USA:n presidentti ja pressanvaalit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JR49
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Taiteilijat piirsivät sen mitä moni epäilee, mutta ei halua pohtia liian epämiellyttävänä juttuna.

13178028_1715931285361358_9111416549920033195_n.jpg

Trumpin puolue on hajalla, ja nyt kun Trump on ehdokkaana täytyisi puolueen jotenkin yhdistyä ehdokkaansa taakse. Vaatimuksia tästä on esitetty monelta taholta.
Miten tämä tehdään samalla irtisanoutuen Trumpin törkeimmistä kommenteista.
Tätä draamaa saa nyt seurata melkeinpäin päivittäin. Suunta on selviä. Puolueen täytyy jotenkin mennä ehdokkaansa taakse.

Paul Ryan kiemurtelee asian kanssa ja häneltä odotetaan ratkaisua. Keskustelut on kuulemma aloitettu. Tehtävän vaikeus paistaa selityksistä.

http://www.foxnews.com/politics/201...very-encouraged-but-unity-will-take-time.html

Kaikissa tekemissäni vaalikoneissa olen saanut "sopivimmaksi" ehdokkaaksi Hillary Clintonin. Puolueista Libertarian Partyn jälkeen toisena on demokraatit. Libertaareilla ei tietysti näissä kekkereissä ole mitään palaa. Tästä huolimatta Make America Great Again! Kun Sanders on käytännössä ulkona kisasta ei minulle ole suurta väliä onko valinta Clinton vai Trump.

Tietääköhän suomalaiset Bernie fanipojat ja -tytöt mikä on Bernien kanta Naton laajentumiseen tai Yhdysvaltain ulkopolitiikkaan? Bernie antaisi mielellään Suomen Venäjälle.

"Anti-Expansion: Bernie is against the expansion of NATO because it provokes unnecessary aggression from Russia. Moreover, he believes European nations should fund more of the costs of an alliance primarily intended to protect their continent."

Kaikissa tekemissäni vaalikoneissa olen saanut "sopivimmaksi" ehdokkaaksi Hillary Clintonin. Puolueista Libertarian Partyn jälkeen toisena on demokraatit. Libertaareilla ei tietysti näissä kekkereissä ole mitään palaa. Tästä huolimatta Make America Great Again! Kun Sanders on käytännössä ulkona kisasta ei minulle ole suurta väliä onko valinta Clinton vai Trump.

Tietääköhän suomalaiset Bernie fanipojat ja -tytöt mikä on Bernien kanta Naton laajentumiseen tai Yhdysvaltain ulkopolitiikkaan? Bernie antaisi mielellään Suomen Venäjälle.

"Anti-Expansion: Bernie is against the expansion of NATO because it provokes unnecessary aggression from Russia. Moreover, he believes European nations should fund more of the costs of an alliance primarily intended to protect their continent."

Huuhaa, huuhaa!
On se tietysti hyväkin, että on joku mielipide monimutkaisesta asiasta, josta ei lopulta itse ymmärrä yhtään.

On se tietysti hyväkin, että on joku mielipide monimutkaisesta asiasta, josta ei lopulta itse ymmärrä yhtään.
Mielestäni Bernie voisi keskittyä talouspoliittisiin näkemyksiinsä ja jättää ulkopoliittiset kommentit vähemmälle. Naton laajentumisen vastustaminen on Suomen kannalta vaarallista.

Klingon saattaa vielä päätyä oikeuteen ennen vaaleja ja syyte lienee tarpeeksi vakavasta rikkoksesta, että sen kanssa ei ehdokkaaksi asetuta.
Kuten privasähköpostin läyttö duunissa?

Jos nyt kuitenkin jotain rajaa fantasioinnissakin?

Koen vastemielisenä nykyään vallalla olevan ilmiön jossa asiakeskustelu vaijennetaan pelottelulla ja tunteisiin vetoavalla möykkäämisellä. Tuntuu olevan maailmanlaajuinen trendi: Ihmiset toivovat ihmettä eli että suunilleen jeesus laskeutuisi maan päälle ja muuttaisi jollain hokkuspokkustempulla velatkin saataviksi.

Idiootit äänestävät valtaan helppoheikkejä jotka kertovat eeppisiä tarinoita uljaasta menneisyydestä josta pahuus meidät syöksi nykyiseen kurjuuteen mutta johon sankari voi meidät taas palauttaa kunhan äänestätte oikein.

Tuo kaava toistuu uudelleen ja uudelleen. Ja tarina on aina ihan sama. Kerran olimme suuria, sitten örkit ottivat vallan, nostakaa minut valtaan niin teen meistä suuria jälleen.

Ja ihan joka kerta se suuruuden palauttaminen menee reisille. Joko nolosti tai traagisesti. Pahimmillaan siinä sivussa lähtee miljoonilta henki ja kokonaisia kansakuntia tuhoutuu.

Koen vastemielisenä nykyään vallalla olevan ilmiön jossa asiakeskustelu vaijennetaan pelottelulla ja tunteisiin vetoavalla möykkäämisellä. Tuntuu olevan maailmanlaajuinen trendi: Ihmiset toivovat ihmettä eli että suunilleen jeesus laskeutuisi maan päälle ja muuttaisi jollain hokkuspokkustempulla velatkin saataviksi.

Idiootit äänestävät valtaan helppoheikkejä jotka kertovat eeppisiä tarinoita uljaasta menneisyydestä josta pahuus meidät syöksi nykyiseen kurjuuteen mutta johon sankari voi meidät taas palauttaa kunhan äänestätte oikein.

Tuo kaava toistuu uudelleen ja uudelleen. Ja tarina on aina ihan sama. Kerran olimme suuria, sitten örkit ottivat vallan, nostakaa minut valtaan niin teen meistä suuria jälleen.

Ja ihan joka kerta se suuruuden palauttaminen menee reisille. Joko nolosti tai traagisesti. Pahimmillaan siinä sivussa lähtee miljoonilta henki ja kokonaisia kansakuntia tuhoutuu.

Kannatettava toive. Minuteman käyttää tosin itse viesteissään aika vahvaa eri tavoin tunteisiin vetoavaa retoriikkaa :rolleyes: Ei siinä toki mitään - mukava niitä on lukea, kun sanan säilää on taitavasti väännetty ;)

• Tykkää
Reactions: ctg

Guardianin juttu Milleniaaleista:http://www.theguardian.com/world/20...ic-betrayal-dragging-down-generation-y-income

"Using exclusive data from the largest database of international incomes in the world, at LIS (Luxembourg Income Study): Cross-National Data Center, the investigation into the situation in Australia, Britain, Canada, France, Germany, Italy, Spain and the US has also established that:

• Prosperity has plummeted for young adults in the rich world.
  • In the US, under-30s are now poorer than retired people.
  • In the UK, pensioner disposable income has grown prodigiously – three times as fast as the income of young people.
  • Millennials have suffered real terms losses in wages in the US, Italy, France, Spain, Germany and Canada and in some countries this was underway even before the 2008 financial crisis."
Tuntemattoman tyyliin, mitä valitatte, onhan teillä älypuhelimet...

Tunteisiin vetoava möykkääminen on tietysti ikävää aina silloin kun sitä harrastaa joku muu.

"Monica Lewinsky said she's voting for a Republican. Because the Democrats left a bad taste in her mouth." :D

Viimeksi muokattu:
Kannatettava toive. Minuteman käyttää tosin itse viesteissään aika vahvaa eri tavoin tunteisiin vetoavaa retoriikkaa :rolleyes: Ei siinä toki mitään - mukava niitä on lukea, kun sanan säilää on taitavasti väännetty ;)
Minä en olekaan pyrkimässä minkään kansakunnan johtajaksi koska minusta ei siihen hommaan olisi. Murheellista tässä on se, että harvalla siihen hommaan pyrkivällä on kompetenssia senkään vertaa.

Bernien ei herätä kaikkien ymmärrystä. Valitettavasti. Se osoittaa muutoksen haasteet niin suomessa kuin muualla. Kun ei ymmärretä edes että ei Berniestä täydy tulla presidenttiä.Saavutukset on välillisiä. Sehän tässä parasta onkin. Toivottavasti ei tule.koska en kestäisi ajatusta että täällä meillä on kaikenlaisi liberaaleiksi naamioituneita piilonatseja tyrkyllä ja kapitalismin pyhäkkö meneekin vasemmalle. Moskovassa istuu sikakapitalisti mafioso ja Usan politiikassa aletaan viljelemään enenevässä määrin sellaisia sanoja kuin tuloerot,ilmainen koulutus,terveydenhoito.

Maailmahan menisi ihan nurinkurin.

koska en kestäisi ajatusta että täällä meillä on kaikenlaisi liberaaleiksi naamioituneita piilonatseja tyrkyllä
Jos näkee natseja kaikkialla niin kannattaa varmaan hakeutua hoitoon. Tai ottaa selvää mitä natsi tarkoittaa. Tietysti joissain piireissä natsi on synonyymi kaikille jotka on eri mieltä.

Natsi on yleisnimi kaikenmaailman roskalle.
Joo, muokkasinkin viestiini: Tietysti joissain piireissä natsi on synonyymi kaikille jotka on eri mieltä.

Hienoa että täällä meillä on liberaaleja Kokoomuksessa. Vasemmisto voi sitten meuhkata natseista kun eivät muuta keksi. Laaja sanavarasto heillä :D

Mä en tiedä tuosta kun en ole niin kovin vasemmalla. . Kokoomusnuori olen joskus ollut. Demarikin. Vasemmiston räyhäsiivellä on paras huumoriosasto, joka tosin johtuu siitä että oikeisto antaa koppakaupalla aihetta. Uskon vakaasti että äänestäjän velollisuus ei ole olla puolueuskollinen vaan omalta osaltaan varmistaa tasapainon säilyminen.
Nythän meillä on ollut oikeistovetoista todella kauan.
Ottaen huomioon jatkuva yrityksesi mustamaalata oikeistoa, niin vähän vaikea uskoa näitä vakuuttelujasi siitä kuinka oikeasti olet ikäänkuin neutraali tarkastelija. Varsinkin kun retoriikkasi, esimerkiksi tuo natsittelu, on juuri vasemmistolle leimallista. Mutta sinänsä minulle tämä on ihan sama, joten ihan miten vaan.

Viimeksi muokattu:
Joo, muokkasinkin viestiini: Tietysti joissain piireissä natsi on synonyymi kaikille jotka on eri mieltä.

Hienoa että täällä meillä on liberaaleja Kokoomuksessa. Vasemmisto voi sitten meuhkata natseista kun eivät muuta keksi. Laaja sanavarasto heillä :D

Mä en tiedä tuosta kun en ole niin kovin vasemmalla. . Kokoomusnuori olen joskus ollut. Demarikin. Vasemmiston räyhäsiivellä on paras huumoriosasto, joka tosin johtuu siitä että oikeisto antaa koppakaupalla aihetta. Uskon vakaasti että äänestäjän velollisuus ei ole olla puolueuskollinen vaan omalta osaltaan varmistaa tasapainon säilyminen.

Jos näkee natseja kaikkialla niin kannattaa varmaan hakeutua hoitoon. Tai ottaa selvää mitä natsi tarkoittaa. Tietysti joissain piireissä natsi on synonyymi kaikille jotka on eri mieltä.

Ihminen ei usko mitä näkee vaan näkee mitä uskoo. Tietoinen mieli pystyy prosessoimaan alle prosentin siitä datasta mitä aistit tarjoaa joten mieli kehittää siihen väliin suodattimia. Uskomukset ja ennnakkoluulot ovat niitä suodattimia, kuten myös uskonnot, filosofiat, maailmankatsomukset, poliittiset vakaumukset ect. Valitsit minkä hyvänsä maailmanselityksen niin elämä tarjoilee sinulle loputtomasti todisteita siitä että olet löytänyt totuuden. Perustuu siihen että torjut tiedostamattasi 99 pilkku jotain prosenttia datasta.

Haaste on koittaa murtautua noiden suodattimien ulkopuolelle tai edes tiedostaa että semmoiset toimivat ja koittaa ymmärtää miten ne vääristävät ymmärrystä. Jos joku tietää miten temppu tehdään niin otan vinkit kiitollisuudella vastaan.

Oli miten oli, jos huomaat julkisesti palvovasi jotain tai vihaavasi jotain lauman mukana niin yleensä se on sen merkki että joku sinua fiksumpi vie sinua kuin litran mittaa.

Meillä on ollut illuusio oikeistovallasta. (Kukahan sen illluusion on luonut ja sitä ylläpitää ja miksi?)

Oikeasti tuo "oikeistoa" edustava kokoomus on ideologialtaan liberaalikeskustaan kuuluva puolue. Perussuomalaiset taas ovat konservatiivista vasemmistoa eli jengi joka yhdistelee traditiolismia ja kansallismielisyyttä hyvin vasemmistolaiseen talousajatteluun.

Suomessa ei ole yhtään oikeasti oikeistolaista puoluetta. Eikä semmoiselle tunnu olevan edes tilausta. Valitettavasti.

Viimeksi muokattu:
Kirveellä olisi töitä julkisen sektorin hallintopuolessa. Ketään ei tunnu kiinnostavan. Paitsi Lepomäkeä.

Viimeksi muokattu:
Back