Uudet pommikonehankkeet yleisketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Museo
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Odottivatko ihmiset ihan oikeasti että siellä kojelaudalla näkyy Star Trekistä tuttuja hologrammeja? Netissä näkyy paljon pettyneitä ihmisiä tuon videon jälkeen. Eiköhän miljardit tule peliin siinä vaiheessa kun aletaan laskemaan kehityskustannuksia per kone.
 
Odottivatko ihmiset ihan oikeasti että siellä kojelaudalla näkyy Star Trekistä tuttuja hologrammeja? Netissä näkyy paljon pettyneitä ihmisiä tuon videon jälkeen. Eiköhän miljardit tule peliin siinä vaiheessa kun aletaan laskemaan kehityskustannuksia per kone.
No jos nähtäisiin verrokkina B-21 ohjaamo. Se kertoisi paljon.
 
Todennäköisesti hyvin samankaltainen mitä löytyy F-35:sta. Isoja ruutuja muutamilla napeilla höystettynä, ehkä jonkinlaiset kypärät/lasit mistä näkyy infoa, mutta muuten lähelle kaikkea muuta nykyään lentävää.
Tuota juuri. Isoja näyttöjä joihin saa kaiken informaation. B-2 vanhahtavaa on juurikin eri näyttöjen määrä. Mites mahtaa tämä päivänä näiden huolto pelata. Menneinä vuosina ilmavoimat eivät itse huoltaneet koneita, vaan yksityinen firma.
 
Odottivatko ihmiset ihan oikeasti että siellä kojelaudalla näkyy Star Trekistä tuttuja hologrammeja?

En odottanut. En odottanut myöskään näkeväni repaleisen näköisiä saumoja joka puolella. Taikka kulahtanutta maalausta. En myöskään neon vihreää hohtavia hercules näyttöjä, tosin niiden kanssa ei ehkä pääse mihinkään, kun kaikki käyttävät niitä. :sneaky: Uskoin että siellä olisi ollut jotakin hienoa ja tuntematonta, vanhan näköisen kojelaudan sijasta.:cool:
 
Siis mitä uutta tuossa nyt oli? Tämä oli siis ensimmäinen kerta kun näytetään kyseisen koneen ohjaamoon... koska videossa luki niin!!! Onhan noita kuvia ollut esillä ennenkin ja muistan ihan videotakin nähneeni.

Jos jotain uutta haluaa hakea niin se voisi liittyä siihen että video oli kuvattu lennon aikana. Tuo ohjaamohan taisi olla alunperin vielä vanhahtavampi eli näyttöjen määrä on aikojen saatossa lisääntynyt
 
Aika luonnollista kun kyseessä on ysärikone.

Siitä Guamilla maahan syöksyneen koneen raadosta olisi sammutustöiden jäljiltä aikanaan saanut melkein todisteen maan ulkopuolisen elämänmuodon lähettämästä aluksesta :alien:
Ysärillä foliohatut olivat aurinkotuoleineen aavikko tukikohtien aitojen takana päivystämässä ja bongaamassa koneita. Vieläköhän tuota sakkia on jäljellä?
 
Ysärillä foliohatut olivat aurinkotuoleineen aavikko tukikohtien aitojen takana päivystämässä ja bongaamassa koneita. Vieläköhän tuota sakkia on jäljellä?

Aivan varmasti. Mlkoinen salaliitto kuitenkin odottaa paljastamistaan...
 
Aivan varmasti. Mlkoinen salaliitto kuitenkin odottaa paljastamistaan...
Kuulostaa mätäkuun jutulta mutta Turussa asuu jenkki noin 70 vuotias äijä. Veli oli navy seal palveluksen jälkeen toimi poliisina Chicagossa. Ammuttiin hengiltä virantoimituksessa.
Mutta itse tämä Turussa asuva äijä vanha rekkakuski. Kertonut mielenkiintoisia havaintoja yötaivaalla uudessa Meksikossa. Tulikärpästen lailla lentäviä koneita. Juu tiedetään, ette usko.
 
Kuulostaa mätäkuun jutulta mutta Turussa asuu jenkki noin 70 vuotias äijä. Veli oli navy seal palveluksen jälkeen toimi poliisina Chicagossa. Ammuttiin hengiltä virantoimituksessa.
Mutta itse tämä Turussa asuva äijä vanha rekkakuski. Kertonut mielenkiintoisia havaintoja yötaivaalla uudessa Meksikossa. Tulikärpästen lailla lentäviä koneita. Juu tiedetään, ette usko.

Ihmeellisiä asioita havainnoidaan. Ja usein niille löytyy myöhemmin järkevä selitys.

Uskon kokeellisiin lentohärpäkkeisiin mutten välttämättä salaliittoihin ja alien-technologyyn.
 
Kuulostaa mätäkuun jutulta mutta Turussa asuu jenkki noin 70 vuotias äijä. Veli oli navy seal palveluksen jälkeen toimi poliisina Chicagossa. Ammuttiin hengiltä virantoimituksessa.
Mutta itse tämä Turussa asuva äijä vanha rekkakuski. Kertonut mielenkiintoisia havaintoja yötaivaalla uudessa Meksikossa. Tulikärpästen lailla lentäviä koneita. Juu tiedetään, ette usko.
Ihmeellisiä asioita havainnoidaan. Ja usein niille löytyy myöhemmin järkevä selitys.

Uskon kokeellisiin lentohärpäkkeisiin mutten välttämättä salaliittoihin ja alien-technologyyn.
Kuulostaa jonkintyyppisiltä Droneilta. Niiden kanssa on helpompi lentää "epäinhimillisesti" kuin ihminen kyydissä :unsure:
 
Kuulostaa jonkintyyppisiltä Droneilta. Niiden kanssa on helpompi lentää "epäinhimillisesti" kuin ihminen kyydissä :unsure:
Varmaan 80 luvun tapahtumia. Kyseinen äijä oli Vietnamin sodan aikana ydinsukellusveneiden tukikohdassa helikopterimekaanikko joten teknistä puolta häneltä löytyy. Vahvasti tänä päivänä uskovainen joten ei mitään alieneita tapahtumiin kytke.
Kerran hän oli pysäyttänyt rekan tien vierustalle aavikolla kusihädän vuoksi. Penkereen takaa oli kuulunut outoa värisevää ääntä ja valoa oli kajastanut. Hän oli kävellyt penkereelle tai rinteelle mikä lie ollut ja katsonut sen taakse. Kirkas alus oli noussut taivaalle.
Nämä on näitä. Valtaosa sanoo satuiluksi mutta minä uskon, kun kerran tiedän miehen. Oli vanhassa työpaikassa asiakkaana.
En olen nyt muutamaan vuoteen nähnyt.
 
Tuota juuri. Isoja näyttöjä joihin saa kaiken informaation. B-2 vanhahtavaa on juurikin eri näyttöjen määrä. Mites mahtaa tämä päivänä näiden huolto pelata. Menneinä vuosina ilmavoimat eivät itse huoltaneet koneita, vaan yksityinen firma.
Kyllä nuo näytöt on minusta varsin ajanmukaisia. Osa niistä on monivärinäyttöjä (keinohorisonttinäkymä mm.). Yhdessä tai kahdessa valtavassa näytössä on heikkoutensa. Jos se sykähtää, ei saada mitään ruudulle. Noissa sentään osa tiedoista näkyy.
 
Kyllä nuo näytöt on minusta varsin ajanmukaisia. Osa niistä on monivärinäyttöjä (keinohorisonttinäkymä mm.). Yhdessä tai kahdessa valtavassa näytössä on heikkoutensa. Jos se sykähtää, ei saada mitään ruudulle. Noissa sentään osa tiedoista näkyy.
Varmasti ovat ajanmukaisia mutta nykyään uusissa koneissa on ainostaan muutama iso näyttö joihin tulee kaikki informaatio.
 
Varmasti ovat ajanmukaisia mutta nykyään uusissa koneissa on ainostaan muutama iso näyttö joihin tulee kaikki informaatio.
Ei tuossa ole mitään vikaa niinkään. On jopa nopeampaa käyttää toimintoja erillisruuduilla, kuin yhdeltä tai kahdelta isolta screeniltä. Mutta tuossa on sitten isoloota taulun takana ja sama kompuutter laskee kaikki lennonhallinan ruudut ja navigaatiot. Operaatiopaneeleit on myös yhden kompuutterin takana. Näyttöjä vaan useampia. Ohjaamoinfra on liukumassa kohti jättiscreenejä ja virtuaalinäppäimiä siksi, kun ovat halvempia ja merkittävän keveitä. Virtuaalinäppikset voidaan myös räätälöidä pilotin mielen mukaan.
 
Back
Top