Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Molemmilla on ihan oma C-2 koneensa:Kas, kun US Navy ajelee japanilaisten C-2:lla.
Taisi kuitenkin olla se toinen C-2
Joo, huomasin sen itsekin, kun seurasin US Navyn sivuja.
Tuo uusi Foordi on Forrestalia paljon isompiOlisihan se äijähommaa päräyttää japsien ceekakkosella tukilaivalle
Sitahan ei kauan kestany, kun tuli oljykriisi ja turbiinit vaihdettiin diisseleihin.Osa muistanee kesäiset Saksan matkat Finnjetillä aikanaan kun kaikki tärisi ja helisi.
Muistan joskus lukeneeni että noista kovista vauhdeista olisi hyötyä nimenomaan lentotoiminassa. Kun koneita lähetetään, tukialus ajaa hanat auki vastatuulen maksimoidakseen ilmanvirtauksen lentokannella. Etuna tuossa on se, että raskas kone saadaan ilmaan lyhyemmältä matkalta, koska nostovoimaa saadaan enemmän.Mistä nämä jutut ydinkäyttöisten lentotukialusten hurjasta huippunopudesta oikein sikiävät? Niiden koneteho kuitenkin voidaan arvioida, paino tiedetään ja rungon muoto on selvillä. Lisäksi paljon yli 30 solmua ajamisessa lentotukialuksella ei olisi mitään järkeä koska saattajat eivät pysyisi kyydissä ja meno voisi olla aika epämukavaa. Osa muistanee kesäiset Saksan matkat Finnjetillä aikanaan kun kaikki tärisi ja helisi.
raskas kone saadaan ilmaan lyhyemmältä matkalta, koska nostovoimaa saadaan enemmän.
Lähdettä ei ole käsillä ja voin kyllä muistaa totaalisen väärinkin.
Tarkoitat siis USS Forrestalin paloa 1967 ei USS Enterprisen.Salaisuuksia on paljon, ja pitaakin olla/
Onkos taalla sita juttua kerrottu, kun jenkit ihan ite melkein upottivat Enterpisen Tonkinin lahdella?
Sitahan ei kauan kestany, kun tuli oljykriisi ja turbiinit vaihdettiin diisseleihin.
Mihin se nopeus tuollain tippui? Muistaakseni alkuperaisella tavalla kestonopeus oli 27 solmuaKyllä ne kaasuturbiinit siellä oli loppuun asti. Talvella ajettiin dieselsähköllä.
HupsistaTarkoitat siis USS Forrestalin paloa 1967 ei USS Enterprisen.
Enterpriseä kolhittiin merenalaiseen riuttaan Kalifornian edustalla 1985.
Mihin se nopeus tuollain tippui? Muistaakseni alkuperaisella tavalla kestonopeus oli 27 solmua
Toisessa ketjussa sivuttiin ydinkäyttöisten tukialuksien nopeutta, ja rupesin kaivamaan vaikka todellista nopeuttahan ei varmasti netistä löydä, eikä tämäkään kirjoittaja sitä ymmärrettävistä syistä kerro tarkalleen. Mutta selväksi tekee sen että voima ei ole se joka loppuu.
Ja että USS Enterprise oli melkoinen peto
...nopeuteen. Enkä sitä että yksi rajoittava tekijä on akseleiden kestävyys valtavan väännön alla.
Se mikä itseä vaivaa on tuo miten meriveden lämpötila vaikuttaa nopeuteen Enterprisella? Kirjoittajahan kieltäytyi kertomasta miten, mainitsi vain sen vaikuttavan tavalla x.