Uudenvuodenlupaus

Aiotko tehdä yhden tai useamman uudenvuodenlupauksen?


  • Äänestäjiä yhteensä
    13
  • Äänestys suljettu .

Huhta

Greatest Leader
Onko foorumilaisilla jo mielessä uudenvuodenlupaukset? Tipaton tammikuu?

Itse ajattelin, että voisin ihan kokeeksi pitää keittiössä tammikuun pseudokosheria. (Pseudo siksi, että en vaadi lihalta rituaaliteurastusta enkä hanki toista astiastoa.) Raportoin foorumille tuloksista. :salut:
 
Tarkoittaa siis mitä käytännössä, että pidät kosherkuukauden? Että olet koskematta tiettyihin ruoka-aineisiin?

Eli pidättäytyminen ankeriaasta, porsaasta, [sammen] mädistä jne. selvästi kielletyistä aineista. Plus maitotuotteiden ja lihan/kalan nauttimisen välillä pidettävä tauko.

Lisäys.
 
Ok. Ei sopisi minulle. Esim nyt huomiseksi on tarjolla smetanakastike savulohelle. Ja janssoninkiusaus johon tulee kermaa ja kilohailia.
 
Tammikuussa on 31 päivää, ja ajattelin että tipatonta tammikuuta parempi on jakaa nuo tipattomat päivät koko vuodelle.

Helpottaa lupauksen pitämistä. Tosin on olemassa helppo tapa ja sitten on olemassa oikea tapa. :)
 
Ok. Ei sopisi minulle. Esim nyt huomiseksi on tarjolla smetanakastike savulohelle.

Huomiseksi. Niin on täälläkin mäti, graavilohi ja smetana. Mutta tammikuu on toinen asia.

Ainoa todellinen luopumisen paikka on lasagne. Tosin hyvä paikka kokeilla kasvislasagnea.
 
Huomiseksi. Niin on täälläkin mäti, graavilohi ja smetana. Mutta tammikuu on toinen asia.

Ainoa todellinen luopumisen paikka on lasagne. Tosin hyvä paikka kokeilla kasvislasagnea.
Jos saan suositella tuohon kasvislasagneen seuraavaa (Maillard-reaktio) - raasta sipuli, porkkana, juuriselleri ja juuripersilja, purista nyrkissä vesi niistä pois mahdollisimman huolellisesti. Ruskista öljyssä keskilämmöllä polttamatta, mausta suolalla, pippurilla, yrteillä, juustokuminalla, korianterilla, chilillä ja valkosipulilla ruskistettaessa.
Suola auttaa poistamaan lisää nestettä, ja tiivistää makuja tässä keskeisessä vaiheessa.
Lisää itse pilkottuja kokonaisena tölkitettyjä tomaatteja (paljon enemmän makua kuin siinä valmiissa rikkoutuneista tehdyssä jämämurskassa).

Näin saat hyvin makua tohon vegaani-settiin. Etkä joudu turvautumaan Knorrin myrkky-kuutioihin :) .
 
Tänä uutenavuotena teen seuraavan uudenvuodenlupauksen... En tee katteettomia lupauksia. ;)

KORONA VAPAATA HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!
 
Viimeksi muokattu:
Lopetan vanhan murehtimisen, ja aloitan uuden murehtimisen.
Siivoan pakastimesta viime vuodelta yli jääneet mustatorvisienet.
Ja sen puolikkaan lihamurekkeen tjms.
 
Pidän alkoholin kanssa saman hyväksi havaitun linjan eli lasi tummaa Velkoa joululounaalla.
 
Moni sanonut samaa. Olen limpparien suurkuluttaja myös.
Juo enemmän vettä..
Itse laitan välillä sekaan
 
Väikkäri on varmaan paremmalla mallilla vuoden päästä.
 
Back
Top