Uutisia Venäjältä

Tuossa muutama julkis jo suree lentoturman uhreja, pitääkö? Nehän ovat osa sitä koneistoa joka miehittää osaa Ukrainasta, tappaa siviilejä Syyriassa ja joka kenties valmistautuu tuomaa sodan meidänkin kotikulmille.
Surtaisiinko SS-soittokunnan tuhoa samalla innolla? No nuo eivät nyt sitten ainakaan säestä voitonparaatia Helsingissä.
Juuri näin.
Ne ovat soittava ja tanssiva osa propaganda ja sotakoneistoa ja ennenkaikkea ovat military personnel- agit-erikoisoperaatio. Siellä kävi myös Lännessä Putinin rahaa pesevä viulun soittajakin. Nyt viihdyttäjät olivat menossa laulamaan ja tanssimaan kuolleiden lasten luiden päällä venäläiselle Luftwaffelle.
Mikä muu maa lähetti sinne omia viihdejoukkoja?
 
Viimeksi muokattu:

Tuskinpa sentään..kenties joku turkkilainen tai Syyriaa tukeva kapinallinen. Niitäkin löytyy Venäjän omilta miehitetyiltä alueilta aivan riittävästi.

Eikä tällaisiin tarvita mitään ohjuksia tai pommeja. Riittää kun joku huoltoporukkaan päässyt osaaja jättää jokin sopivan ruuvin vääriin momentteihin tai mitä sitten ikinä keksiikään. Eikä sen vian tarvitse heti laueta..

Sota on sotaa. Kun ei ole käytettävissä tasaveroista aseistusta niin allah ja hänen innokkaat profeettansa keksivät toisenlaisia keinoja. Armeijan kone, pudotkoon sitten milloin putoaa. Ja, onhan näitä venäläiskoneita putoillut aiemminkin... allah akhbar.

Ikävä kyllä osui tällä kertaa hieman väärään porukkaan..kepeitä multia hienoille laulajille.
 

Olihan tussa merten seriffin jutussa jotain perää. Kyllähän sitä on ollu juttua siitä kunka nyky lentäjät on vain jonkillaisia prosessinhoitajia.
Perinteinen lentotaito ei ole välttämättä riittävällä tasolla. Ja näyttää nykykoneista puuttuvan perinteisiä mittareitakin.

Air Francen turma: Tutkijat löysivät pahoja puutteita lentäjien koulutuksesta
"Lentäjät eivät olleet saaneet minkäänlaista koulutusta koneensa lentämiseen käsin korkealla"

"Lentäjien valtaisaan informaatiojärjestelmään ei kuitenkaan kuulu yksinkertaista kohtauskulmamittaria, joten koneen tilanne oli ilmeisesti epäselvä.

"Oikaisua yritettiin yli kolmen minuutin ajan, ainakin hetkittäin myös oikeaoppisella tavalla eli työntämällä ohjaussauvasta, mikä pienentää kohtauskulmaa ja oikaisee sakkaustilan. Suurimman osan ajasta sauvasta kuitenkin vedettiin, mikä takaa sakkaustilassa pysymisen"


http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulk...vat-pahoja-puutteita-lentajien-koulutuksesta/


Eihän tuo toki sitä tarkoita että vanhat 70-luvun koneet olisi jotenkin turvallisempia.
 
Olihan tussa merten seriffin jutussa jotain perää. Kyllähän sitä on ollu juttua siitä kunka nyky lentäjät on vain jonkillaisia prosessinhoitajia.
Perinteinen lentotaito ei ole välttämättä riittävällä tasolla. Ja näyttää nykykoneista puuttuvan perinteisiä mittareitakin.

Air Francen turma: Tutkijat löysivät pahoja puutteita lentäjien koulutuksesta
"Lentäjät eivät olleet saaneet minkäänlaista koulutusta koneensa lentämiseen käsin korkealla"

"Lentäjien valtaisaan informaatiojärjestelmään ei kuitenkaan kuulu yksinkertaista kohtauskulmamittaria, joten koneen tilanne oli ilmeisesti epäselvä.

"Oikaisua yritettiin yli kolmen minuutin ajan, ainakin hetkittäin myös oikeaoppisella tavalla eli työntämällä ohjaussauvasta, mikä pienentää kohtauskulmaa ja oikaisee sakkaustilan. Suurimman osan ajasta sauvasta kuitenkin vedettiin, mikä takaa sakkaustilassa pysymisen"


http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulk...vat-pahoja-puutteita-lentajien-koulutuksesta/


Eihän tuo toki sitä tarkoita että vanhat 70-luvun koneet olisi jotenkin turvallisempia.
http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkoma...ain-23-sekuntia-ja-kone-lahti-kasista/746201/
 
Eihän tuo toki sitä tarkoita että vanhat 70-luvun koneet olisi jotenkin turvallisempia.

Kyllä minä uskon, että on jo näitä PlayStation-lentäjiä, jotka ovat sitten ihmeissään, jos koneet tilttaavat. Mutta Tupolev 154 on vähän samanlainen kuin Boeing 727. Ei se ole mikään herkkis. Itse asiassa se oli luotettavan koneen maineessa alkuvuodet (ensilento 1968). 1990-luvulla niitä alkoi tulla alas. Kokonaiset 66 konetta on tullut tonttiin. Useat onnettomuudet johtuivat huollon laiminlyömisestä. Mutta lentäjävirheitäkin on ollut, esim. se puolalainen presidenttiturma.
 
Voin selventää tätä lentäjän ja automatiikan suhdetta. Matkalennossa automaatti on aina päällä, mutta sekin voi pudota pois teknisen vian vuoksi tai turbulenssissa ja sen voi tietenkin ottaa pois. Paras lentäjä on mielestäni lentäjä, joka on siirtynyt matkustajakoneeseen.

Tässä yksi sellainen. Pahassa ristituulessa Airbus kotiin.


Air Francen suuronnettomuus johtui pitot-putken rikkoutumisesta ja siitä, että pojat eivät osanneet lentää. Kun kone sakkasi, olisi pitänyt työntää sauvasta liukuun ja saada liitopintaa. Aikaa oli. Vetivät pystyyn ja kone tippui korkealta.
 
Viimeksi muokattu:
Olikohan tossa joku naapurin macho-testi kyseessä..?

Lentäjillä saattoi olla sanottavaa huollon pojille... tuskin oli sentään tahallinen testi lentäjille. Venäläinen huumori on tosin välillä ronskinpuoleista.

After a long storage Tu-154 was returned to service and prepared for flight to air factory for required check. However, soon after the plane departed Chkalovsky airport the controls failed. With only engines and rudder operational the crew performd an emergency descend and relatively safe landing. The plane overran the runway but sustained no visible damages.

Chkalovsky Airport, Moscow region 29-APR-2011
 
Juuri sitähän he ovat. Kaikesta tuosta huolimatta vanhaa kuorolaista liikuttaa heidän kohtalonsa.
Kuuntelin heidän laulun "Kohteliat ihmiset" ja minua puistatti. Musta huumoria ja totaali sur. Kyynistä ja mautonta, vaikka lauletaankin mahtipontisesti ja kaunisti.
Termi "kohteliat ihmiset" syntyi venäläisten Krimin umpikierosta miehettämisestä, että muka venäläiset tulivat sinne kohteliasti, koska olivat niin jalon asian tekemässä! Termi syntyi rinnakkain termin "vihreät miehet" kanssa. Jokainen vatnik patriotov ja vatnitsa patriotova tietää miten ja miksi "kohteliat ihmiset" tulevat - vapauttavat "kaikkia", monelle sanottu uhitelleen kun heillä loppuneet argumentit "no ei se mitään, me vapaudutaan teidätkin".

Putinin regime rakastaa surrogateja ja simulakreja - kaikkea pitää väärentää niin että merkitys joko häviä tai vaihtuu. Toisin sanoen todellisuus pitää olla seuraava: saa miehittaa/varastaa/tappaa/raiskata kunhan esität sen kaunisti ja ratsastat sanalla "kohtelias" ja ylistät tätä "kohteliaisuutta". Ja tämä upposi kun veitsi voihin, koska se kuulostaa hyvältä. Moni ei edes halua miettia enää mistä on kysymys.

Minusta tämä menee jo liian pitkälle. Siksi minua ei liikuttaa heidän kohtalonsa, he tekivät tämän rahasta ja mielellään, laulaneet hullun ja umpikieron diktaatorin sairaita lauluja, jossa ylistävät toisten maiden rikolliset ja umpikierot miehetykset.

Onko joku tutustunut venäläisen filosofoivaan fasisti Aleksandr Duginiin ohjeistuksiin , miten Eurooppa pitää valloittaa : "meidän pitää valloittaa Eurooppaa, voittaa ja liittää".
https://snob.ru/profile/6090/print/73552





YZAx+

"Kohteliat miehet Venäjältä viehättävästi hymyilevät pudotetun malesialaisen koneen hauskasti käyttäen fuselagea,aika kreatiivista, eikäs ole?". Tuon tapaista tekstia olen nähnyt vähän liikaa 2 viime vuoden aikana. He tuntevat itseään siellä sankareiksi - heidän kunniaksi lauletaan kuorolauluja.
Mutta kun "Kohteliat ihmiset" laulun sanojen tekijä ja laulaja putoa itse alas, voi voi, miten ikävää..
 
Viimeksi muokattu:
Flightforumilla kirjoitetaan näin:

http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,114053.0.html

Tupolev TU-154Б-2. RA-85572 oli teknisesti kunnossa, peruskorjaus tehty Samarassa 2014, viimeisin iso huolto syyskuussa 2016. Kertynyt tuntimäärä keväästä 83 oli 6689 h. Se on vähän verrattuna halpalentoyhtiöiden B737:hin, joille voi kertyä 5000 h vuodessa. Koneen määritelty elinikä on 60 000 tuntia tai 35 vuotta. Iän puolesta sitä olisi voinut käyttää vielä pari vuotta.
 
"Kaikista paradoksalisin paradoksi - naapurin horden asukkaat aidosti eivät voi ymmärttää, miksei me sureta 80 hordelaisen military personnel kuolemaa.

Silloin kun artilleria koulujen kursantit suorittaneet tentteja ampumisessa UA 72 ja 79 prigaadeja - hordelaiset iloitsivat. Sotilaat kuoli, siviilit kuoli. Mutta he iloitsivat. Laulaneet lauluja, juhlineet "kohteliaita miehiä" ja jakaaneet palkintoja.

Venäjän puolustusministerion lentokone putosi alas..Syntyi vain yksi halu - viedä horden lähetystön eteen pullollisen Bojaryshnikia."
http://ukrainian.co.ua/2016/12/25/post-yuriya-biryukova-o-rukhnuvshem-tu-154-sta/
 
Alex Kokcharovin twiitissä havainnekuva/-kartta turma-alueelta. Nousu Sotsista (Adlerista), lentoreitti ja etsintäalue Sotsi-Hosta merialueella.

Huomioikaa lentosuunnitelma, lentoreitti todennäköisesti juuri karttaan merkitty eli Syyriaan olisi lennetty Kaspianmeren kautta, Iranin ja Irakin yli ei Turkin yli kuten suomalaismedian havainnekuvissa. Kyseessä oli Venäjän asevoimien lento, joten luultavimmin käyttivät samaa reittiä, jota kuljetuskoneet ja pommikoneetkin käyttivät: Kaspianmeren ylitys - Iran - Irak - Syyria.


vlad
 
Toivottavasti tuo spollipäällikön meneteys ei vaikuta Aleppon järjestyksen pitämiseen.
Putleri on ottanut aikamoisen riskin ison kaupungin seriffinä-.
 
Kuuntelin heidän laulun "Kohteliat ihmiset" ja minua puistatti. Musta huumoria ja totaali sur. Kyynistä ja mautonta, vaikka lauletaankin mahtipotisesti.
Termi "kohteliat ihmiset" syntyi venäläisten Krimin umpikierosta miehettämisestä, että muka venäläiset tulivat sinne kohteliasti, koska olivat niin jalon asian tekemässä! Termi syntyi rinnakkain termin "vihreät miehet" kanssa. Jokainen vatnik patriotov ja vatnitsa patriotova tietävät ja puhuvat miten "kohteliat ihmiset" tulevat ja vapauttavat "teitä kaikkia" (myös täällä).
Putinin regime rakastaa simulakreja - kaikkea pitää väärentää niin että merkityskin joko häviä tai vaihtuu. Toisin sanoen todellisuus pitää olla seuraava: saa miehittaa/varastaa/tappaa/raiskata kunhan esität sen kaunisti ja ratsastat sanalla "kohtelias". Ja tämä upposi kun veitsi voihin, koska se kuulostaa hyvältä. Moni ei edes halua miettia mistä on kysymys.

Minusta tämä menee jo liian pitkälle. Minua ei liikuttaa heidän kohtalonsa, he tekivät sen rahasta ka mielellään, laulaneet hullun ja umpikieron diktaatorin sairaita lauluja, jossa ylistävät rikolliset toisten maiden umpikierot miehetykset.

Sairasta. Mautonta.


YZAx+

"Kohteliat miehet Venäjältä viehättävästi hymyilevät pudotetun malesialaisen koneen hauskasti käyttäen fuselagea,aika kreatiivista, eikäs ole?". Tuon tapaista tekstia olen nähnyt vähän liikaa 2 viime vuoden aikana. He tuntevat itseään sankareiksi, heidän kunniaksi lauletaan kuorolauluja.
Mutta kun laulun sanojen tekijä putoa itse alas, voi voi, miten ikävää..
Kiitos @Maidan vastineesta jonka pitäisi herättää vähän meitä kaikkia, kuva on pöyristyttävä todellakin, sikäli kun tuo on osa MH:n ulkokuorta. Miltä se valitettavasti näyttää...
 
Alex Kokcharovin twiitissä havainnekuva/-kartta turma-alueelta. Nousu Sotsista (Adlerista), lentoreitti ja etsintäalue Sotsi-Hosta merialueella.

Huomioikaa lentosuunnitelma, lentoreitti todennäköisesti juuri karttaan merkitty eli Syyriaan olisi lennetty Kaspianmeren kautta, Iranin ja Irakin yli ei Turkin yli kuten suomalaismedian havainnekuvissa. Kyseessä oli Venäjän asevoimien lento, joten luultavimmin käyttivät samaa reittiä, jota kuljetuskoneet ja pommikoneetkin käyttivät: Kaspianmeren ylitys - Iran - Irak - Syyria.


vlad

Kartan perusteella osuma Iglalla (S-mallin kantama 6 km) nousevaan (pieni vaakanopeus) ja lähestyvään koneeseen jostain Mount Akhunin rinteeltä olisi ollut mahdollista? (Tulikomennon esittämä Adlerin valvontakameravideon välähdys)

Hylkyhän löytyi noin 1,5 km rannasta.

https://www.google.fi/maps/@43.5306575,39.8715364,9272m/data=!3m1!1e3
 
Back
Top