Uutisia Venäjältä

"Eliittiperheen raaka surma kuohuttaa Venäjällä – ”Palasivat Suomesta äskettäin”
Venäjän median mukaan poikkeuksellisen surmatyön uhriksi joutunut pariskunta palasi vastikään entiseen kotimaahansa Suomesta."

Koko uutisessa tuntuu tiivistyvän ryssimisen syvin olemus monestakin eri aspektista tarkasteltuna:

  • Kyseessä ns. eliittiperhe. Perheen pää on toiminut Samaran kuvernöörinä aiemmin.
  • Muuttanut kuitenkin vaimonsa kanssa eläkepäiviksi ulkomaihin, koska tunnetusti "elämä" ryssälässä on kertakaikkiaan sietämätöntä.
  • Tytär vankileirillä kiristyksestä.
  • Tyttären aviomies istunut niin ikään pitkiä aikoja vankilassa. Häntä on kuvailtu tunnetuksi rikollispomoksi, jonka lempinimi on ”Lord”. Miehen kerrotaan osallistuneen muun muassa hämärään öljykauppaan ja suunnitelleen FSB:n upseerin myrkyttämistä.
  • Gubbe täyttää vuosia ja palaa jossain mielenhäiriössä kotiseudulle juhlituttamaan itseänsä. Joutuu kuitenkin vaimonsa kanssa lähes välittömästi oman lapsenlapsensa ryöstöpaloittelumurhaamaksi.
Omat teesini, jotka olen esittänyt venäjä-aiheen parissa usein ennenkin:
  • Kikkelis kokkelis, nyt kävi näin. Mitäs läksit?
  • On olemassa kansa, jonka syvin olemus ei muutu edes ravintorasvassa kypsentämällä.

linkki: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011015178.html
 
Viimeksi muokattu:
Rostovissa jälleen yksi muuntaja antautui. Sähköverkko lahoaa kovaa kyytiä ilman sabotaasia ja lennokki-iskujakin, mutta ne erityisesti pitävät korjausmiehet työnsyrjässä kiinni.

Taitaa sähkön kulutus kasvaa kummasti kun kaukolämpöverkko antautuu ja sähkölämmittimet paukkaavat päälle kylmissä kerrostaloasunnoissa.

Näitä tulee tosiaan paljon lisää kylmän kauden aikana ja varaosia tai korjausmiehiä ei ole...
 

En tiedä onko tämä ollut laajasti tiedossa. Ilmeisesti ikkunastaputoilijat on tainnutettu ensin, kuten tämä henkiinjäänyt. KGB:llä lienee siihen aineet, eikä kadulle mätkähtäneen kuolinsyytä varmaankaan viitsitä tutkia sen tarkemmin. Olisikin kumma jos putoilijat eivät yhtään tappelisi vastaan.
 

En tiedä onko tämä ollut laajasti tiedossa. Ilmeisesti ikkunastaputoilijat on tainnutettu ensin, kuten tämä henkiinjäänyt. KGB:llä lienee siihen aineet, eikä kadulle mätkähtäneen kuolinsyytä varmaankaan viitsitä tutkia sen tarkemmin. Olisikin kumma jos putoilijat eivät yhtään tappelisi vastaan.
Vanjathan tykkäävät kopioida vähän kaiken? Eikös vanhassa CIA:n salamurhaoppaassa opastettu käteväksi tavaksi murhata "vahinkona" pudottamalla korkeasta rakennuksesta, ensin vaikka tainnuttamalla pampuilla, jotta uhri ei rimpuile ja tee mekkalaa. Pamputtamisen merkit sitten menevät "putoamisen aiheuttamina vammoina".

Esim. MKULTRA-tutkimuksissa huumatun Frank Olssonin tapaus... https://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Olson

Kieltämättä putoilu ikkunoista taitaa avainasemissa olleiden joukossa saattaa olla hieman tilastollisesti ylikorkea kuolintapa Zenäjällä?
 

En tiedä onko tämä ollut laajasti tiedossa. Ilmeisesti ikkunastaputoilijat on tainnutettu ensin, kuten tämä henkiinjäänyt. KGB:llä lienee siihen aineet, eikä kadulle mätkähtäneen kuolinsyytä varmaankaan viitsitä tutkia sen tarkemmin. Olisikin kumma jos putoilijat eivät yhtään tappelisi vastaan.
CIA:lla operaatiomanuaalissaan oli jo 1950-luvulla yksinkertainen keino ikkunasta pudotettavan tainnuttamiseen. Pampulla taju pois ennen pudottamista. Mahdolliset vammat menevät putoamisen piikkiin...
 
Sukhoi Superjet ei sitten lennä jos ilmanpaine on yli 1052 hPa. Tämä on sinänsä harvinaisen korkea lukema muttei mahdoton. Perjantaina Pulkovossa (Pietari) peruutettiin yli kolmekymmentä lentoa.

Syyksi kerrotaan suunnitteluvirhe polttoaineen syöttöä ohjaavassa sirussa, johon maksimi-ilmanpaine on koodattu. Ranskalaisen moottorin siruja ei pääse vaihtamaan joten koneet pysyivät maassa.

https://www.fontanka.ru/2025/02/07/75083705/
 
Sukhoi Superjet ei sitten lennä jos ilmanpaine on yli 1052 hPa. Tämä on sinänsä harvinaisen korkea lukema muttei mahdoton. Perjantaina Pulkovossa (Pietari) peruutettiin yli kolmekymmentä lentoa.

Syyksi kerrotaan suunnitteluvirhe polttoaineen syöttöä ohjaavassa sirussa, johon maksimi-ilmanpaine on koodattu. Ranskalaisen moottorin siruja ei pääse vaihtamaan joten koneet pysyivät maassa.

https://www.fontanka.ru/2025/02/07/75083705/
Jäi aikanaan ennätyspakkasten aikana itseltäkin matka kesken, kun korkeusmittarin baro-asetus loppui juurikin tuohon 1052hpa. Lienee samoja komponentteja, joskin lännessä mittarit modattu jo aikaa sitten.
(turvalliselle puolellehan se paine menee, jos ylittyy, mutta kun byrokratia ei alkuun sallinut)
 
Viimeksi muokattu:
Kiinalainen kuivarahtialus, jossa ilmeisesti on kannella rahtina polttoöljyä on merihädässä (vaikuttaa rantautuneen kyljittäin) Sahalinissa. Ilmeisesti polttoaineen vuotoa ei vielä ole havaittu, mutta tilanne on muuten epäselvä.

Löytääkö joku tuon aluksen AISsin?

Uutisen perusteella 56t dieseliä ja 706t raskasta öljyä tai jotain sekotusta.
Nämä loogisia lukemia aluksen bunkkeriksi (polttoaineeksi omaan käyttöön).
Mikään ei viitannut rahtiin uutisessa ja tuskin on, vaikka voihan jokin tankkikontti toki ollakin.
 
Back
Top