ole mielipahasta kyse. Tätä sivustoa seuraavat muutkin "tahot" kuin maanpuolustusintoilijat eikä pidä antaa niille "aseita" käsiin.
Yksittäisen kirjoittajan huono vitsi on sitten se "lopunajanase" mitä he etsivät? Ja en käsitä mitä töttöhatut tekisi maanpuolustukseen liittyvällä foorumilla. Fanaatikot etsivät toisia äärifanaatikkoja varmasti ihan eri ympyröistä ja tässä maassa ei ennenkään ole äärilaidan mielipiteen mukaan tanssittu, eli ei hätää.
 
Yksittäisen kirjoittajan huono vitsi on sitten se "lopunajanase" mitä he etsivät?

Ensin yksi huono vitsi siten toinen ja jossain vaiheessa joku nostaa esiin mp: netin rasistien pesäpaikkana. Mietis nyt miltä toisen polven maahanmuuttaja reserviläisestä tuntuu lukea noita jos tänne eksyy, ei välttämättä saa lisäkipinää maanpuolustukseen. Aivan sama kun itse luen siitä kun toiset harmittelevat kun minun isovanhempiani ei ymmärretty tapaa silloin 18. No minuun tuo ei vaikuta mutta mulla on paksu nahka ja tuota sai jo kuunnella seitkyt luvullakin eikä se vaikuttanut silloinkaan.Joku muu saman taustan omaava voi todetta ettei kuulu tänne.

Ja en käsitä mitä töttöhatut tekisi maanpuolustukseen liittyvällä foorumilla
Olenhan minäkin täällä

PS:Olen minäkin poistanut asiattomat viestini kiltisti.
 
PS:Olen minäkin poistanut asiattomat viestini kiltisti.
Kyse ei ole siitä ettenkö voisi muokata viestiäni, mutta asian esitystapa teki minut uteliaaksi -
Nämä kirjoitukset voivat olla myös lupaavan kirjoitusuran loppusoinnut saitilla. Kehotan tarkistamaan oma-aloitteisesti tuota viimeistä virkettä.
Nyt on jännä nähdä toteutetaanko tuo sanaton uhkaus, vai pyörretäänkö se lopulta tyhjäksi sanahelinäksi. Maailmassa saa paljon asioita aikaiseksi pelkästään pyytämällä, mutta jos alkaa painostamaan jossain asiassa niin silloin pitää myös olla valmis viemään asia loppuun saakka tai syömään sanansa.

Mielenkiintoinen sotku, mutta myöskin harmittavasti sotkee tätä Ukrainan keskustelua.
 
Niin sinä mutta entä jos olet eri tehtävissä ja sinun tilalla olisi toinen porukka joka petaa itselleen ammuslaatikkokasaan kivan kolon maata ja polttaa tupakkaa loppu ajan. Olen sentään törmännyt ihmiseen joka sytytti nuotion oman vuokrakämppänsä lattialle ja aina on olemassa pieni mahis että sellainen löytää paikkansa esim. ammusvarikolta kuin jonain kohtalon ivana. Perkeleen hullu sytytti sen nuotion vielä ison kerrostalon ensimmäisessä kerroksessa.. :rolleyes:
Olen ollut sen verran aihetta sivuavissa tehtävissä, saanut koulutusta ja nähnyt miten muut saavat koulutusta, että voin vannoa, jotta noin ei tapahdu. Saman läpikäyneet eivät salli tuollaista tapahtuvan, ja menee läpi miehistötason. Vuokrakämpän lattialla ei ole vaarallisuusluokitusta eikä vaaraa massaräjähdyksestä.
Toki yksittäisiä sekopäitä voi olla, siinä olet oikeassa, mutta kyllä se tiettyä varovaisuutta tuo hullunkin päähän nuo jutut :)

Ampumatarvikkeiden käsittely ja käyttö on Suomessa ehkä kaikista eniten säädeltyä, valvottua ja normitettua toimintaa. Varastointia eivät reserviläiset pääse täysin omin päin hoitamaan missään vaiheessa, sillä eri mallisiin varastoihin kuuluu aina vastuullinen varastonhoitaja, joka on tarvittavilla lisensseillä ja ennen kaikkea kokemuksella varustettu ammattisotilas tai vähintään palkattu sivari, joka siinä tehtävässä palvelee reservin sotilasarvollaan.

Tavaran roudareina eli koneellisesti ja käsin tapahtuvassa materiaalinkäsittelyssä voidaan käyttää reserviläisistä koottua täydennysjoukkuetta, mikä toimii vastuullisen ammattilaisen työnjohdollisessa ohjauksessa.
 
Ampumatarvikkeiden käsittely ja käyttö on Suomessa ehkä kaikista eniten säädeltyä, valvottua ja normitettua toimintaa. Varastointia eivät reserviläiset pääse täysin omin päin hoitamaan missään vaiheessa, sillä eri mallisiin varastoihin kuuluu aina vastuullinen varastonhoitaja, joka on tarvittavilla lisensseillä ja ennen kaikkea kokemuksella varustettu ammattisotilas tai vähintään palkattu sivari, joka siinä tehtävässä palvelee reservin sotilasarvollaan.

Tavaran roudareina eli koneellisesti ja käsin tapahtuvassa materiaalinkäsittelyssä voidaan käyttää reserviläisistä koottua täydennysjoukkuetta, mikä toimii vastuullisen ammattilaisen työnjohdollisessa ohjauksessa.
Kuvio on hyvin tuttu laajemmaltakin osin, mutta ei siitä sen enempää.
Edit: siinä määrin kuin massavanhentunut sitä nyt enää voi tuntea. Pintapuolisesti, vanhoja kunnon aikoja muistellen :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
http://totalitat.livejournal.com/1541.html

Linkissä kuvia paikallisesta ammusvarikon/ammuskaatopaikan varastointityyleistä ja tavoista. En käsitä miten tuossa voi mennä jokin vikaan. Linkki itämurteella, eli kielitaitoinen lukija voi saada siitä enemmän irti kuin esim. allekirjoittanut.

Edit: Artikkeli on kolme vuotta vanha, en tiedä millainen taho tuon artikkelin on julkaissut ja mistä kuvat todellisuudessa on peräisin vaikka artikkeli väittääkin niiden olevan nyt palaneelta varikolta.
 
Viimeksi muokattu:
http://totalitat.livejournal.com/1541.html

Linkissä kuvia paikallisesta ammusvarikon/ammuskaatopaikan varastointityyleistä ja tavoista. En käsitä miten tuossa voi mennä jokin vikaan. Linkki itämurteella, eli kielitaitoinen lukija voi saada siitä enemmän irti kuin esim. allekirjoittanut.

Edit: Artikkeli on kolme vuotta vanha, en tiedä millainen taho tuon artikkelin on julkaissut ja mistä kuvat todellisuudessa on peräisin vaikka artikkeli väittääkin niiden olevan nyt palaneelta varikolta.
:D:D En minäkään ymmärrä, kuinka ongelmia on voinut tulla... Meillä on kenttävarastotkin paremman näköisiä.
@StepanRudanskij , saisitko jotain uutta irti?
 
Videokuvaa Balaklejan ammusvarikolta jytkyttelyn loputtua, taitaa olla raivattavaa muutamaksi vuodeksi:

Olipas mielenkiintoista nähdä raivausaura toiminnassa. Ei käy kateeksi sitä, kuka tuon saa vastuulleen. Johan kuluihinkin uppoaa liian iso osa budjetista, muutakin käyttöä rahalle varmaan olisi.

Ähtärissä meni vain yksi varasto, ja sielläkin riitti pitkäksi aikaa raivattavaa, vaikka puhuttiin vain muutamasta tuhannesta. Tuolla kertaluokkaa kymmeniä tuhansia.
http://pelastustieto.fi/arkistojuttu/pelastajat-ristitulessa-ahtarin-rajahdeturmassa-91999/
http://yle.fi/uutiset/3-5171721
 
Nyt on jännä nähdä toteutetaanko tuo sanaton uhkaus, vai pyörretäänkö se lopulta tyhjäksi sanahelinäksi. Maailmassa saa paljon asioita aikaiseksi pelkästään pyytämällä, mutta jos alkaa painostamaan jossain asiassa niin silloin pitää myös olla valmis viemään asia loppuun saakka tai syömään sanansa.

Vai niin. Minä olen huono kusitolppakanditaatti.
 
Back
Top