Tätä onkin joskus tullut aprikoitua, että olisiko RK:lle parempaa väriä kuin musta.Sillä kokeillaan kokeilupinnoitetta. Mutta oikeasti, se että ase sulautuu maastoon paremmin., Mustat varusteet kun erottuu aika näkyvästi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tätä onkin joskus tullut aprikoitua, että olisiko RK:lle parempaa väriä kuin musta.Sillä kokeillaan kokeilupinnoitetta. Mutta oikeasti, se että ase sulautuu maastoon paremmin., Mustat varusteet kun erottuu aika näkyvästi.
Näin..edelleen pysyn siinä kannassa että ase on nyt korkeintaan kevyesti päivitetty ja päivitykset kohdistuvat käytännössä pikku puutteisiin. Isot ongelmat ovat ja pysyvät.Niin, onko sitten päivitetty mitään joka poistaisi aseen perusheikkouksia.
Nimimerkki @Kapiainen taisi olla hyvin skeptinen asian suhteen.
Varmasti versio on parempi kuin alkuperäinen ja tervetullut vaihe odotettaessa uutta asetta.
Eivät näkyisi jos käytettäisiin siihen mihin tarkoitettu eli kypärän naamioimiseen risuilla tai kangassuikaleilla jne.
Fenix TK09 on intin lyhty, siihen saa joko painokytkimen tai johdollisen etäkytkimen.Onks tää oikeesti joku juttu?
Minkälaisia valoja muuten nykyään on jaossa?
Tuo perän "pakattomuus" on aivan käsittämätön ohilaukaus. Ase ilmeisesti suunniteltiin pelkästään raudoilla tähtäiltäväksi kun perä valittiin, mutta jos siihen punapiste tulee vakiona, pitäisi sen pakan myös tulla. Korokepala äimässä on ymmärrettävä jos näihin halutaan kiinnitellä pimeänäköä, mutta tietenkin korostaa erillisen poskipakan tarpeellisuutta entisestään.Näin..edelleen pysyn siinä kannassa että ase on nyt korkeintaan kevyesti päivitetty ja päivitykset kohdistuvat käytännössä pikku puutteisiin. Isot ongelmat ovat ja pysyvät.
Se on kiistatonta että RK 62M on parempi kuin RK62. "Parempi kuin" ei kuitenkaan ole synonyymi esimerkiksi adjektiivin "hyvä" kanssa.
Jotakin hommasta kuvastanee myös se mistä esimerkiksi "vääpeli" tuossa aiemmin kirjoitti: Magpullin perä on, mutta siihen ei hankittu ensimmäistäkään koropalaa - joka siihen kuitenkin käytännössä tarvitaan. Ostin heti oman, nyt ei puutu kuin se että joku alkaa nillittää siitä että aseessa on itse hankittu koropala.. AimPoint Microssa on myös korkeuden säädön mahdollistava korokepala. Sitä ei kuitenkaan saa/voi sitäkään ottaa tähtäimen alta pois.
Lähinnä tuli mieleen jos tuo olisi joku "vihollisen tuli kohdistuu valoon" juttu. Itse olen pitänyt vasemmalla, oikealla tai alla riippuen tilanteesta..Fenix TK09 on intin lyhty, siihen saa joko painokytkimen tai johdollisen etäkytkimen.
Noin yleisesti se lamppu kannattaa laittaa eteen ja oikealle puolelle (oikeakätiselle), varustettuna etäkytkimellä. Näin piippu ei sitä varjosta kovinkaan paljoa ja tukikäden ja esim hihnan käyttö onnistuu etutukin vasemmalla puolella paremmin. Bonuksena myös kuljetus on helpompaa, koska aseen vasen puoli on kokonaan vapaa suuremmista ulokkeista.
Itse olen ratkaissut tämän dilemman AKssa laittamalla piippuun kiinnitettävän picatinny-palan heti kaasublokin eteen, ja siihen surefiren scoutti kiinni piuhalla. Toimii.
Edit: vielä pakko avautua fikkareista aseessa: jos hankit, osta sellainen joka toimii vain "täysillä", ei mitään painokytkinohjelmoitavia, ne on partiolaisille. Sen valon pitää toimia samalla tavalla joka kerta kun napista painaa. Ja nappikin mieluiten sellainen mikä ei lukitu päälle.
Vihollisen tuli kohdistuu valoon, siksi sitä pitää käyttää erittäin säästeliäästi ja liikkua heti käytön jälkeen jos suinkin mahdollista.Lähinnä tuli mieleen jos tuo olisi joku "vihollisen tuli kohdistuu valoon" juttu. Itse olen pitänyt vasemmalla, oikealla tai alla riippuen tilanteesta..
Jaetaanko noihin valoihin infrapunasuodattimia?
Eli ollaan tilanteessa että on kiskoa mutta ei oikein mitään mitä kiinni laittaa (eli porukka hommaa omia kahvoja, valoja ja ties mitä..)
Pohjosen varuskunnissa noita poskipakkoja on hankittu ns paikallisesti. Ihmetystä tuo poskitukijuttu on herättänyt, jospa ne jossain välissä ymmärtäis ostaa pakat.PV säästi ja jätti ostamatta ... Voi vit*** tätä firmaa välillä... 0,75 riittää nippanappa riippuen poskien paksuudesta. Mutta 0,75+hiirimatto liimattuna päälle olisi varmaan suurimmalle osalle hyvä.
Vanhoissa peräkulma oli 7 tai 8 astetta muistaakseni, nyt on 0.
Varsinkin jos tilaa Kiinasta, siis jos kuittiaseen mukaan ei saa sopivaaCTR®/MOE® 0.75
www.magpul.com
Onhan noita, 0.25", 0.50" ja 0.75" korkeita suoraan MOE/CTR- perään.
EDIT: Niin sitä en tiedä, onko PV noita hankkinut. Sinänsä tuommoinen muovinpala olisi halpaa, kuin saippua.
Hmmm, ehkä fiksuinta olisi jättää ne kumilenksut pois, jottei tarvitse peittää maastokuvioidun kypärähupun mustia lenksuja maastokuviolla.
Saas muuten nähdä muutaman vuoden päästä kun noita M-versioita rupeaa enemmän olemaan kierrossa millaisia 10$ alibaba-surefirekopio-asevaloja niissä rupeaa näkymään. Lyön taalan vetoa että ei niitä valtion asevaloja kovin usealle reserviläiselle tai varusmiehelle jaeta pitkäksi ajaksi.
Lähinnä tuli mieleen jos tuo olisi joku "vihollisen tuli kohdistuu valoon" juttu. Itse olen pitänyt vasemmalla, oikealla tai alla riippuen tilanteesta..
https://yle.fi/uutiset/3-10755573Puolustusvoimat ottaa käyttöön uudistetut rynnäkkökiväärit – kaikissa optinen tähtäin, luksusmalleissa uusi liekinsammutin