Umkhonto
Ylipäällikkö
...pilotin virhe tai tekninen vika.
vlad
FlightForumin keskustelua: "On vedetty laskutelineiden sijasta laipat sisään?"
http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,114053.new.html#new
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
...pilotin virhe tai tekninen vika.
vlad
T-14 Armatan tuottaja mennyt ilmeisesti konkurssiin.
"Suka" käännetään kun "bitch" eikä "saatana".
"Suka" on myös "narttu".
Edit. Voi se tietenkin olla "saatana"kin, kun tarkemmin ajattelin. Jos on "damn!; shit!" vastine suomeksi.
Ei Venäjällä mikään mene konkurssiin jos Putin ei niin halua. Kun puhut Venäjällä vaikuttavista yrityksista puhut valtiollisesta rikollismafiasta. Tälläisessä puolustusvälineteollisuudessa kyse on omistuksen uudelleen järjestelystä. Yhtiöhän jää konkurssissa valtiolle velkaa, joka ottaa sen haltuunsa, ja jakaa omistuksen ylempien ohjeiden mukaan. Ja aiemmat omistajat jos eivät ole myötyväisiä laitetaan talousrikoksista linnaan.T-14 Armatan tuottaja mennyt ilmeisesti konkurssiin.
Mies sanoi Putinia fasistiksi somessa. Kolme vuotta napsahti.
Man Given 3-Year Sentence for Insulting Putin
http://www.thedailybeast.com/cheats...sulting-putin.html?via=desktop&source=copyurl
Mies sanoi Putinia fasistiksi somessa. Kolme vuotta napsahti.
Man Given 3-Year Sentence for Insulting Putin
http://www.thedailybeast.com/cheats...sulting-putin.html?via=desktop&source=copyurl
FlightForumin keskustelua: "On vedetty laskutelineiden sijasta laipat sisään?"
Kazakstan taitaa kärsiä suomettumisesta. Ainekirjoituksesta napsahti 1980-luvulla hylätty, jos erehtyi arvostelemaan ystävällismielisen naapurimaan johtajia.
Ratkaisu voisi monellakin olla alkolukko älylaitteisiin..Ja viina ja some on yhdistelmänä ongelma, kuten täälläkin.
FlightForumin keskustelua: "On vedetty laskutelineiden sijasta laipat sisään?"
http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,114053.new.html#new
Tuolla on hyvä kuva TU-154:n ohjaamosta, konehan oli B-mallia:
https://www.flickr.com/photos/bela_lindtner/15187921506
Kuinka helposti laipat ja laskutelineet menevät sekaisin – ovatko kytkimet lähellä toisiaan? Koneen ahtaassa ohjaamossa on kapteenin ja perämiehen lisäksi lentoinsinööri ja suunnistaja/navigaattori, joten kommunikoinnin ja yhteispelin pitää onnistua.
Simulaattorin mukaan laippojen (закрылки) kytkin/vipu tuulilasin yläpuolisessa paneelissa keskellä, laskutelineiden kytkimet sen vieressä...
Samassa keskustelussa on seuraava raina:
Samantyyppisen koneen ohjaamo. Kannattaa mennä suoraan neljän minuutin paikkeille nousuun. Perämiehen edessä on kolmiontapainen alue (heti ikkunan alla). Vihreä valo = telineet alhaalla lukossa. Punainen valo = telineet välillä, eivät lukossa. Ei valoa = telineet ylhäällä.
Keskustelu osapuilleen tällainen:
- Nopeus 300
- (epäselvää puhetta)
- Nostin laskutelineet, komentaja
- (epäselvää puhetta)
- Voi helvetti
(hälytysääni)
- Laipat, v..., mitä
- Korkeusmittari
- Olemme - - (epäselvää)
(hälytys jatkuu)
- (epäselvää)
- Komentaja, me putoamme
Tämäkin Flightforumilta ongittua.
Tu-154B:n ohjaamovideota. Tässä näytetään laippojen sisäänottaminen n. kohdassa 7min 10sek. Tuon mukaan ilmeisesti molemmilla siivekkeillä on oma instrumenttinsa, jotka näyttävät siivekkeiden liikkeen. "Synkronna" tai jotain vastaavaa tuossa myös hoetaan, eli proseduuriin näyttää kuuluvan se, että siivekkeet toimivat synkronoidusti.
Millaisia ongelmia synkronoinnin puute voisi aiheuttaa?
En jaksanut laiskuuttani lähteä tätä kääntämään, mutta perusperiaate lienee tämä.
http://www.skybrary.aero/index.php/Asymmetric_Flaps
An asymmetric or split flap condition is one in which the flap(s) on one wing extends or retracts while the one(s) on the other wing remains in position. The situation can be caused by mechanical failure or jamming.
If the situation is allowed to progress unchecked, it will result in a pronounced roll towards the wing with the lessor amount of flap extended. In this case, it is possible that the induced roll could exceed the amount of aileron authority available and could result in a spin or other loss of control situation. In all cases of asymmetric flap, the wing with the greater amount of flap extended produces more lift. As a consequence, the wing with the lessor amount of flap extended will stall first.
voisiko koneen kääntyminen tulosuuntaan johtua tästä?