Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Noita videoita katsomatta sanoisin, että Venäjällä on vielä melkoinen matka suurvallaksi. Meinaan jos jenkkejä ja Kiinaa käytetään vertailukohtana, niin Venäjä ei ole lähelläkään niitä.
Jos olen ihan rehellinen, niin minua ei pätkääkään kiinnosta mikä on Venäjän mielipide Neuvostoliiton hajoamisesta tai muutenkaan historiasta.
Venäjä voi ihan vapaasti kokea itsensä uhatuksi, jos se haluaa elää jossain rinnakkaistodellisuudessa, jota ei ole olemassa missään muualla kuin venäläisten kieroutuneessa korvien välissä.
Siinä menee kuitenkin raja, kun Venäjä alkaa perustamaan ulkopolitiikkaansa ja levittämään muuhun maailman tätä mielipuolista maailmankäsitystään.
Sanon asiat nyt niin suoraan, että suomettuneisuuden ajan kasvatteja varmaan hirvittää, mutta minulle Venäjä on terroristivaltio, jota johtaa todellisuudesta irtaantunut yksinvaltias diktaattori, joka haaveilee maailmanvaltiudesta.
Tällaisen Venäjän mielipiteillä ei sinänsä ole sen enempää arvoa kuin mielisairaalan suljetun osaston poltilaiden käsityksillä todellisuudesta.
Eri asia on sitten se, että johtuen Venäjän nykyisestä maailmanpoliittisesta asemasta, tiettyyn mittaan asti näitä älyvapaita näkemyksiä joutuvat muut toimijat ottamaan huomioon suhteessaan Venäjään.
Kuitenkin metsään mennään ja pahasti jos Venäjän toimia ruvetaan yleisesti ymmärtämään, hyväksymään ja puolustelemaan. Väärin on yksinkertaisesti väärin ja valhe on valhe. Myöntyväisyyspolitiikka johtaa lopulta Reaganin sanoin ehdottomaan antautumiseen, jos aggressiolle ei panna ajoissa stoppia.
Ihmisten tappaminen ilman mitään itseen kohdistuvaa uhkaa ja toisten maiden valtaaminen on yksiselitteisesti väärin, ei sille löydy mitään hyväksyttävää syytä historiasta.
En minäkään voi vallata naapurin taloa tai ampua naapuria, jos naapuri on sanonut minulle pahasti tai kaksikymmentä vuotta sitten huijannut minulta rahaa. Vaikka minua kuinka pelottaisi naapurin iso hurtta, niin en minä voi vaatia puolta naapurin pihasta, koska tarvitsen "suojavyöhykettä".
Tietyille teoille ei minun maailmankatsomukseni mukaan vain löydy hyväksyttäviä perusteluita, olivat ne perusteet sitten mitä tahansa.
Jos olen ihan rehellinen, niin minua ei pätkääkään kiinnosta mikä on Venäjän mielipide Neuvostoliiton hajoamisesta tai muutenkaan historiasta.
Venäjä voi ihan vapaasti kokea itsensä uhatuksi, jos se haluaa elää jossain rinnakkaistodellisuudessa, jota ei ole olemassa missään muualla kuin venäläisten kieroutuneessa korvien välissä.
Siinä menee kuitenkin raja, kun Venäjä alkaa perustamaan ulkopolitiikkaansa ja levittämään muuhun maailman tätä mielipuolista maailmankäsitystään.
Sanon asiat nyt niin suoraan, että suomettuneisuuden ajan kasvatteja varmaan hirvittää, mutta minulle Venäjä on terroristivaltio, jota johtaa todellisuudesta irtaantunut yksinvaltias diktaattori, joka haaveilee maailmanvaltiudesta.
Tällaisen Venäjän mielipiteillä ei sinänsä ole sen enempää arvoa kuin mielisairaalan suljetun osaston poltilaiden käsityksillä todellisuudesta.
Eri asia on sitten se, että johtuen Venäjän nykyisestä maailmanpoliittisesta asemasta, tiettyyn mittaan asti näitä älyvapaita näkemyksiä joutuvat muut toimijat ottamaan huomioon suhteessaan Venäjään.
Kuitenkin metsään mennään ja pahasti jos Venäjän toimia ruvetaan yleisesti ymmärtämään, hyväksymään ja puolustelemaan. Väärin on yksinkertaisesti väärin ja valhe on valhe. Myöntyväisyyspolitiikka johtaa lopulta Reaganin sanoin ehdottomaan antautumiseen, jos aggressiolle ei panna ajoissa stoppia.
Ihmisten tappaminen ilman mitään itseen kohdistuvaa uhkaa ja toisten maiden valtaaminen on yksiselitteisesti väärin, ei sille löydy mitään hyväksyttävää syytä historiasta.
En minäkään voi vallata naapurin taloa tai ampua naapuria, jos naapuri on sanonut minulle pahasti tai kaksikymmentä vuotta sitten huijannut minulta rahaa. Vaikka minua kuinka pelottaisi naapurin iso hurtta, niin en minä voi vaatia puolta naapurin pihasta, koska tarvitsen "suojavyöhykettä".
Tietyille teoille ei minun maailmankatsomukseni mukaan vain löydy hyväksyttäviä perusteluita, olivat ne perusteet sitten mitä tahansa.
Kun lähdettiin purkamaan kylmää sotaa Nl:n hajoamisen jälkeen jenkit puhuivat, että kun oltiin aina pelätty Nl:n hyökkäystä vaikka osoittautui että Venäläiset aivan tosissaan pelkäsivat että Nato/länsi hyökkää venäjälle. Ilmeisesti tämä järjetön pelko johtui kroonisesta alemmuuskompleksista ja Natsisaksan venäjän vyörytyksestä puhumattakaan historiasta missä lännestä on venäjälle jokusen kerran hyökitty.
Täytyy ymmärtää Iivanaa. Sinne on aina täältä historiassa menty. Niin absurdilta kuin se nykypäivän länsimaalaisesta kuulostaakin.
JOKOn kirjoitus kannattaa lukea huolella. Mielestäni se on faktaa.
Toinen kysymys on se, että onko pienten kansallisvaltioiden aika peruuttamattomasti jo ohi? Näin kuulee sanottavan jo usein. EU:n liittovaltiopropaganda alkaa siis tuottaa lopultakin hedelmiä. Näin tämä näyttää menevän. Onko pienellä demokratialla kohta enää tilaa? Joutuuko se hakemaan ekologisen lokeronsa isommassa kontekstissa?
fulcrum saattaa osua rankkaan ytimeen. Venäjä tietää oman suorituskykynsä ja kestävyytensä, punnitsee sitä Länteen nähden ja huomaa olevansa "hyökkäysuhan alainen". Saattaa hyvinkin olla näin.
Ne lansimaista jotka tukevat Syyrian kapinallisia, myrkkykaasun levittajia, maksansyojia ja kurkunlaikkaajia eivat moraalisesti voi Venajaa syyttaa yhtaan mistaan vaan ovat omalta osaltaan syyllisia ko olevaan konfliktiin. Juuri he ovat hakeneet vitsan metsasta jolla nyt Ukrainan pojan takapuolta kuritetaan ja ovathan ukrainalaiset itsekin kantaneet kortensa kekoon tuon venalaisen tempauksen menestymiseksi jolla Putin vuorostaan antaa lannelle miettimisen aihetta...
.. saasti 11 miljoona Dollaria luvattua tukirahaa ja perii nyt yli miljoonan Dollarin kaasuvelkoja Ukrainalta... aika hyva "bisnes" ja nyt han on nostamassa kuudentuhannen Euron kuukausi palkkaansa x 2.5
http://www.space-travel.com/reports/Russia_will_continue_rocket_engines_supplies_to_US_999.htmlEarlier, the media reported that the US was seeking a license for domestic manufacturing of RD-180 rocket engines. Russia will continue supplying powerful RD-180 rocket engines to the US, the Rocket and Space Corporation Energia president Vitaly Lopota said.
"No one has cancelled engines supplies. We are continuing manufacturing in compliance with the effective contracts," TASS reports.
Earlier, the media said the US was seeking a license for domestic manufacturing of RD-180 rocket engines.
"It will be too expensive. And it will take much time to start production on the US territory," Lopota said.
Russian-made RD-180 rocket engines enjoy demand in the United States. The engines are manufactured by Energomash R and D corporation, a supplier of a large number of diverse engineering products. In the US the RD Amross joint venture adapts the engines for use in the Atlas V launch systems.
Samalla kun boikotista tiedotettiin niin julkisesti kerrottiin että boikotti ei koske ainakaan avaruusasemaan liittyvää toimintaan.Julkisesti väestölle on kerrottu, että NASA ei ole missään tapauksessa tekemisissä itänaapurin kanssa, mutta toisaalta kulissien takana meno jatkuu samalla tavalla kuin aina ennenkin.