Tuon ak 2.0:n laatikon sivuun tulevan kiskon kiinnityspulttien reikien poraamiseen on myynnissä joku sapluuna. Eli jos ostaa ak 2.0 sivukiilan pultteineen, porausadapterin ja sivujalan sekä ottaa mukaan akkuporan poran terän ja kiintoavaimet, niin pystyy teltassa (tai Kymijoen itäpuolella katetussa maakuopassa askartelemaan punapisteelle picatinnykiskon RK62 ja RK95 rynkkyihin. Eikä piä unohtaa ottaa sitä punapistettä ja sen paristoja mukaan.
Minä teetin nuo reiät asesepällä, eli en ostanut itselle adapteria. Hintaa tuolle ak 2.0 varautumiselle tulee adapterin kanssa ehkä joku 300€ ja siihen ei vielä sisälly punapistehtäintä. Eli joku 700€ kaiken kaikkiaan jos akkupora on jo.
Norincoon ja Ak47:aan saa etukahvan tilalle vaihdettua picatinnykiskollisen kahvan ilman koneistuksia jollain kuusiokoloavaimella. On minulla sellainenkin, mutta en nyt äkkiä muista miten se vaikuttaa kaasumännän suojaputken irrottamiseen. Rautatähtäimiä pystyy käyttämään tuon kiskokädensijan kanssa, mutta jos asentaa punapisteen, niin silloin ei voi enää rautoja käyttää. Ellei asenna korkeata jalustaa, jonka läpi voi tähdätä avoilla, mutta sitte pitää jo kohta olla pikasäädettävä poskipakkakin (kuten mulla). Noita kiskollisia etukahvoja tais saada ihan hyviä alle satkulla.