Huomasitko että materiaali on tavallinen puuvaneri, 3mm paksu?Niitä on toki eri kokoisia, mutta loppujenlopuksi tuokin auttaa pienempiä vastaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Huomasitko että materiaali on tavallinen puuvaneri, 3mm paksu?Niitä on toki eri kokoisia, mutta loppujenlopuksi tuokin auttaa pienempiä vastaan.
Renkaat oli tärkeämpiä kuin nosturi taikka tankki. Myös naapurin ihmisillä ei ole mitään käsitystä mikä on luodin kestävä ja mikä ei.
Se vanerilevy.Vai viittaatko siihen yhteen kuvaan, jossa ilmeisesti joku oli käyttänyt vaneria traumalevynä? Itse arvelen jonkun käyttäneen sitä siksi että oikea on painava.
Se vanerilevy.
OliOliko vielä epäselvyyksiä siitä mitä viestiä lainasin?
Lainatun viestin yllä on se nuoli joka vie alkuperäiseen viestiin, katso sieltä miten tuo meni.
Hei onko milloin viimeksi sotilaskone hakenut suomesta lisää tarvikkeita Ukrainaa?
Erään reitin alla olevana sanon että nykytilanteessa ei näitä kommentoida mitenkään.Onko edes ollut julkista tietoa sen ekan C-17 Globemasterin Suomen keikan jälkeen ?
Eikö tuo nyt ole kuitenkin enemmän kuin todennäköistä, että pitkin itäistä Eurooppaa, varsinkin Puola, Baltian maat, Suomi, Tanska, Ruotsi, Norja -alueilla hyvinkin aktiivisesti toimisi jo nyt ryssän sabotöörejä (tai miksi erikoiskeijoksi nyt haluaakaan näitä kutsua, jotka ei nyt varsinaisia vakoojia ole). Pääasiassa sotilaskohteiden aktiivista tiedustelua, jotta voidaan reagoida kaluston hajauttamiseen, sekä seurata muiden strategisten kohteiden ympärillä pyörivää jengiä (sillat yms).Tästä jutusta löytyy arvokasta tietoa ja johon tulisi suhtautua riittävällä vakavuudella:
"KIOVAN aluepuolustusjoukoilla oli suuri rooli helmikuun lopussa syttyneen sodan alkupäivinä. Kiovaan oli soluttautunut venäläisiä sotilaita, joita ukrainalaiset kutsuvat ”diversanteiksi”.
Nämä nousivat piiloistaan sodan ensimmäisenä päivänä ja hyökkäsivät pienissä ryhmissä sotilaskohteisiin Kiovassa. Fillipovin mukaan diversantit olivat Syyriassa taistelukokemusta hankkineita palkkasotureita.
– Meillä oli ensimmäisenä päivänä todellisia taisteluita joissain paikoissa, Fillipov kertoo.
Ukrainalaiset toimivat nopeasti. He jakoivat Itä-Ukrainassa taistelukokemusta saaneille veteraaneille Kalashnikov-rynnäkkökiväärejä. Nämä allekirjoittivat sopimuksen, jolla he liittyivät aluepuolustusjoukkoihin ja kävivät taisteluihin diversantteja vastaan.
Fillipovin mukaan diversantteja oli Kiovassa 300–500, ja heistä viimeisetkin eliminoitiin viikon sisällä. Tämän jälkeen reserviläisistä kootut aluepuolustusjoukot osallistuivat taisteluihin Kiovan ympäristössä ammattisotilaiden rinnalla."
On aivan varmaa että jos Venäjä päättäisi hyökätä Suomeen niin tätä samaa taktiikkaa käytettäisiin, joten kannattaa ihan oikeasti miettiä ja varautua että kun käskyn tultua lähtee kohti käskettyä määränpäätä niin siellä aluetoimistolla tms. voi olla vihollisen taistelijoita jo väijyssä tai suunnittelemassa iskua sinne..
Last month, the Russian military caught the attention, and the curiosity, of observers when examples of its trucks involved in the Ukrainian invasion appeared ‘up-armored’ with wooden logs and scrap metal plates. Since then, however, plenty more examples of vehicles operated by the Russian Armed Forces have been noted with what’s now a much wider range of truly unorthodox, improvised armor modifications, lending these vehicles an increasingly Mad Max-style appearance.
Indeed, these hastily prepared battlefield responses to the threat posed by Ukrainian missiles and artillery share certain similarities with the suicide vehicle-borne improvised explosive devices, or SVBIEDs, that have appeared in recent insurgencies, primarily in the Middle East and Afghanistan.
In addition to these highly improvised examples, there’s now evidence, too, of rather more complex armor ‘body kits’ appearing on Russian trucks, again in the Kharkiv region. This suggests that field workshops are now putting together truck armor based on the actual specifications of the vehicle. These add-ons apparently employ sheets of metal cut to the appropriate shape, with apertures provided for the driver’s vision and for the vehicle headlights.
All in all, these armor kits would seem to reflect the surprising degree of resistance that the Ukrainian Armed Forces has been putting up in the face of the invasion, with Russian vehicles taking a particularly heavy toll. On the other hand, Russian tanks with primitive ‘cage’ type top-attack protection began to appear well before the invasion, suggesting a more recent crash program to provide an improved level of protection even for heavier armor. Either way, the inherent lack of thorough planning seems notable.
At the same time, based on recorded losses, the cage armor, as well as the various truck modifications, do not seem to have been particularly effective when involved in combat, whether exposed to armed drones or anti-tank guided missiles.