Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Itse ymmärsin tavoitteena olevan tehokkaan turbopropin tyyppinen laite, jolla on tarkoitus ensisijaisesti operoida aivan pinnoissa. Heittoistuin on se painavin osa kuskin asentamisessa. Martin Bakerin 550 kts asti hyväksytty MK10 light weight penkki painaa asennettuna 87 kg pelastuspakkauksen kanssa. Pienempiin nopeuksiin on kevyempiäkin penkkejä.Tarkoitin operatiivista konetta ja lainaamassani viestissä puhuttiin Bayraktarin kokoluokan laitteesta, jolla kyetään operoimaan korkeallaiin ja jopa transoonisella nopeudella.
Pelkkä mittarointi, happigeneraattori,hapen varajärjestelmä painaa 490 kg, MB sporttijakkara 372 kg, eikä
Mukana ole edes panssarointia..
Mutta jos katsotaan vaikkapa purjekonetta, pilotin pois jättäminen voi säästää n. 50 kg, koska ohjausservot...
Tuo on penkki ilman suojia, eli käytännössä ei ikinä asennus paino. Penkin tyvi, ohjurit, varjot, ohjausyksikkö, rallilangat, yms tilpehööri, joita ilman penkki ei toimi, on pakko ottaa mukaan.Itse ymmärsin tavoitteena olevan tehokkaan turbopropin tyyppinen laite, jolla on tarkoitus ensisijaisesti operoida aivan pinnoissa. Heittoistuin on se painavin osa kuskin asentamisessa. Martin Bakerin 550 kts asti hyväksytty MK10 light weight penkki painaa asennettuna 87 kg pelastuspakkauksen kanssa. Pienempiin nopeuksiin on kevyempiäkin penkkejä.
Ejection seat MKF10LN | SMBF SAFRAN Martin Baker France
www.safran-martin-baker.com
Kyllä tuo on Armed Weight eli toimivan penkin paino ml. heittoputki. Lisäksi heittoputken kiinnityspisteet ohjaamoon (2 kpl) sekä kuomun irrotus- tai hajoitusjärjestelmä, joista ei montaa kiloa tule. Olen irrottanut, asentanut ja huoltanut heittoistuimia, uskon tietäväni niihin liittyvät osat.Tuo on penkki ilman suojia, eli käytännössä ei ikinä asennus paino. Penkin tyvi, ohjurit, varjot, ohjausyksikkö, rallilangat, yms tilpehööri, joita ilman penkki ei toimi, on pakko ottaa mukaan.
PIK purjelentokoneestahan oli versio, jossa oli polttomoottori esiinnostettavissa, ohjaamon ja lentäjän tilalle vain tiedustelu- ja viestinlaitteet.Pieni suihkumoottori katolle joka voidaan käynnistää kun irtautuu hinauksesta ja ohjaus satelliitista. Automiaksi riittää että lähtee kotiin päin jos yhteys menetetään.
Purjekoneista löytyy paljon ns. paluumoottorilla varustettuja tai jopa itse starttaavia versioita, myös suihkumoottorilla.PIK purjelentokoneestahan oli versio, jossa oli polttomoottori esiinnostettavissa, ohjaamon ja lentäjän tilalle vain tiedustelu- ja viestinlaitteet.