ak.tied
Greatest Leader
Voin selventää tätä lentäjän ja automatiikan suhdetta. Matkalennossa automaatti on aina päällä, mutta sekin voi pudota pois teknisen vian vuoksi tai turbulenssissa ja sen voi tietenkin ottaa pois. Paras lentäjä on mielestäni lentäjä, joka on siirtynyt matkustajakoneeseen.
Tässä yksi sellainen. Pahassa ristituulessa Airbus kotiin.
Air Francen suuronnettomuus johtui pitot-putken rikkoutumisesta ja siitä, että pojat eivät osanneet lentää. Kun kone sakkasi, olisi pitänyt työntää sauvasta liukuun ja saada liitopintaa. Aikaa oli. Vetivät pystyyn ja kone tippui korkealta.
Autoilutermein AirFrancen pilotit tekivät siis paniikissa hartialukkolukkojarrutuksen, vaikka olisi pitänyt löysätä jarrua ohjattavuuden säilyttämiseksi.
Hurjan näköinen tuo Finskin laskeutuminen.