Kuuntelin heidän laulun "Kohteliat ihmiset" ja minua puistatti. Musta huumoria ja totaali sur. Kyynistä ja mautonta, vaikka lauletaankin mahtipotisesti.
Termi "kohteliat ihmiset" syntyi venäläisten Krimin umpikierosta miehettämisestä, että muka venäläiset tulivat sinne kohteliasti, koska olivat niin jalon asian tekemässä! Termi syntyi rinnakkain termin "vihreät miehet" kanssa. Jokainen vatnik patriotov ja vatnitsa patriotova tietävät ja puhuvat miten "kohteliat ihmiset" tulevat ja vapauttavat "teitä kaikkia" (myös täällä).
Putinin regime rakastaa simulakreja - kaikkea pitää väärentää niin että merkityskin joko häviä tai vaihtuu. Toisin sanoen todellisuus pitää olla seuraava: saa miehittaa/varastaa/tappaa/raiskata kunhan esität sen kaunisti ja ratsastat sanalla "kohtelias". Ja tämä upposi kun veitsi voihin, koska se kuulostaa hyvältä. Moni ei edes halua miettia mistä on kysymys.
Minusta tämä menee jo liian pitkälle. Minua ei liikuttaa heidän kohtalonsa, he tekivät sen rahasta ka mielellään, laulaneet hullun ja umpikieron diktaatorin sairaita lauluja, jossa ylistävät rikolliset toisten maiden umpikierot miehetykset.
Sairasta. Mautonta.
"Kohteliat miehet Venäjältä viehättävästi hymyilevät pudotetun malesialaisen koneen hauskasti käyttäen fuselagea,aika kreatiivista, eikäs ole?". Tuon tapaista tekstia olen nähnyt vähän liikaa 2 viime vuoden aikana. He tuntevat itseään sankareiksi, heidän kunniaksi lauletaan kuorolauluja.
Mutta kun laulun sanojen tekijä putoa itse alas, voi voi, miten ikävää..